پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

حضور نظامیان انگلیسی در جنگ اوکراین

نشریه تایمز لندن یک هفته پس از حضور از پیش اعلام نشده نخست وزیر انگلیس در اوکراین، از حضور نظامیان انگلیسی در این کشور خبر داد.

 

نشریه تایمز انگلیس به نقل از افسران ارتش اوکراین نوشت: شماری از اعضای یگان نیروی مخصوص انگلیس در اطراف کی یف به آموزش نیرو‌های اوکراینی برای کار با سلاح‌های انگلیسی اهدایی به اوکراین حضور دارند.

 

نخست وزیر انگلیس بار‌ها کشورش را پیشتاز کمک به اوکراین برای مقابله با روسیه توصیف و تاکید کرده است: انگلیس در مبارزه با روسیه در کنار اوکراین ایستاده است و به پشتیبانی‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی خود به این کشور ادامه خواهد داد.

 

پس از سفر از پیش اعلام نشده نخست وزیر انگلیس به اوکراین دفتر نخست وزیری انگلیس آن را  نمایش همبستگی با مردم اوکراین توصیف و اعلام کرد انگلیس ۱۲۰ دستگاه خودرو زرهی و سامانه موشکی ضد کشتی به اوکراین اهدا می‌کند.

 

به تازگی نیز انگلیس اعلام کرد ۱۰۰ میلیون پوند جنگ افزار در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، اما در پاسخ به درخواست دولت اوکراین در قطع واردات نفت و گاز از روسیه گفته است تا پایان سال می‌تواند دست به چنین اقدامی بزند.

چین نسبت به “تراژدی به سبک اوکراین” در آسیا هشدار داد

وزیر امور خارجه چین به ویتنام گفت که بحران اوکراین یک برهه مهم برای این دو کشور است که در کنار هم و با توجه به “لطمات ناشی از استراتژی هند – اقیانوسیه آمریکا” می‌توانند در صلح منطقه‌ای مشارکت کنند.

ادامه

آ. سه. آن, اتحادیه اروپا, امریکا, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, گزارش, ویتنام

مسکو ورود جانسون و وزرای انگلیسی به روسیه را ممنوع کرد

مسکو از اعمال تحریم‌ها علیه ۱۳ مقام ارشد انگلیس از جمله نخست‌وزیر، وزیر خارجه و وزیر دفاع این کشور خبر داد و آن‌ها را از ورود به روسیه منع کرد.

ادامه

اروپا, امریکا, انگلستان, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

ان‌بی‌سی‌ نیوز: بایدن شواهد کافی برای اثبات «نسل‌کشی» در اوکراین ندارد

شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش داد که سازمان‌های اطلاعاتی این کشور اطلاعات کافی برای اثبات ادعای جو بایدن مبنی بر وقوع «نسل‌کشی» در اوکراین را در دست ندارند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, نسل کشی

برنامه‌ریزی برای پاشیدن تسلیحات بیولوژیکی ایالات متحدۀ آمریکا بواسطۀ پهپادها

وزارت دفاع روسیه شواهد جدیدی از دخالت نهادهای دولتی و مقامات ایالات متحدۀ آمریکا در تحقیقات بیولوژیکی نظامی در آزمایشگاه‌های آمریکایی در خاک اوکراین ارائه داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بیولوژیکی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا