واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

حزب دموکرات آزاد آلمان خواهان اخراج سفیر آمریکا شد

نشریه اشپیگل روز سه شنبه در پی انتقاد «ریچاد گرنل» از سیاست های مالی آلمان، یک مقام حزب دموکرات آزاد خواهان اخراج این دیپلمات آمریکایی از این کشور شد.

 

نشریه آلمانی اشپیگل روز سه شنبه از انتقاد شدید یک مقام حزب دموکرات آزاد آلمان از سفیر آمریکا در برلین خبر داد.

 

بر این اساس سخنان اخیر «ریچارد گرنل» در مورد اقدامات «اولاف شولتز» وزیر دارایی آلمان موجب خشم سیاستمداران آلمانی از جمله «ولفگانگ کوبیکی» معاون حزب دموکرات آزاد (FDP) شده است.

 

کوبیکی در مصاحبه ای که امروز با خبرگزاری فرانسه انجام داده ضمن انتقاد از مداخله سفیر آمریکا در امور داخلی آلمان گفته است وزارت خارجه باید وی را به عنوان عنصر نامطلوب معرفی و از کشور اخراج کند.

 

این مقام ارشد حزب دموکرات آزاد تاکید کرد: کسی که در مقام یک دیپلمات مانند مستشار ارشد یک قدرت اشغالگر رفتار می کند، باید بیاموزد که بردباری ما نیز حد و مرزی دارد.

 

گرنل چندی پیش آلمان را به کم کاری در اجرای برنامه تامین مالی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و عدم اختصاص ۲ درصد از تولید ناخالص ملی خود به این امر متهم کرده بود.

 

این در حالی است که وزیر دارایی آلمان از برنامه دولت آلمان برای افزایش کوتاه مدت بودجه دفاعی به ۱/۳۷ درصد تولید ناخالص ملی خبر داده است.

 

با این حال گرنل این میزان از افزایش بودجه دفاعی آلمان را غیرقابل قبول خوانده و آن را علامتی بد از سوی این کشور برای دیگر اعضای ناتو ارزیابی کرده است.

 

هزینه‌های نظامی یکی از موضوعات مورد مناقشه در سازمان ناتو است که موجب تنش هایی در روابط واشنگتن و برلین از زمان شروع به کار دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی شده است.

 

ترامپ بارها دولت آلمان را متهم کرده که به تعهدات خود در خصوص بودجه نظامی عمل نمی‌کند.

 

اکنون سفیر آمریکا نیز که به نوشته مطبوعات آلمان، بسیار مشتاق جلب نظر مساعد ترامپ است، همین انتقاد را از دولت آلمان مطرح می‌کند.

ایرنا

حزب کمونیست فرانسه؛ در همراهی با جلیقه زردها

خشم اجتماعی مردم فرانسه چند ماه است که در شهرهای سراسر این کشور جریان دارد. خواست های مردم بطور قوی برای تغییرات دمکراتیک است. مسئله بهره برداری و توزیع درآمد کشور در قلب این جنبش قرار دارد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه, کارگری

پارلمان انگلیس با طرح ‘برگزیت بی‌توافق’ مخالفت کرد

نمایندگان مجلس عوام انگلیس یک روز پس از مخالفت با طرح موردنظر دولت ترزا می درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا، به طرح پیشنهادی دولت در اعلام مخالفت با ‘برگزیت بی توافق’ رأی مثبت دادند.

ادامه

اتحادیه اروپا, انگلستان, جهان, خبر, غرب اروپا