خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

در حالی روز جهانی کارگر امسال را گرامی می‌داریم که سه عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی، و صدها کارگر و‌ معلم و ‌مدافعین حقوق کارگران و‌ زحمتکشان با احکام ناعادلانه در حبس و تحت تعقیب به سر می‌برند. واقعیت این است که در آستانه روز ... بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

ادامه

استثمار, امنیت شغلی, ایران, ایمنی, بازنشستگان, بیانیه, جوانان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فقر, معلمان, معیشت, میلیتاریسم, همبستگی

سیزدهمین روز تجمع اعتراضی کارگران کاغذپارس هفت تپه

فقط کف خیابون به دست میاد حقمون/ زنده باد جنبش کف خیابان ✊”تجمع در مقابل فرمانداری شوش” امروز سه شنبه کارگران کاغذپارس در اعتراض به عدم امنیت شغلی وتعطیلی کارخانه کاغذپارس هفت تپه، درمقابل فرمانداری شوش تجمع اعتراضی خود را بگذار کردند‌ شور بختانه تا به امروز به جز  تهدید و ارعاب  هیج گونه پاسخی ... سیزدهمین روز تجمع اعتراضی کارگران کاغذپارس هفت تپه

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

حال میرحسین موسوی خوب نیست

فرزندان میرحسین موسوی از وضع جسمی نامساعد پدرشان در حصر خانگی خبر داده‌اند. دو روز قبل کروبی به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شده بود. موسوی به فرزندانش گفته است: «این واقعیت را باید پذیرفت که ما در زندان هستیم».

 

سایت کلمه روز چهارشنبه (۴ مرداد/ ۲۶ ژوئیه) با استناد به فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، گزارش داده که “نوسان شدید فشار خون و سرگیجه” آقای موسوی که “مدت زیادی است درمان نشده” اکنون شدت یافته است.

 
دختران این دو رهبر معترض به نتایج انتخابات ۸۸، همچنین از مزمن شدن مشکل کلیه میرحسین موسوی و نیاز به “بررسی عمیق‌تر” این عارضه خبر داده‌اند.

 
به گزارش کلمه، دختران میرحسین موسوی حدود دو ساعت در هفته با پدر و مادرشان ملاقات می‌کنند. موسوی اما برای “ملاحظه روحیه” فرزندانش ترجیح می‌دهد از مشکلات جسمی خود سخن نگوید.

 
اما در دیدار شب گذشته آنان با یکدیگر، زهرا رهنورد تأکید می‌کند که حال موسوی در هفته‌های گذشته و “به‌خصوص هفته جاری اصلاً مساعد نبوده است”. خانم رهنورد به فرزندانش گفته است، هنگام راه رفتن باید مدام کنار موسوی حضورداشته باشد “تا سرگیجه و نوسانات و افت شدید فشارخون موجب حادثه و مشکل جدیدی نشود”.

 

 

میرحسین موسوی همچنین در پاسخ به گلایه فرزندان از سکوت او درباره سلامتی‌اش گفته است: «این واقعیت را باید پذیرفت که ما در زندان هستیم.»

 
کلمه نوشته است، “پزشکان مسئول” از ماه‌ها پیش در جریان وضعیت میرحسین موسوی قرار گرفته‌اند، اما پیگیری مشخصی صورت نگرفته است.

 

 

هفته گذشته نیز که موسوی برای معاینه چشم به مرکز چشم‌پزشکی منتقل شده بوده، مشکلات جدید نیز به پزشکان گفته شده، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 
به گزارش این منبع خبری نزدیک به میرحسین موسوی، “پزشکان معتمد” بر اساس گزارش ملاقات شب گذشته، وضعیت سلامتی موسوی را “نگران‌کننده” تشخیص داده و بر “ضرورت بررسی دقیق، همه‌جانبه و کامل تحت نظر پزشک تأکید کرده‌اند”.

 
میرحسین موسوی، همسرش زهرا رهنورد و نیز مهدی کروبی، رهبران اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، از بهمن ماه سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

 
بستری شدن کروبی

 
بر اساس خبری که فرزند مهدی کروبی منتشر کرده، آقای کروبی نیز دو روز پیش به تشخیص پزشک وزرات اطلاعات به بیمارستان منتقل شده است.

 
محمد حسین کروبی به خبرگزاری ایلنا گفته بود روز دوشنبه (۲ مرداد) “پزشک مسئول” پس از معاینه قلب مهدی کروبی تشخیص داده است که او عارضه‌ای قلبی دارد و باید به همین دلیل بستری شود.

 
سایت فرارو در رابطه با خبر بستری شدن مهدی کروبی اعلام کرده بود که شمار ضربان قلب او بسیار پایین بوده است. گفته شده که فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، توانسته است از همسر خود عیادت کند.

 
یک روز پس از انتقال مهدی کروبی به بیمارستان، علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت که بستری شدن کروبی در بیمارستان می‌تواند فرصتی برای خاتمه دادن به حصر خانگی او باشد.

 
حسن روحانی چه در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری ۹۶ و چه چهار سال پیش از آن در دوره قبل، بارها وعده رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد را مطرح کرده؛ وعده‌ای که تاکنون نشانه‌ای از احتمال عملی شدن آن دیده نشده است.
صدای آلمان

بازداشت ۱۵ کارگر مجتمع نیشکر هفت‌تپه

نیمه شب گذشته (سه‌شنبه ۳ مرداد ماه) حدود ۱۵ نفر از همکاران آنها توسط عوامل انتظامی بارداشت شده‌اند.   از قرار معلوم این اتفاق در پایان روزی افتاده است که در آن گروهی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه بابت مطالبات صنفی خود، برای دومین روز متوالی تجمع کرده بودند.   از علت بازداشت این ... بازداشت ۱۵ کارگر مجتمع نیشکر هفت‌تپه

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

سوختگی شدید تعدادی از کارگران سیمان خوزستان بر اثر ریختن مواد داغ کوره

هشت نفر از کارگران کارخانه سیمان خوزستان در رامهرمز بر اثر ریختن مواد داغ کوره دچار سوختگی شدید شدند. حال یک نفر از از مصدومان وخیم گزارش شده است.   « بختیاری» رییس کارخانه سیمان خوزستان با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت؛ کارگران سریعا توسط پرسنل بهداشت کارخانه و اورژانس راهی بیمارستان مادر رامهرمز ... سوختگی شدید تعدادی از کارگران سیمان خوزستان بر اثر ریختن مواد داغ کوره

ادامه

ایران, حقوق کودک, خبر, کارگری

مرگ یک کارگر کارخانه داروسازی رشت حین تمیزکاری

یک کارگر ۳۴ ساله کارخانه داروسازی رشت عصر روز گذشته (سه شنبه/ ۳ مرداد) هنگام تمیزکاری و شستشوی دستگاه داروسازی دچار مسمومیت دارویی شد و جانش را از دست داد.   طبق گزارش مرکز کنترل ۱۲۵ آتش نشانی رشت؛ حادثه مسمومیت و محبوس شدن سه کارگر شرکت داروسازی در ساعت ۱۸:۱۴ دقیقه گزارش شد.   ... مرگ یک کارگر کارخانه داروسازی رشت حین تمیزکاری

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

تجمع کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان مقابل استانداری

روز گذشته (دوم مرداد ماه) کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی و بلاتکلیفی استخدامی، مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.   خواسته اصلی معترضان، انعقاد قرارداد دائم با مخابرات و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است.   یکی از تجمع‌کنندگان که بارها پیگیر وضعیت استخدامی خود و همکارانش بوده‌است با بیان این که نمایندگان ... تجمع کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان مقابل استانداری

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری