خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

جنگ روانی آمریکا علیه روسیه، مردم اوکراین را به خیابان‌ها آورد

همزمان با تشدید جنگ تبلیغاتی و روانی آمریکا و ناتو علیه مسکو و فضازی ها و ادعاها مبنی بر اینکه روسیه قصد حمله به اوکراین دارند، روز گذشته مردم اوکراین به خیابان ها امدند و شعار “نه به جنگ” سر دادند.

 

به گزارش ایرنا، بخش انگلیسی تارنمای شبکه خبری الجزیره خبر داد تظاهرات مردم اوکراین روز گذشته در حالی برگزار شد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور  مردم را به آرامش فراخوانده است.

 

هزاران نفر از اوکراینی ها با تکان دادن پرچم های آبی و زردرنگ  کشورشان و خواندن سرود ملی، در سرمای شدید زمستانی پایتخت راهپیمایی کردند تا اتحاد خود را نشان دهند. برخی از آنها پلاکاردهایی حمل می‌کردند، با این مضمون که “جنگ جواب نمی‌دهد”برخی دیگر هم پارچه نوشته هایی حمل می کردند که ملت را به “آرامش” دعوت می‌کردند.

 

طی روزهای اخیر واشنگتن به طور مداوم و در قالب جنگ روانی و هجمه تبلیغاتی هشدارهایی صادر می‌کند مبنی بر این‌که جنگ روسیه و اوکراین ممکن است «هر روزی» رخ دهد. کشورهای غربی هم دیپلمات های خود را از کی‌یف فراخوان می‌کنند و به شهروندانشان دستور می‌دهند که فورا از اوکراین خارج شوند. همچنین متحدان ناتو با اعزام نیرو و تجهیزات نظامی اضافی به اوکراین، حمایت خود را از کی‌یف را افزایش داده‌اند.

 

مسکو در طی این مدت گفته است که اقداماتش صرفا برای تامین منافع کشورش است و ناتو را به تضعیف امنیت منطقه متهم می کند. گفته می‌شود مقامات شهری کی‌یف تحت تاثیر القائات غربی‌ها – علیرغم درخواست های زلنسکی، رئیس جمهور، و تعدادی دیگر از رهبران برای آرامش – طرحی را برای تخلیه سه میلیون ساکن پایتخت آماده کرده‌اند.

 

بنا به گزارش الجزیره، اوکراینی‌های حاضر در این راهپیمایی، با بیان کلمات سرود ملی کشورشان، شعارهایی در حمایت از صلح و آرامش و “نه به جنگ” سر دادند.

 

روسیه همواره در فهرست خواسته‌های امنیتی خود که آذرماه به ایالات متحده ارسال شده بود، خواستار توقف هر گونه رزمایش ناتو در نزدیکی مرز روسیه شده بود. همچنین مسکو خواهان خروج ناتو از اروپای شرقی است. بسیاری از این درخواست‌ها از سوی غربی‌ها مورد بی‌اعتنایی و انتقاد قرار گرفته‌اند.

 

رفتار غرب و آمریکا در قبال بحران اوکراین به گونه ای است که باعث شده مردم این کشور تحت تاثیر این رفتارهای تبلیغاتی و روانی، احساس ترس کنند.  خبرنگار الجزیره  از کی یف گزارش داد اقدام کشورهای غربی برای خروج اتباع خود از این کشور، بسیاری از مردم را “بیشتر مضطرب” کرده است. او می‌گوید: “در حال حاضر مردم در وضعیت بسیار غیرقابل پیش بینی قرار دارند.”

 

روابط بین مسکو و کیف از سال ۲۰۱۴ تیره شده است و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت هم گرفته است.

تظاهرات سراسری در انگلیس در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی

به دنبال تورم ،افزایش هزینه‌های زندگی و افزایش بهای انرژی، شهروندان انگلیس ناراضی از وضعیت موجود، روز شنبه به خیابان‌ها آمدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, انگلستان, اوکراین, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا

افت محبوبیت اردوغان در آستانه انتخاباتی و اعتراضات در ترکیه نسبت به افزایش قیمت برق

در ادامه اعتراضات مردم ترکیه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، رهبر حزب اپوزیسیون اعلام کرده است قبض برق خود را پرداخت نخواهد کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان ایران، دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ + ویدئو

ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم که فریاد بزنیم ساختار آموزش در این کشور سیر قهقرایی را می پیماید و عدالت آموزشی بیش از هر زمان دیگری به محاق رفته است. ما جمع شده ایم اعلام نماییم کارد به استخوان رسیده و زندگی و معیشت فرهنگیان بازنشسته و شاغل مانند اکثریت جامعه و زحمتکشان دچار ... قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان ایران، دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ + ویدئو

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, ایران, بیانیه, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, معلمان

اعتراضات گسترده مردم مالی علیه تحریم‌ها

پس از آنکه حکومت نظامیان مالی از مردم خواست تا علیه تحریم‌های وضع شده از سوی “اکوواس” دست به راهپیمایی بزنند، هزاران تن از مردم این کشور آفریقایی به خیابان‌ها آمدند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اعتراضات اجتماعی, امریکا, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب آفریقا, فرانسه, مالی