عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

توافق روسیه با شبه‌نظامیان کرد/ نیروهای روس در سه شهر سوریه مستقر می‌شوند

“مظلوم عبدی” فرمانده نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) یکشنبه شب از توافق با روسیه برای حضور نظامیان این کشور در شمال شرق سوریه خبر داد.

 

عبدی در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: براساس این توافق، نظامیان روسی در سه شهرک “عاموده”، “تل تمر” و “عین عیسی” مستقر خواهند شد.

 

وی در حساب توئیتری‌اش با بیان این که نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) امروز یکشنبه با “الکساندر چایکو” فرمانده نیروهای روسی در سوریه دیدار کرده‌اند، از آن به یک دیدار مفید یاد کرده است.

 

عبدی ادامه داد: با استقرار نیروهای روسی در سه شهرک “عاموده”، “تل تمر” و “عین عیسی” برای امنیت و ثابت در این منطقه به توافق رسیدیم.

 

فرمانده ارشد نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) در پایان نوشت: ما امیدوار به تلاش‌های مشترک بیشتر در راستای تأمین منافع کردهای سوری و روسیه هستیم.

 

روسیه در تلاش برای کاهش تنش در شمال شرق سوریه، ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه) در جریان سفر “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه به سوچی و دیدار با “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه، یک تفاهمنامه ۱۰ بندی امضا کردند.

 

براساس این توافق، نیروهای کردی باید ۳۰ کیلومتر به جنوب مرزهای ترکیه عقب‌نشینی کنند و نیروی مرزبانی سوریه و پلیس نظامی روسیه در مناطقی مستقر شوند که همچنان در کنترل ارتش ترکیه و شبه نظامیان سوری متحد دولت آنکارا قرار دارد.

 

توافق آنکارا و مسکو ۵ روز پس از آن صورت گرفت که ترکیه ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد.

 

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.
ایرنا

آزادسازی ۳ روستا در جنوب ادلب توسط ارتش سوریه

ارتش سوریه امروز- یکشنبه- پس از درگیری‌های شدید با عناصر گروه تروریستی «جبهه النصره» کنترل سه روستای جدید در ادلب را به دست گرفت و چهار عنصر تروریستی گروه «سربازان قفقاز» را به هلاکت رساند.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

کوربین: مداخله‌های نظامی انگلیس به تروریسم دامن زده است

رهبر حزب کارگر بریتانیا امروز (یکشنبه) تاکید می‌کند، مداخلات نظامی مکرر کشورش به جای حل مشکل تروریسم آن را تشدید کرده است.

ادامه

امریکا, انگلستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, غرب اروپا

ایندیپندنت؛ پاکسازی قومیتی، واقعیت “منطقه امن” ترکیه در سوریه

“حمله ترکیه به شمال سوریه باعث تغییر بافت جمعیتی شده است و بسیاری نگرانند که این وضعیت دائمی شود؛ پاکسازی قومیتی به واقعیتی در منطقه امن ترکیه در سوریه تبدیل شده است.”

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه