واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

تهدید جرمی کوربین به عزل دولت بوریس جانسون

رهبر حزب اپوزیسیون بریتانیا تاکید کرد، بوریس جانسون با رای عدم اعتماد “زودهنگام” در دولتش مواجه خواهد شد که ممکن است به عزل او از مقام نخست‌وزیری و برگزاری انتخابات جدید بینجامد. جانسون اما قصد اعلام انتخابات زودهنگام ندارد.

 

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر بریتانیا گفته است پس از بازگشت پارلمان از تعطیلات تابستانی خواستار رای‌ عدم اعتماد به دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر تازه‌کار بریتانیا می‌شود تا از بریگزیت بدون توافق جلوگیری کند.

 

کوربین در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس تاکید کرد، حزب کارگر به‌زودی و در زمان مناسب خواستار رای‌گیری می‌شود. او گفته است، هر کار لازمی برای توقف بریگزیت بدون توافق انجام خواهد داد.

 

رهبر حزب کارگر بریتانیا گفت: اینطور به نظر می‌رسد که آقای نخست‌وزیر قصد توافق ندارند. عدم توافق مساله‌ای واقعا جدی است. این امر روی قیمت غذا، تامین دارو، تجارت و سرمایه‌گذاری تاثیر می‌گذارد و مستقیما ما را به سمت آن توافق تجاری باب میل دونالد ترامپ می‌کشاند که دوست دارد با بوریس جانسون به آن برسد.

 

کوربین افزود: زمانی که احساس کنیم پیروز می‌شویم و زمانی که اطمینان حاصل کنیم این دولت اجازه نمی‌یابد بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، رای عدم اعتماد را ارائه می‌کنیم.

 

بوریس جانسون اما گفته است قصد برگزاری انتخابات جدید ندارد. او با بیان اینکه رای‌دهندگان به حد کافی رای داده‌اند، تاکید کرد: مردم بریتانیا در انتخابات ۲۰۱۵ شرکت کردند، رفراندوم ۲۰۱۶ را داشتند و با انتخابات دیگری در ۲۰۱۷ مواجه شدند. مردم از ما می‌خواهند درخواستشان را اجرایی کنیم و این برای ما همان خروج از اتحادیه اروپاست. آخرین گزینه من اعلام انتخابات زودهنگام است.

 

دولت جانسون با اکثریت یک کرسی در پارلمان بریتانیا حضور دارد و این سوال مطرح است که آیا او می‌تواند بدون یک انتخابات سراسری دیگری برای مدت زمان طولانی جان سالم به در ببرد یا خیر. در همین حال، ۲۷ شریک عضو اتحادیه اروپا با درخواست‌های جانسون برای گشایش دوباره توافق خروج موافقت نکرده‌اند. نمایندگان کشورهای عضو در نشست روز دوشنبه در بروکسل مجددا تاکید کردند که توافق بریگزیت قابلیت مذاکره دوباره را ندارد. سخنگوی بوریس جانسون به خبرنگاران گفته است، بریگزیت “تحت هر شرایطی” در تاریخ ۳۱ اکتبر اجرایی خواهد شد.

ایسنا

آلمان: رایزنی برلین و پاریس درباره ائتلاف دریایی خلیج‌فارس

بر اساس اعلام وزارت خارجه آلمان قرار است برلین و پاریس هفته جاری گفتگوهایی در سطح مدیران ارشد درباره ائتلاف دریایی خلیج‌فارس برگزار کنند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فرانسه

شرط “جانسون” برای پذیرفتن دیدارهای شخصی با سران اروپایی

نخست وزیر جدید انگلیس اعلام کرده است در صورتی دیدارهای شخصی با سران اروپایی را خواهد پذیرفت که بروکسل برای انجام مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت اعلام آمادگی کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسکاتلند, المان, انگلستان, ایرلند, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه