استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

تهدید بورل به نابودی ارتش روسیه درصورت حمله هسته‌ای به اوکراین

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادعا کرد، در صورت استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای علیه اوکراین، ارتش روسیه با پاسخ نظامی غربی “نابود خواهد شد.”

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی ساوث چاینا مورنینگ پست، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی در افتتاحیه “آکادمی دیپلماتیک” در بلژیک گفت: “پوتین (رئیس جمهور روسیه) می‌گوید که بلوف نمی‌زند. خب او نمی‌تواند که بلوف بزند و باید روشن شود کسانی که از اوکراین حمایت می‌کنند همچون اتحادیه اورپا و اعضایش و آمریکا و ناتو هم بلوف نمی‌زنند.”

 

بورل مدعی شد: “هر گونه حمله هسته‌ای علیه اوکراین به یک پاسخ منجر می‌شود، نه یک پاسخ هسته‌ای بلکه چنان پاسخ قدرتمندی از طرف ارتش که سبب نابود شدن ارتش روسیه خواهد شد.”

 

رئیس‌جمهور روسیه  چندی پیش در سخنرانی پس از امضای فرمان طرح بسیج بخشی از نیروهای ذخیره ارتش کشورش به ناتو هشدار داد مسکو ابزارهای مختلفی برای دفاع از “تمامیت ارضی” خود در اختیار دارد و تاکید کرد، این یک بلوف نیست.

 

به گفته بورل، جنگ اوکراین باعث رسیدن به “مقطعی جدی از تاریخ”‌ شده و نظام قانون محور فعلی “به شکلی که قبلا سابقه نداشته به چالش کشیده می‌شود.”

 

او در سخنرانی خود اظهار کرد: “ما قطعا از دوران جنگ سرد و پسا جنگ سرد خارج شده‌ایم. دوران پساجنگ سرد با جنگ اوکراین و حمله روسیه به اوکراین پایان یافت. این جنگ دارد خیلی چیزها را تغییر می‌دهد و مسلما دارد اتحادیه اروپا را تغییر می‌دهد. این جنگ یک اتحادیه اروپای متفاوت را با یک چشم انداز متفاوت ایجاد خواهد کرد.”

 

بورل در اظهارنظری عجیب، اروپا را “باغ” آزادی سیاسی و موفقیت اقتصادی دانست؛ در حالی که ما بقی دنیا را تقریبا یک “جنگل” خواند.

 

او ادامه داد: “جنگل ممکن است به باغ حمله کند. باغبان های این باغ باید از آن مراقبت کنند اما با ساختن دیوار نیست که از آن محافظت می‌کنند. یک باغ زیبای کوچک در احاطه دیوارهای بلندی که قرار است از مداخله جنگ در آن جلوگیری کنند به راه حل نمی‌رسد. زیرا جنگل ظرفیت رشد قدرتمندی دارد و دیوار هرگز به حد کافی برای محافظت از باغ بلند نخواهد بود.”

مدودف: صحبت‌های بورل درباره حمله اتمی روسیه چیزی به جز پارانویا نیست

معاون رئیس شورای امنیت روسیه به هشدار اخیر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه مسکو در خصوص از بین بردن ارتش روسیه در صورت دست زدن به حمله اتمی واکنش نشان داده و آن را نشان‌دهنده “پارانویا” دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, غرب

پوتین: اروپا مثل قرون وسطی در حال ذخیره هیزم است

رئیس جمهور روسیه می‌گوید دلیل بحران انرژی اروپا، سیاست‌های غرب بوده و حملات تروریستی به نورد استریم، با هدف قطع دسترسی اروپا به منابع ارزان انرژی انجام شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, دانمارک, روسیه, ژئوپلیتیک, شرق اروپا, غرب