دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

تمایل عربستان سعودی برای تقویت روابط استراتژیک با چین برای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰

ولیعهد عربستان سعودی، از تشکیل اجلاس سالانه ابتکار سبز خاورمیانه، در زمینه محیط زیست خبر داد و گفت چین، شریک اصلی طرح “خاورمیانه سبز” خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه العربیه، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین حمایت کشور خود را از ابتکار عربستان و خاورمیانه سبز ابراز داشته است.

 

شی تاکید کرد، کشورش از دو ابتکار “عربستان سبز” و “خاورمیانه سبز” حمایت می‌کند و بر حمایت جامعه جهانی از این دو ابتکار عمل که به مقابله با تغییرات جوی پرداخته و نقش موثری در بالا بردن سطح زندگی در منطقه و جهان دارد تاکید کرد.

 

خبرگزاری رسمی چین، شینهوا نیز روز سه شنبه، ۳۱ فروردین، گزارش داد شی جین‌پینگ در تماس تلفنی با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر تمایل چین برای همکاری‌های استراتژیک با ریاض در «سطحی جدید» تاکید کرده است.

 

شینهوا اضافه کرد، در این تماس تلفنی، دو رهبر در مورد تقویت همکاری در زمینه‌های انرژی، تجارت و فناوری گفت‌وگو کردند.

 

بر اساس اطلاعات گمرک چین که روز سه شنبه منتشر شد، واردات نفت خام چین از عربستان سعودی، بزرگترین تامین کننده آن، در ماه مارس ۸.۸ درصد افزایش داشته است.

 

به نقل از ایندیپندنت ولیعهد عربستان، چین را یک «برادر قابل اعتماد» برای کشورش توصیف کرد و گفت ریاض مایل به تقویت روابط استراتژیک با چین برای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی است.

 

چشم انداز ۲۰۳۰ برنامه‌ای است برای کاهش وابستگی عربستان سعودی به نفت، تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور و توسعه بخش‌های خدماتی مانند بهداشت، آموزش، زیرساخت، تفریحی و گردشگری.

 

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین ماه گذشته در گفت‌وگو با شبکه العربیه گفته بود که کشورش سطح روابط خود را با ۱۳ کشور منطقه به  یک همکاری استراتژیک افزایش داده است و به این ترتیب چین به بزرگترین شریک تجاری و سرمایه گذاری اصلی کشورهای خاورمیانه تبدیل شده است.

 

وزیر امور خارجه چین، ماه مارس گذشته با شاهزاده محمد بن سلمان در منطقه نئوم (نیوم) عربستان دیدار کرد.

 

وزیر امور خارجه چین در دیدار ماه گذشته خود از عربستان در مورد «شرایط متلاطم در خاورمیانه» گفته بود، راه اصلی برای ایجاد امنیت در خاورمیانه پاک کردن منطقه از اختلافات ژئوپلتیک بین قدرت‌های بزرگ و پایبندی به بررسی مسیرهای توسعه با ویژگی‌های خاورمیانه است.

پرس تی وی؛ دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آن است

منبع خبری شبکه پرس تی وی در وین گفت که دستورالعمل آمریکا صرفا تعلیق تحریم‌ها و نه لغو کامل آنها است و در صورت رفع برخی تحریم‌ها، آمریکا قصد دارد آنها را در بازه‌های ۱۲۰ روزه و ۱۸۰ روزه تمدید کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, مذاکرات اتمی

حفظ منافع ملّی ایران در زمینهٔ تحوّل‌های منطقه‌یی

در حالی که دولت جدید آمریکا- دولت جو بایدن- سرگرم تنظیم و اجرای گام‌به‌گام سیاست‌های منطقه‌یی‌اش در خاورمیانه است، دولت چین به اتّکای توسعهٔ سریع و قدرت عظیم اقتصادی‌اش، به‌تدریج در برابر مداخله‌گری‌ها و سلطه‌جویی‌های بی‌پردهٔ دولت‌های غربی در آمریکا و اروپا آشکارا موضع‌گیری می‌کند و از سوی دیگر، تلاش دارد نقش فعّال‌تری در سیاست ... حفظ منافع ملّی ایران در زمینهٔ تحوّل‌های منطقه‌یی

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, افغانستان, اقتصادی, امریکا, ایران, پاکستان, ترکیه, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, فلسطین, قطر

هلاکت ۲۰۰ تروریست‌ در حمله جنگنده‌های روسیه به نزدیکی تدمر

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در عملیاتی که به کشته شدن حدود ۲۰۰ شبه‌نظامی ختم شد، پایگاه آموزش شبه‌نظامیان در نزدیکی شهر تدمر در مرکز سوریه را منهدم کردند.

ادامه

تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

آتش سوزی‌های عمدی مایحتاج عمومی مردم سوریه توسط امریکا با هدف فشار بر دمشق

سوریه، ارتش آمریکا و ستیزه جویان مورد حمایت آن را به آتش سوزی‌های عمدی با هدف کمبود مایحتاج عمومی مردم به منظور فشار بر دمشق متهم کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه