حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تظاهرات هزاران نفری در ترکیه با خواست افزایش دستمزدها + ویدئو

مردم ترکیه در اعتراض به کاهش ارزش لیره و افزایش قیمت مسکن به خیابان‌ها آمدند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، با توجه به بحران ارزی در ترکیه، افراد زیادی در استانبول و آنکارا دست به تظاهرات زده اند.

 

گفته می‌شود امروز (یکشنبه) هزاران نفر در استانبول به خیابان‌ها آمدند. تظاهرکنندگان در بخش آسیایی شهر تجمع کردند و تابلو‌هایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «کافیست».

 

همچنین تعدادی دانشجو که تحت جنبش «ما نمی‌توانیم سرپناه پیدا کنیم» با وجود ممنوعیت فرمانداری برای تظاهرات در پایتخت تجمع کرده بودند، دستگیر شدند. گفته می‌شود تعداد دستگیرشدگان بیش از ۹۰ نفر است.

 

از تابستان امسال، دانشجویان با کمپین‌های مختلفی نسبت به اجاره بهای بالا اعتراض کرده و خواستار مسکن ارزان قیمت شده‌اند.

 

اعتراضات ترکیه با کاهش مداوم ارزش لیره و نرخ تورم بیش از ۲۰ درصد آغاز شد. به عنوان مثال، در استانبول، طبق گفته سازمان مدیریت شهری، زندگی در طی یک سال بیش از ۵۰ درصد گران شده است. روغن آفتابگردان با حدود ۱۳۸ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داده است.

 

عدنان سرداراوغلو، دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری مترقی ترکیه، در تلویزیون هشدار داد: «مردم در حال فقیر شدن هستند.» او خواستار افزایش قابل توجه حداقل دستمزد ماهانه در این کشور شده است.

 

به گفته منتقدان، دخالت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سیاست‌های پولی بانک مرکزی عامل اصلی بی‌ثباتی اقتصادی فعلی در این کشور است. اردوغان بار‌ها بر نرخ‌های بهره پایین تأکید کرده است و برخلاف تئوری اقتصادی فعلی، این دیدگاه را دارد که نرخ بهره بالا باعث افزایش تورم می‌شود.

 

دو روز گذشته نیز منابع خبری اعلام کردند درپی حمایت مجدد رجب طیب اردوغان از طرح کاهش نرخ بهره، ارزش لیره ترکیه بیش از دو درصد کاهش یافته است.

 

گفتنی است، لیر ترکیه در سال جاری ۴۶ درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است.

 

همچنین مؤسسه بین‌المللی اعتبارسنجی «استاندارد اند پورز» هشدار داده است که سیاست‌های دولت نرخ مبادله لیره را بیشتر تضعیف کرده و چشم‌انداز تورم را بدتر می‌کند.

فاصله عمیق میان حداقل دستمزد و سبد معیشت نتیجه حاکمیت ننگین رژیم کارگر ستیز ولایی‌ست

یک فعال کارگری به تشریح عقب‌ماندگی مزدی کارگران پرداخت و تاکید کرد: تنها راهکار موثر، بازگشت به بندهای مزدی قانون کار است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, استثمار, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

فساد درحاکمیت سرمایه؛ دولت گذشته حدود۳۲۰۰ معدن میان خودی‌ها توزیع کرد

راغفر؛ نقش نهادهای موثر و تعیین کننده در قانون اساسی به دلیل حاکمیت سرمایه در کشور و تسخیر دولت و نظام تصمیم گیری توسط صاحبان نظام سرمایه به شدت تضعیف شده است.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, سرمایه‌داری, فساد, کارگری

نظام سلامت رژیم ولایی الگو گرفته از «نظام تعرفه‌گذاری کالیفرنیا» و رنج و درد پرستاران

امروز به دلیل نارضایتی روزافزون جامعه پرستاری از تبعیض و نابربری با پزشکان، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که در سال ۱۳۸۶ با ۱۹۰ رای موافق در مجلس به تصویب رسیده، به یکی از مطالبات اصلی جامعه پرستاری کشور تبدیل شده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, گزارش