خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

تظاهرات در سودان ۵ معترض کشته شدند

اعتراضات سراسری در سودان بار دیگر امروز پنجشنبه از سر گرفته شد و خبرها حاکی است که مقامات نظامی پیش از برگزاری تظاهرات دسترسی به اینترنت و تلفن در برخی از مناطق این کشور را قطع کردند.  

 

به گزارش ایرنا از منابع خبری در خارطوم، دولت سودان پیش از آغاز تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم دسترسی به اینترنت و تلفن در برخی از مناطق به ویژه در پایتخت این کشور را قطع کرد.

 

همچنین مقام های سودانی پیش از برگزاری این تظاهرات تدابیر شدید امنیتی در اطراف فرماندهی کل ارتش این کشور در خارطوم اتخاذ کرده‌اند.

 

کمیته‌های مقاومت امروز نیز مردم سودان را به برگزاری تظاهرات علیه «کودتای نظامی» فراخواندند.

 

در همین حال، کمیته پزشکان سودان اعلام کرد که شمار کشته شدگان اعتراضات امروز در این کشور به ۵ نفر افزایش یافت.

 

کمیته پزشکان سودان ساعاتی پیش از کشته شدن یک معترض جدید خبر داد و گفت که وی بر اثر اصابت گلوله پلیس کشته شد و به این ترتیب شمار قربانیان تظاهرات امروز این کشور به ۵ نفر رسید.

 

بر اساس اعلام این کمیته، پلیس با حمله به بیمارستان‌ها از گاز اشک آور استفاده کرد.

 

تاکنون مقامات سودان در این مورد اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.

 

تظاهرات علیه دخالت ارتش در امور دولت غیرنظامی در مناطق مختلف سودان از اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۰) تاکنون تقریبا هر روز برگزار می‌شود.

 

صبح روز ۲۵ اکتبر سال گذشته عبدالله حمدوک، نخست وزیر و بسیاری از سیاستمداران سودانی بازداشت و حمدوک روز بعد آزاد شد.

 

در ۲۱ نوامبر نظامیانی که با کودتا قدرت را به دست گرفتند با عبدالله حمدوک، نخست وزیر دولت منحل شده برای بازگشت وی به سمت خود به توافق رسیدند.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های سودانی، این توافق میان اعضای نظامی شورای حاکمیت و نخست وزیر سابق به دست آمده و حمدوک با مشورت همه نیروهای سیاسی به جز حزب «کنگره ملی» که در دوره عمر البشیر قدرت را در دست داشت، دولت تشکیل خواهد داد.

 

گفته می‌شود نظامیان و حمدوک در مورد چند موضوع دیگر از جمله آزادی تمامی زندانیان سیاسی توافق کرده‌اند. اما حمدوک در تاریخ ۲ ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

لشگر گرسنگان در خیابان‌های مونیخ

نشست سالانه سران گروه ۷ از دیروز با حضور سران کشورهای ثروتمند جهان به میزبانی آلمان در حالی کلید خورد که هزاران نفر در اعتراض به عملکرد اعضای این نشست در بحبوحه بحران اوکراین و معضلات فزاینده آب‌وهوایی و امنیتی و غذا در مونیخ به خیابان‌ها آمده بودند.

ادامه

اتحادیه اروپا, ارژانتین, اعتراضات اجتماعی, افریقای جنوبی, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, فرانسه, فقر, کانادا, گروه ۷, گزارش, محیط زیست, هندوستان

تجمع اعتراضی آلمانی‌ها به سیاست‌های جی- ۷

شماری از شهروندان آلمانی با برگزاری تجمعی نزدیک مکان برگزاری اجلاس جی-۷، اعتراض خود را به بی تفاوتی سران حاضر در این رویداد به معضلات کنونی جهان نشان دادند.

ادامه

اعتراضات سیاسی, اقتصادی, المان, جهان, خبر, روسیه, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فقر

در تظاهرات علیه گیِرمو لاسو رئیس‌جمهور راست‌گرای اکوادور ۳ نفر کشته و صدها نفر بازداشت شده‌اند

اعتراض‌های ضد دولتی در اکوادور به دلیل افزایش هزینه سوخت، غذا و سایر نیازهای اولیه چند روز است ادامه دارد و تاکنون ۳ نفر در این اعتراض‌ها کشته و صدها نفر نیز بازداشت شده‌اند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, اکوادور, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دهقانی