دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

تردید روسیه درباره ماهیت توافق ترکیه-آمریکا برای توقف عملیات در سوریه

مقام دومای روسیه با اشاره به اینکه ترکیه و آمریکا در زمان توافق درباره وضعیت نظامی در شمال شرق سوریه، می‌بایست دیدگاه دمشق را در نظر می‌گرفتند، امکان یک بازی سیاسی و اقدام برنامه‌ریزی شده آنها را بعید ندانست.

 

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، “دمیتری پسکوف” سخنگوی کرملین در تفسیر توافقنامه آمریکا و ترکیه درباره توقف عملیات نظامی “منبع صلح” ترکیه در مناطق شمال شرق سوریه ظرف ۱۲۰ ساعت، یادآور شد که مقامات مسکو امیدوارند که طرف ترکیه‌ای اطلاعات لازم در این باره را به روسیه ارائه دهد.

 

پیش از این “مایک پنس” معاون رئیس جمهوری آمریکا در پایان مذاکرات روز چهارشنبه خود با “رجب طیب اردوغان” رئیس جمهوری ترکیه از دستیابی به توافق دوجانبه‌ای خبر داد که بر اساس آن آنکارا موظف است تا ظرف ۱۲۰ ساعت آینده عملیات نظامی خود در خاک سوریه را متوقف کند.

 

در این رابطه “الکساندر شرین” معاون اول کمیته امور دفاعی دومای دولتی روسیه یادآور شده است که ترکیه و آمریکا در زمان مذاکرات خود درباره وضعیت نظامی در مناطق شمال شرق سوریه، می‌بایست دیدگاه مقامات رسمی دمشق را نیز در نظر می‌گرفتند و توافقات کنونی آنها ممکن است تنها در جهت منافع خود باشد.

 

این مقام دوما گفت: «حضور نظامی ترکیه و آمریکا در سوریه، برخلاف روسیه، به درخواست دولت قانونی این کشور صورت نگرفته است، به همین دلیل درباره توافق صورت گرفته بین ترکیه و آمریکا باید گفت که این توافقات باید با توجه به دیدگاه مقامات دمشق صورت می گرفت.»

 

شرین یادآور شد که این تردید وجود دارد که توافقات سریع بدست آمده بین آنکارا و واشنگتن بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه، ممکن است بر اساس برنامه ریزی قبلی و یک اقدام هدایت شده باشد. این مقام پارلمانی افزود: «بعید نیست ترکیه و آمریکا چنین بازی را اجرا کرده باشند و ممکن است عملیات زمینی ترکیه، از ابتدا با توافق طرف آمریکایی صورت گرفته باشد. و در حال حاضر ترکیه ممکن است امتیازاتی از آمریکا و روسیه، به خاطر توقف این عملیات بگیرد.»

 

“ولادیمیر فیتین” رئیس مرکز خاورمیانه موسسه تحقیقات راهبردی روسیه نیز یادآور شد، توافق آمریکا و ترکیه درباره توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه ممکن است تلاش واشنگتن برای بدست گرفتن ابتکارعمل در حل و فصل اوضاع در سوریه از مسکو باشد. وی توضیح داد: «آمریکا همیشه خواستار آن بود تا ابتکارعمل در حل و فصل اوضاع در سوریه را از دستان روسیه بگیرد، ولی ناموفق بود و اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، بر خلاف دولت آمریکا، می تواند تنها روی توافقاتی که با روسیه به دست آورده حساب کند و به همین دلیل، من فکر نمی‌کنم که توافق جدید واشنگتن و آنکارا تاثیری بر نفوذ روسیه بر روند حل و فصل اوضاع در سوریه بگذارد.»

تسنیم

دستیار پامپئو: هدف از اعزام نظامیان بیشتر به عربستان افزایش فشارها به ایران است

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور غرب آسیا می‌گوید که اعزام نظامیان بیشتر آمریکایی به خاک عربستان سعودی با هدف افزایش فشارها بر ایران صورت گرفته است.

ادامه

امریکای شمالی, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عربستان سعودی

«پلوسی» توافق آتش‌بس موقت ترامپ با ترکیه را دروغین خواند

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان و «چاک شومر» رهبر اقلیت دمکرات سنای آمریکا ضمن مخالفت با توافق ترامپ و اردوغان برای آتش‌بس موقت در شمال شرق سوریه، آن را “دروغین” توصیف کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

پنس: ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در سوریه به توافق رسیدند

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه در کنفرانس خبری با مایک پمپئو در آنکارا از توافق ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در شمال سوریه خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه