چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

ترامپ: مذاکراتی مستقیم در “سطوح عالی” با کره‌شمالی داریم/افشای دیدار پامپئو با اون

مقامات آمریکایی اعلام کردند، مایک پامپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نامزد تصدی پست وزارت خارجه این کشور در جریان عید پاک سفری محرمانه به کره‌شمالی داشته و با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در راستای نشست آتی او با دونالد ترامپ مذاکره داشته است.

 

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این سفر مایک پامپئو به عنوان مسؤول ارشد آمریکا اشاره‌ای قوی به آمادگی دونالد ترامپ به عنوان اولین رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار با کیم جونگ اون است.

 

یک مقام برجسته آمریکایی که از جزئیات دیدار آگاه است‌، تاکید کرد، مذاکرات پامپئو این تصور که ترامپ ممکن است مذاکراتی سازنده با کره‌شمالی درباره برنامه‌ هسته‌ای‌ و موشکی‌ این کشور داشته باشد را تقویت می‌کند اما آن تضمین شده نیست.

 

این مسؤول آمریکایی گفت: این سفر را سوئه هون، رئیس سرویس اطلاعات ملی کره‌جنوبی با همتای کره‌شمالی‌اش ترتیب داده بود و هدف از آن ارزیابی این بود که آیا کیم آماده مذاکراتی جدی است یا نه؟

 

وی افزود: پامپئو یکی از نزدیک‌ترین مشاوران به ترامپ است و گفته که گامی در مسیر امکان برگزاری دیدار رهبران دو کشور برداشته اما او افزود، مکان این دیدار مشخص نیست.

 

این در حالی است که ترامپ روز سه شنبه فاش کرد، آمریکا مذاکراتی مستقیم در “سطحی بسیار عالی رتبه” با کره‌شمالی داشته و هدف از آن ترتیب دادن نشست بین او و رهبر کره‌شمالی بوده است.

 

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره سفر پامپئو گفت، دولت اظهار نظری درباره سفرهای رئیس سیا نمی‌کند.

 

این افشاگری ترامپ درباره مذاکرات با کره‌شمالی در جریان گرفتن عکس یادگاری او با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در ابتدای سفر دو روزه‌اش به آمریکا در تفرجگاه مارالاگو مطرح شد.

 

ترامپ گفت، مقامات آمریکایی در حال بررسی پنج مکان احتمالی برای میزبانی جهت دیدار آتی در اواخر ماه مه یا ابتدای ژوئیه هستند و وقتی از ترامپ پرسیده شد که آیا یکی از این مکان‌ها آمریکاست او پاسخ داد: نه.

 

ترامپ افزود: مذاکراتی مستقیم در سطوح بسیار عالی با کره شمالی داریم و خواهید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. نتیجه، در نهایت مهم است نه فقط فکر کردن به برگزاری نشست.

 

مذاکرات ترامپ و آبه بر نشست آتی او با کیم متمرکز بود در حالی ژاپن تلاش می‌کند به قول آمریکا در این زمینه دست یابد که هر توافق خلع سلاح هسته‌ای بین ترامپ و کیم شامل همه نوع موشک کره شمالی از جمله موشک‌های کوتاه برد نیز شود؛ موشک‌هایی که ممکن است خاک ژاپن را هدف قرار دهند نه فقط موشک‌های دور برد.

 

ترامپ افزود: ممکن است تلاش‌های دیپلماتیک برای برگزاری نشست به شکست انجامد.

ایسنا

 

 

 

 

«سی‌ان‌ان» گزارش داد: ادامه رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۸

به گزارش سی‌ان‌ان مانی، بر اساس داده‌های دولت چین که امروز سه‌شنبه، منتشر شد، دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی شش و هشت دهم درصد، در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، رشد داشته است.   ترس از جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین از آغاز سال جاری میلادی ... «سی‌ان‌ان» گزارش داد: ادامه رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۸

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

رفتارهای هرج و مرج‌طلبانه ترامپ نفوذ چین را گسترش داده است

یک رسانه خبری غربی به بررسی این مساله پرداخته است که رئیس جمهور چین چگونه در حال پر کردن خلأ رهبری جهان است آن هم در شرایطی که این خلأ توسط رئیس جمهور آمریکا ایجاد شده است.   سی ان بی سی در تحلیلی نوشت: رویکرد آمریکا در عرصه سیاست خارجی در شرایط کنونی را ... رفتارهای هرج و مرج‌طلبانه ترامپ نفوذ چین را گسترش داده است

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا