گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

نیوزویک: آمریکا رو به افول است

نشریه آمریکایی “نیوزویک” در مقاله‌ای با اشاره به شکست‌های متعدد امریکا در سیاست‌های عمومی، سیاست‌های ناکارآمد فزاینده، تا اپیدمی مشکلات روانی در میان جوانان آمریکایی نوشت: آمریکای قرن بیست‌ویکم روبه‌زوال می‌رود. به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ویلیام کوپر» نوشینده این مقاله‌ به نتایج یک نظرسنجی جدید در موسسه گالوپ اشاره کرده و نوشت: این ... نیوزویک: آمریکا رو به افول است

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, چین, شرق آسیا, مقاله, هژمونیسم

ترامپ خواستار توقف پرونده مداخله روسیه در آمریکا شد

رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه از دادگستری کشورش خواست که پرونده تحقیق درباره ادعای مداخله مسکو در امور سیاسی و به ویژه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور را متوقف کند.

 

دونالد ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: این وضع وحشتناکی است و جف سشنز دادستان کل باید هم اکنون و پیش از آنکه کشورمان بیش از این آلوده شود، از ادامه این روند فریب آمیز جلوگیری کرده و به آن پایان دهد.

 

وی در این پیام نوشته است: باب (رابرت) مولر (بازرس ویژه مسئول تحقیق در باره این پرونده،) و ۱۷ نماینده خشمگین دمکرات در این اقدام کثیف مشارکت دارند و این امر مایه شرمساری ایالات متحده است.

 

مولر بازپرس آمریکایی مسئول پرونده تحقیق در مورد دخالت روس ها در انتخابات ۲۰۱۶، تاکنون شماری از مقام های آمریکایی و روس را به تبانی با مسکو و همچنین دخالت در انتخابات ایالات متحده، متهم کرده است.

 

وی و دستیارانش چندی پیش در کیفرخواستی ۱۲ مقام اطلاعاتی ارتش روسیه را به نفوذ در رایانه های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و نهادهای حزب دمکرات در جریان مبارزات انتخاباتی، متهم کردند.

 

رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در آستانه برگزاری اولین جلسه محاکمه مرتبط با پرونده تحقیقات در این مورد، گفت که تبانی، جرم نیست.

 

وی در توییتی نوشت: تبانی، جرم نیست، اما اهمیتی ندارد زیرا هیچ تبانی ای رخ نداده است مگر توسط هیلاری (کلینتون) فریبکار و دمکرات ها.

 

قرار است «پل مانافورت» مدیر سابق ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ به زودی با اتهام کلاهبرداری بانکی و مالیاتی، محاکمه شود.

 

این اولین جلسه محاکمه در ارتباط با پرونده تحقیقات روسیه است که مولر هدایت آن را برعهده دارد که احتمال همکاری دستیاران ترامپ را با مسکو برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به نفع وی، بررسی می کند.

 

تبانی به لحاظ فنی اتهام حقوقی قلمداد نمی شود، اما به اعتقاد مولر، اگر چنین ارتباطی میان مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ و روس ها وجود داشته است، می تواند اتهام توطئه را مطرح کند.

 

ترامپ اتهام همکاری ستاد انتخاباتی خود را با روسیه برای مهندسی و دستکاری در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رد کرده و تحقیقات در مورد این مساله را شیادی و کلاهبرداری خوانده و مسکو نیز مداخله در انتخابات آمریکا را رد کرده است.

 

براساس این گزارش، مانافورت با ۱۸ فقره موارد جنایی مواجه است که بر اتهام پنهان کردن بخشی از ۶۰ میلیون دلار درآمد حاصل از کار برای یک سیاستمدار طرفدار روسیه در اوکراین، متمرکز شده است.

 

به وی گفته شده است که این مبلغ را در حساب های فرامرزی نگه دارد و مالیات آن را پرداخت نکند. وی همچنین با اتهام تطمیع شاهدان عینی مواجه است. چنانچه مانافورت محکوم شود، تحقیقات مولر شتاب بیشتری به خود می گیرد.

 

در تحقیقات مولر، مدیر سابق ستاد انتخاباتی ترامپ و یک مشاور ارشد دیگر به فعالیت به عنوان عوامل خارجی به نفع اوکراین و انتقال وجوهات مالی به حساب های فرامرزی متهم شده است.

 

در این تحقیقات همچنین روس ها به هک رایانه ها و سرقت ایمیل های دمکرات ها و تنش زایی در آمریکا از طریق رسانه های اجتماعی متهم شده اند.

ایرنا

چامسکی: مداخله “گستاخانه” اسرائیل در آمریکا بسیار فراتر از اقدامات احتمالی روسیه است

به نقل از روزنامه ایندیپندنت، نوام چامسکی، نظریه‌پرداز، مورخ، فیلسوف و زبان‌شناس برجسته آمریکایی، رسانه‌ها را به تمرکز بر مسائل حاشیه‌ای و نادیده گرفتن موضوعاتی نظیر خطر تغییرات آب‌وهوایی متهم کرد و گفت، در بیشتر بخش‌های جهان، تمرکز رسانه‌های آمریکایی بر ادعای مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ یک “شوخی” است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه

عطوان: تشکیل ‘ناتو عربی’ بهانه آمریکا برای دوشیدن کشورهای خلیج فارس است

عبدالباری عطوان در سرمقاله امروز روزنامه ‘رأی الیوم’ ضمن اعلام این مطلب افزود: تماس های آمریکا برای شکل گیری ‘ ناتو عربی ‘ توسط کشورهای خلیج فارس وارد مرحله جدی شده است و در اجلاس واشنگتن در ماه اکتبر این موضوع به طور رسمی اعلام خواهد شد.

ادامه

اردن, اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی, گزارش