تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

کمپین همبستگی بین‌المللی «WFTU» با مردم فلسطین تا نیمه فروردین تشکیل و در آن جمع آوری کمک برای غزه مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، اعضای فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، طی نشستی با پخش یک کلیپ ویدیویی درباره وضعیت غزه، بر همبستگی با مردم فلسطین تاکید کردند. جلسه ... نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

ادامه

اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگری, همبستگی

تداوم اعتراضات در فرانسه؛ «دموکراسی کجاست؟»

هزاران نفر از مردم خشمگین فرانسه عصر پنجشنبه پس از اینکه الیزابت بورت نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که با استفاده از ماده ۴۹.۳ (یک بند ویژه در قانون اساسی فرانسه)، لایحه اصلاح حقوق بازنشستگی را بدون گرفتن رأی نمایندگان مجلس این کشور به تصویب رسانده‌اند، در پاریس تظاهرات کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لوموند، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه تصمیم گرفت تا لایحه افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال مورد نظرش را با دور زدن مجلس فرانسه و با اجرای ماده ۴۹.۳ که یک بند ویژه در قانون اساسی فرانسه است، به تصویب برساند.

به نوشته لوموند، این اقدام دولت فرانسه باعث شد تا معترضان خشمگین بار دیگر به خیابان‌های پاریس بیایند. پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب پاش برای متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام کرد.

پلیس پاریس اعلام کرد: روز پنجشنبه حدود ۱۲۰ نفر از معترضان به ظن تلاش برای ایجاد خسارت به اماکن عمومی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، حتی پس از متفرق شدن تظاهرات، برخی از معترضان آتش ایجاد کردند و به مغازه‌های واقع در خیابان‌های فرعی خسارت وارد آوردند.

«دموکراسی کجاست؟»

ژان لوک ملانشون رهبر نمایندگان جناح چپ در مجلس فرانسه خطاب به معترضان گفت: مکرون با استفاده از ماده ۴۹.۳ برای تصویب لایحه جنجال‌برانگیز خود، مردم فرانسه و نمایندگان آنها را دور زده است.

هم‌حزبی‌های ملانشون در مجلس فرانسه از جمله قانون‌گذارانی بودند که در تلاش برای خنثی کردن درخواست نخست‌وزیر برای تصویب لایحه‌اش در مجلس این کشور، سرود ملی فرانسه را در پارلمان خواندند.

امانوئل ایبانز نماینده اتحادیه کارگری «CGT» نیز که به همراه چند تن از همکارانش در این اعتراض حضور داشتند، با تاکید بر اینکه استفاده مکرون از بند «۴۹.۳» برای تصویب لایحه‌اش و دور زدن مردم و نمایندگان آنها، خشم عمومی را کارمتبلور خواهد کرد، تصریح کرد: اعتراضات به هیچ وجه به پایان خودش نزدیک نیست.

نظرسنجی‌ها در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد که حدود دو سوم فرانسوی‌ها با اصلاحات حقوق بازنشستگی مخالف بودند، اما تقریباً همین تعداد معتقد بودند که به هر حال اصلاح خواهد شد.

در تظاهرات دیگری در شهر شمالی لیل، یکی از تظاهرکنندگان اعتراض خودش از اینکه مکرون گوش شنوایی برای شنیدن صدای انبوه معترضان با طرح خودش را ندارد، اینگونه بر پلاکارد خودش ثبت کرده بود: «هی مانو! به سمعک من نیاز داری؟» (مانو لقبی است که برای اشاره به مکرون استفاده می‌شود.)

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری فرانسه همچنین در جریان تظاهرات در شهر جنوبی مارسی چندین فروشگاه غارت شد و درگیری بین معترضان و نیروهای امنیتی در شهرهای غربی نانت و رن نیز رخ داد.

اعتصاب سراسری یونان را فلج کرد

حمل‌ و نقل عمومی در سراسر یونان روز پنجشنبه فلج شد زیرا اتحادیه‌های خصوصی و دولتی در یک اعتصاب ۲۴ ساعته با تقاضای یک سیستم حمل‌ و نقل ایمن‌تر از دولت درخواست کردند کسانی که مسئول حادثه مرگبار ریلی در ۹ اسفند بودند به دست عدالت سپرده شوند. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از خبرگزاری ... اعتصاب سراسری یونان را فلج کرد

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, یونان

هزاران تونسی به خیابان‌ها آمدند

شهروندان تونسی در اعتراض به وضعیت وخیم اقتصادی در این کشور به خیابان‌ها آمدند. به گزارش خبرگزاری فارس، هزاران تونسی روز شنبه در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور واقع در شمال آفریقا تظاهرات کردند. به گزارش خبرگزاری «آناتولی» در پی فراخوان گسترده‌ توسط اتحادیه کارگری قدرتمند «یوجی تی تی» و در بحبوحه ... هزاران تونسی به خیابان‌ها آمدند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, تونس, جهان, حقوق بشر, خبر, شمال افریقا, کارگری

اعتصاب کارگران مراکشی در اعتراض به خصوصی‌سازی

کارگران معترض مراکشی در اعتراض به پیمانکاران بخش خصوصی، فراخوان اعتصاب و تظاهرات سراسری دادند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری گرادا، کارگران اتحادیه دفتر ملی برق و آب (ONEE) قصد دارند اعتصاب سراسری خود را روزهای ۱۵ تا ۱۶ مارس برگزار کنند. هدف از این اقدام محکوم کردن قوانین جدیدی است که ... اعتصاب کارگران مراکشی در اعتراض به خصوصی‌سازی

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, شمال افریقا, عدالت اجتماعی, کارگری, مراکش

سیاست رژیم ولایت‌فقیه برای تعیین حداقل دستمزد چیست؟

سیاست ارزان‌سازی نیروی کار برای حمایت از پایگاه طبقاتی و جذب سرمایه انحصارهای امپریالیستی همیشه در اولویت رژیم قرار داشته است. اما در دهه اخیر، به‌خصوص در دولت رئیسی و بعد از آغاز خیزش مردمی، برای تقویت انسجام پایگاه طبقاتی رژیم و حفظ حالت تهاجمی، آزادسازی مزد و غارت امول ملی با طرح “مولدسازی” نیز ... سیاست رژیم ولایت‌فقیه برای تعیین حداقل دستمزد چیست؟

ادامه

اختلاف طبقاتی, استثمار, امپریالیسم, ایران, پرستاری, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, نئولیبرالیسم