حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع قشرهای مختلف مردم در حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه در تهران

تعدادی از حامیان کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از خلع ید بخش خصوصی در نیشکر هفت تپه، تجمع اعتراضی کردند.

 

روز چهارشنبه ۳ دی ماه ۹۹، تعدادی از شهروندان و دانشجویان در جهت حمایت از کارگران مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از بابت احقاق و رسیدگی به مطالبه این کارگران مبنی بر خلع ید مالک شرکت مذکور و خروج این شرکت از بخش خصوصی در مقابل ساختمان وزارت دادگستری دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

امروز درباره تصمیم گیری راجع به مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هیات داوری در وزارت دادگستری جلسه داشت و کارگران هفت‌تپه خواهان، رای به خلع ید از بخش خصوصی هستند. جلسه امروز هیات داوری ناتمام ماند.

 

شعارهای زیر در این تجمع داده شد

 

دانشجو، کارگر/ اتحاد اتحاد
مرگ بر ستمگر / درود بر کارگر

از هفت تپه تا تهران/اتحاد کارگران
نان، کار، آزادی/ اداره‌ی شورایی
لغو خصوصی سازی خواسته‌ی اصلی ماست

 

بازداشت کوتاه مدت و بازجویی تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع حمایت از کارگران هفت‌تپه

 

لحظاتی پس از اتمام تجمع مقابل دادگستری و در محل پارک دانشجو تعدادی از فعالین کارگری داوود رفیعی، امیر امیرقلی، عسل محمدی، هیراد پیربداقی، امیرعباس آزرموند و مرتضی سیدی توسط نیروهای امنیتی در محل بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته و پس از تهدیدهای مکرر آزاد شدند.

 

اعلام تقدیر و تشکر از تجمع کنندگان در تهران

 

تجمع امروز در مقابل وزارت دادگستری برای تاکید بر خواسته خلع ید از بخش خصوصی فاسد و جنایتکار هفت تپه، به واقع برگ پرافتخاری در تاریخ مبارزات مشترک کارگران هفت تپه، دانشجویان، کارگران و بازنشستگان در خارج از خوزستان بود.

 

بر اساس اخبار و گزارشات دریافتی و بر خلاف تصویر یک جانبه و تعدادی گزارشات شیطنت آمیز توسط برخی منابع خاص، تعداد زیادی از تجمع کنندگان از میان اقشار مختلف و مستقل از دانشجویان و بازنشستگان، معلمان و کارگران بوده اند. درست است که رسانه های نزدیک به یک طیف معین، بیشتر، تجمع هم طیفی های خود را پوشش دادند اما بر اساس تصاویر دریافتی دیگر و اخبار موجود، دست کم بیش از نیمی از جمعیت تجمع کننده از اقشار دیگر و طیف های مستقل، منجمله فعالین کارگری، دانشجویان مستقل و بازنشستگان بودند. این اقشار مستقل حاضر در تجمع اجازه ندادند که صدای آنها توسط یک طیف معین، حذف بشود و شعارهای مستقل خود را سر دادند. متاسفانه با خبر شدیم که البته تعدادی از این عزیزان پس از اتمام تجمع، بعدا با بازجویی و تهدید نیروهای امنیتی مواجه شده اند.

 

ما کارگران هفت تپه از صمیم قلب این همراهی شما عزیزان را در ذهن و دل و جان خود حفظ خواهیم کرد. از شما عزیزان تشکر میکنیم که به راستی نشان دادید اتحاد و آگاهی راه اتصال مطالبات مشترک و برحق همه ماست.

 

واقعیت این است که امروز حول مساله هفت تپه افراد زیادی تجمع کردند که همگی سیاست خصوصی سازی را به باد انتقاد گرفتند. سیاستی که روزگاری کسی حتی جرات نمیکرد درباره آن زبان به نقد بگشاید و همکاران ما برای نقد به همین خصوصی سازی چه زجرها و شکنجه ها کشیدند! اما امروز به همت مبارزه مشترک کارگران هفت تپه و دیگر نقاط تولید و خدمات، ما علیه همین سیاست خصوصی سازی با صدای رسا شعار میدیم. این تجمع و شعار دادن علیه سیاست های نولیبرالی و علیه خصوصی سازی، یعنی این آیه مقدس مناسبات سرمایه داری، خود یک دستاورد برای جنبش کارگری است که موفق شده است یکی از مطالبات طبقاتی خود را به درجات بیشتری به سطح علنی جامعه بکشاند.

 

تلاش ما برای رساندن عمق این مبارزه طبقاتی به مسایل بنیادین دیگر و تا همراه کردن طیف های مختلف دیگر ادامه خواهد داشت. در هر حال اما تا همینجای کار، تجمع امروز در مقابل وزارت دادگستری که بنا به فرخوان ما انجام شده بود پیروزی بزرگی برای همه ما است.

 

بدینوسیله از همه عزیزانی که برای تاکید بر یکی از مهم ترین مطالبات برحق و مستقل و طبقاتی کارگران هفت تپه( لغو خصوصی سازی) تجمع کردند تشکر میکنیم و دست شما را به گرمی میفشاریم. ما کارگران هفت تپه در مبارزه شما عزیزان علیه نابرابری و مناسبات سرمایه داری، خود را شریک میدانیم و خوشحالیم که امروز رشته پیوند ما در خوزستان با عزیزان دیگری در نقاط دیگر قوی تر و جدی تر شد. پیروزی از آن ماست زیرا که متحدیم ! به زودی جشن پیروزی را مشترکا برگزار خواهیم کرد و به سوی هدف های دیگری نشانه خواهیم رفت!

جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف

 

بیانیه مطالباتی بازنشستگان

ما امضا کنندگان این بیانیه‌ی مطالباتی، در این شرایط بحرانی ناشی از ادامه‌ی شیوع بیماری کرونا و برای کنترل این بلای جان‌سوز، که اصلی‌ترین معضل سلامت روز کشور ما و خصوصا بازنشستگان است از حضور در خیابان اجتناب کرده و تنها بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواسته‌های خود را از این طریق به گوش دولت و ... بیانیه مطالباتی بازنشستگان

ادامه

ایران, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, کارگری