پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

۳۷ سازمان مردم‌نهاد از دولت آلمان خواستند فورا صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و اقدامات دیپلماتیک قوی‌تری برای برقراری آتش‌بس در غزه انجام دهد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این سازمان‌ها پنجشنبه در نامه‌ای به اولاف شولتس صدراعظم آلمان درخواست کردند که دولت برلین به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد ... ده‌ها نهاد خواستار توقف صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شدند

ادامه

آلمان, اروپای مرکزی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

در حالی روز جهانی کارگر امسال را گرامی می‌داریم که سه عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه، رضا شهابی، داود رضوی و حسن سعیدی، و صدها کارگر و‌ معلم و ‌مدافعین حقوق کارگران و‌ زحمتکشان با احکام ناعادلانه در حبس و تحت تعقیب به سر می‌برند. واقعیت این است که در آستانه روز ... بیانیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر

ادامه

استثمار, امنیت شغلی, ایران, ایمنی, بازنشستگان, بیانیه, جوانان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, زنان, سرمایه‌داری, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فقر, معلمان, معیشت, میلیتاریسم, همبستگی

تجمع اعتراضی پزشکان متخصص بیمارستان امام رضا در شهر لار

تجمع پزشکان متخصص بیمارستان امام رضا در شهرستان لار امروز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه؛ گروهی از پزشکان متخصص در بیمارستان امام رضا تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

این بیمارستان در شهرستان لار استان فارس می باشد، پزشکان در اعتراض به عدم دریافت معوقات مزدی خود اعتراض دارند. آنان خواستار روشن شدن وضعیت مطالبات معوقه خود هستند. اعتصاب پزشکان لار همزمان با اعتصاب سراسری پزشکان است.

 

اخبار تکمیلی اعتصاب بزرگ پزشکان

 

طی ماه‌های اخیر همواره بحث اعتصاب پزشکان در گروه‌های مجازی وجود داشته است اما جز در موارد محدود مکانی، تنها در حد تهدید باقی ماند.

 

اما اعتصاب ۲۵ بهمن که از حدود یک ماه قبل با جمع‌آوری امضا و نامه به وزیر بهداشت راه خود را باز نمود، اولین اعتصاب سراسری پزشکان پس از بحران سال ۶۵ بوده است.

 

این اعتصاب می‌تواند حتی فراگیرترین اعتصاب تاریخ پزشکی ایران باشد.

 

پزشکان طرحی، که به علت تأخیر بیش از یک‌ساله کارانه‌ها در شرایط بسیار نامناسب معیشتی قرار داشته و دور از خانواده به‌سختی زندگی می‌گذرانند.

 

آنها قصد دارند با این اعتصاب صدای خود را به گوش نهادهای فراتر از وزارت بهداشت برسانند.

 

بیش از ۱۵۰۰ پزشک طرحی، اعلام کرده‌اند که همانند اعتصاب پزشکان در سایر کشورها، به‌صورت قانونی از پذیرش بیماران غیر اورژانسی استنکاف کرده و در روز ۲۵ بهمن تنها بیماران اورژانسی ویزیت یا جراحی خواهند شد.

 

خواسته های اصلی پزشکان متخصص طرحی، شامل پرداخت کارانه‌های عقب‌افتاده، جلوگیری از کم کردن عجیب و پلکانی غیرمنصفانه و همچنین اعطای حق مطب می باشد.

 

پزشکان معترض همچنان در حال صحبت با روسای بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها هستند تا این اعتصاب با ایجاد کمترین مشکل برای بیماران برگزار شود.

آژانس ایران خبر

تجمع کارگران شهرداری یاسوج مقابل ساختمان شورای شهر

کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری که در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یاسوج مشغول به کار هستند، صبح امروز (۲۶ بهمن ماه) در اعتراض به چند ماه معوقات مزدی خود مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

حمله مسلحانه به دبیرستانی در آمریکا ۱۷ کشته برجا گذاشت

روز چهارشنبه (۱۴ فوریه / ۲۵ بهمن) جوان ۱۹ ساله‌ای به نام نیکلاس کروز به دبیرستان “استون‌من داگلس” در شهر پارکلند، در جنوب فلوریدا حمله کرد و پس از کشتن ۱۷ نفر و زخمی‌کردن شماری از دانش‌آموزان و کارکنان دبیرستان اقدام به فرار نمود.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر

یک وکیل دادگستری: ۱۹۳ هزار تومان غرامت از کارافتادگی، توهین به کارگر است

به گفته این کارشناس حقوقی، تاکنون همه تلاش‌های بالادستی‌ها برای اصلاح قوانین مربوط به کارگران در جهت حمایت از کارفرمایان و زدودن حقوق حمایتی بوده‌است. اشاره او به تلاش‌ دولت‌ها برای اصلاح قانون کار به نفع کارفرمایان است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, گفتگو