تجمع اعتراضی مردم حسکه سوریه علیه ترکیه

اهالی حسکه سوریه روز پنجشنبه در اعتراض به قطع آب شرب این شهر از سوی نیروهای وابسته به ترکیه تجمع کردند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اهالی شهر حسکه به خاطر قطع آب این شهر توسط نیروهای مورد حمایت ترکیه از ایستگاه انتقال آب علوک دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

نیروهای ترکیه انتقال آب علوک را که منبع اصلی تأمین آب آشامیدنی بیش از یک میلیون نفر در شهر حسکه و مناطق مسکونی مجاور آن است، تاکنون بارها قطع کردند.

 

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در این تجمع به حضور ترکیه و نیروهای مورد حمایت این کشور در خاک سوریه و اقدامات آن ها علیه مردم این کشور اعتراض کردند.

 

نیروهای وابسته به ترکیه پیش تر با بیش از ۵۰ راکت شهرک «ابو راسین» و روستای های اطراف در حومه غربی حسکه را هدف قرار داده بودند، که بر اثر آن یک زن کشته و شماری غیرنظامی دیگر ار جمله کودکان زخمی شدند.

 

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرد.

 

ترکیه در ۲۵ مهرماه ۹۸ نیز برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.