مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار می‌کنیم‏

رفیق نونس: انقلاب آوریل را جشن می‌گیریم تا با اطمینان و اعتماد در مسیری گام برداریم که انقلاب آوریل باز کرد، به ارزش‌های آن وفادار ‏باشیم، و برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار ‌کنیم.‏ مصاحبهٔ “نامهٔ مردم” با رفیق آلبانو نونس، عضو کمیسیون بازرسی مرکزی حزب کمونیست پرتغال، به‌مناسبت ... برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار می‌کنیم‏

ادامه

آزادی, آفریقا, آنگولا, اتحاد شوروی, ارتجاع, اروپا, استثمار, استعمار, استقلال, امپریالیسم, پرتغال, جهان, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, صلح, غرب اروپا, فاشیسم, مبارزه طبقاتی, موزامبیک

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا شد

بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین انگلیس رهبر حزب محافظه‌ کار بریتانیا شد. وی پس از انتخاب به عنوان رهبر جدید حزب حاکم، به عنوان نخست وزیر انگلیس آغاز به کار خواهد کرد.

 

مهمترین مأموریت جانسون خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود.

 

جانسون اکنون ۳ ماه فرصت دارد تا بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج کند. وی در رقابت‌های سیاسی بارها وعده داده بود تا بریتانیا را با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند.

 

وی جانشین ترزا می شده است که پیش از این به‌علت مخالفت پارلمان با توافق برگزیت با اتحادیه اروپا از این سمت کناره‌گیری کرده است.

 

جانسون که پیش از این وزیر خارجه کابینه ترزا می بوده است، سال گذشته به‌علت اختلاف بر سر طرح‌های برگزیت از سمتش استعفا کرد.

 

جانسون میراث‌دار یک بحران شدید سیاسی بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواهد بود. وی باید مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا را متقاعد کند تا مذاکرات مجددی را بر سر برگزیت آغاز کنند. نگرانی‌های مربوط به برگزیت تاکنون فشارهای اقتصادی و مالی زیادی را بر انگلیس وارد کرده است.

 

تنها توافق موجود بین دولت لندن و بروکسل تاکنون ۳ بار توسط پارلمان انگلیس رد شده، و جانسون بارها اعلام کرده است که برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا کاملاً آماده است.

 

حمایت ترامپ از نخست وزیری جانسون

 

پیش از این، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با تعریف از «بوریس جانسون» گفته بود: اگر جانسون نخست وزیر شود، روابط واشنگتن – لندن بسیار خوب خواهد شد.

 

ترامپ با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت «ترزا می» نخست وزیر انگلیس در زمینه برگزیت، افزود: از بوریس جانسون خوشم می آید. فکر می کنم که بوریس برگزیت را درست می کند. خیلی ها می گویند جانسون، فرد متفاوتی است.

 

با این حال پیش از نخست وزیری جانسون، انگلیس با آمریکا اختلافاتی داشت که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پس از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای برجام و تلاش انگلیس برای همراهی با آلمان و فرانسه به‌عنوان طرف‌های اروپایی برجام، شاهد تقابل دیدگاه آمریکا و انگلیس در قبال این توافق بودیم. انگلیس خواهان ادامه برجام است اما آمریکا از آن خارج شده است.

 

انگلیس اکنون در کشاکش دیپلماتیک با آمریکا بر سر «کیم داروش» سفیر خود در واشنگتن است. در این تقابل دو سوی اقیانوس اطلس، انگلیس به‌طرز شدیدی تحقیر شده است، به‌طوری که برخی استعفای اخراج‌گونه این سفیر از آمریکا را نقض حاکمیت ملی انگلیس تعبیر کرده‌اند، این رابطه در پایین‌ترین حد خود است.

 

استقبال ترامپ از نخست وزیری بوریس جانسون

 

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس استقبال کرد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از انتخاب بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس در توئیتی نوشت: به بوریس جانسون بابت انتخاب به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا تبریک می‌گویم. او فوق‌العاده خواهد بود.

 

پیش از این نیز ترامپ در صحبت‌هایی از نخست وزیر جانسون حمایت کرده بود. رئیس جمهور آمریکا روز شنبه با تعریف از «بوریس جانسون» گفته بود: اگر جانسون نخست وزیر شود، روابط واشنگتن – لندن بسیار خوب خواهد شد.

تسنیم

آبزرور: بولتون انگلیس را فریب داد

نشریه «آبزرور» که نسخه هفتگی روزنامه گاردین به شمار می‌آید، یکشنبه نوشت که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، لندن را در مورد ایران فریب داده و به دام خطرناکی کشانده است.

ادامه

اسپانیا, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, ژاپن, غرب اروپا, فرانسه