گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

کره‌شمالی، آمریکا را به دلیل تلاش برای ایجاد مکانیسم جدیدی برای نظارت بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی محکوم کرد و نسبت به «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد. به گزارش ایسنا، آمریکا متعهد شده است که با کره جنوبی و سایر کشورها برای ایجاد جایگزینی با دستور هیئت کارشناسان سازمان ملل متحد ... پیونگ‌یانگ به آمریکا در خصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی‌اش هشدار داد

ادامه

آمریکا, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به تصویب کمک ۶۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین از سوی کنگره این کشور، تاکید کرد: این کمک وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا، در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: احتمال اینکه کمک آمریکا بتواند به برتری ... وال‌استریت‌ ژورنال: کمک آمریکا وضعیت جنگ در اوکراین را تغییر نمی‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

بلومبرگ: آمریکا به بروکسل برای تنظیم تحریم علیه روسیه فشار می‌آورد

تارنمای خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت که آمریکا به اتحادیه اروپا برای آماده کردن تحریم‌های انرژی و بانکی علیه روسیه فشار وارد می‌کند.

 

به گزارش ایرنا؛ منابع آگاه به این تارنمای خبری گفتند که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به متحدان اتحادیه اروپا فشار وارد می‌کند تا بسته تحریمی گسترده علیه بانک‌ها و شرکت‌های انرژی روسیه که می‌توانند در صورت حمله این کشور به اوکراین به صورت مشترک با آمریکا تحریم شوند را نهایی کند.

 

کشورهای اتحادیه اروپا معتقدهستند که حرکت عجولانه برای تعیین اقدامات تحریمی می‌تواند تلاش‌ها برای حل بحران از طریق دیپلماسی را تضعیف کند. اما به گفته منابع آگاه، آمریکا فکر می‌کند بسته تحریمی باید بمنظور بازدارندگی علیه روسیه آماده شود.

 

یکی از این افراد آگاه به بلومبرگ گفت که ایالات متحده و کشورهای بزرگ اروپای غربی با هم در تلاشند تا تعادلی بین تهدیدهای خود و گفتگوی دیپلماتیک ایجاد کنند.

 

مقام های غربی مدعی هستند که افزایش قوای روسیه می‌تواند اوایل سال آینده میلادی کامل شود و حمله به اوکراین را تا اواخر ماه ژانویه ممکن می‌سازد، گرچه آنها می‌گویند از تصمیم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای حمله اطلاع ندارند.

 

این افراد در مورد گام‌های احتمالی علیه روسیه گفتند که برخی گام‌های احتمالی در فهرست از جمله خارج کردن روسیه از سیستم پرداخت‌های سوییفت بسیار مشکل ساز هستند و باعث اختلال احتمالی بازارهای جهانی انرژی و دیگر صادرات روسیه می‌شود.

 

نگرانی دیگر این است که پوتین صادرات گاز به اروپا را قطع کند درحالیکه مسکو حدود ۴۰ درصد از گاز اروپا را تامین می‌کند.

 

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هنگام ورود به نشست سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که این اتحادیه به دنبال تحریم‌ روسیه است.

 

بورل به خبرنگاران درباره تلاش اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه گفت: اتحادیه اروپا در حال آماده سازی مجموعه کاملی از تحریم‌ها علیه روسیه است که قرار است امروز (پنجشنبه) در نشست سران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گیرد.

مومنی؛ چرا انجمن اقتصاد سلامت دروغ‌ها را برملا نمی‌کند؟/ یک فاجعه بزرگ انسانی را رقم می‌زنند

استاد دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: سیاست‌گذاران نمی‌فهمند که با شوک‌های قیمتی و حذف ارز ترجیحی چه بر سر تولید ملی و رابطه حکومت و مردم می‌آید؟

ادامه

اقتصادی, ایران, تحریم, حقوق بشر, فساد, گزارش

پکن: اجلاس دموکراسی نقاب از چهره ویرانگر آمریکا برداشت

سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود به اجلاس دموکراسی به میزبانی آمریکا و یکسری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, کره جنوبی, ورزشی, ویکی‌لیکس

امتناع فرانسه از تحریم المپیک، اروپا و آمریکا را شگفت زده کرد

فرانسه اعلام کرد که علی رغم تصمیم آمریکا و بعضی کشور‌های اروپایی، به کمپین تحریم بازی‌های المپیک زمستانی چین نمی‌پیوندد.

ادامه

اتحادیه اروپا, استرالیا, امریکا, انگلستان, تحریم, جهان, چین, شرق آسیا, فرانسه, کانادا, گزارش, ورزشی

پکن: اتهام “نسل‌کشی” بیش از هر کشوری شایسته خود آمریکا است

سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از اقدام آمریکا در بایکوت دیپلماتیک المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن گفت، اتهاماتی مبنی بر نسل‌کشی “بهتر از هر کس دیگری” به خود آمریکا بابت سرکوب بومیان آمریکایی شایسته است.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا