راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دولت جامائیکا به فاصله پنج روز از تصمیم جمهوری باربادوس و به موجب «نگرانی‌ها در مورد جنگ در نوار غزه و تشدید بحران انسانی» در سرزمین‌های اشغالی، از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین خبر داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، کامینا جانسون اسمیت وزیر امور خارجه جامائیکا اعلام ... جامائیکا، کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, امنیتی, ایرلند, باربادوس, جامائیکا, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, سوئیس, صلح, فلسطین, همزیستی مسالمت آمیز

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بخشی از مکاتبات محرمانه اتحادیه اروپا درباره ایران، روسیه و آمریکا افشا شد

طبق گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، هکرها برای چندین سال توانستند به سیستم‌های ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا نفوذ کرده و هزاران سند را به دست آورند.

 

یک رسانه آمریکایی از دستیابی هکرهای ناشناس به هزاران سند در رابطه با مکاتبات اتحادیه اروپا در زمینه‌های مختلف از قبیل روابط این اتحادیه با آمریکا، روسیه، چین و برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

 

آنطور که «نیویورک تایمز» گزارش داده، هکرها برای سال‌ها به شبکه ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا نفوذ و هزاران سند را دانلود کردند؛ اسنادی که بیانگر نگرانی‌های اتحادیه اروپا درباره دولت غیرقابل پیش‌بینی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و مشکلات این اتحادیه در رابطه با پرداختن به روابط با روسیه و چین و خطر احیای برنامه هسته‌ای ایران است.

 

در یکی از این اسناد، دیپلمات‌های اروپایی درباره نشست دو جانبه ۲۵ تیر ماه سال جاری بین سران آمریکا و روسیه در «هیلسینکی» فنلاند اظهارنظر کرده‌اند.

 

از نظر دیپلمات‌های اتحادیه اروپا دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه، «نشستی موفق برای ولادیمیر پوتین [رئیس‌جمهور روسیه]» بوده است.

 

یکی دیگر از اسناد به اظهارنظرهای دیپلمات‌های اروپایی بعد از دیدار ۱۶ جولای سال جاری بین مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا با رئیس‌جمهور چین اختصاص دارد.

 

در این سند، با انتقاد از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا علیه چین، تاکید شده که آقای ترامپ با «زورگویی و قلدری» درصدد سوق دادن پکن به «یک مسابقه بوکس است که در آن هیچ قانونی وجود ندارد».

 

به گزارش نیویورک تایمز، به گفته شرکت «اِریا وان» (Area 1) که متوجه نفوذ هکرها و این حمله سایبری شده، «تکنیک‌های مورد استفاده توسط هکرها در یک دوره سه ساله، شبیه به تکنیک‌های واحد زبده ارتش چین است. اسناد از یک شبکه ایمن کپی شدند و سپس در یک سایت اینترنتی که هکرها در جریان حمله‌شان آن را ایجاد کرده بودند، پُست شدند».

 

این رسانه آمریکایی خبر داده که این شرکت، بیش از ۱۱۰۰ سند هک شده مکاتبات دیپلماتیک اتحادیه اروپا را در اختیار نیویورک تایمز قرار داد.

 

از نظر این رسانه آمریکایی، این اسناد اطلاعاتی درباره تقلای اتحادیه اروپا برای فهم «آشوب سیاسی موجود در سه قاره» ارائه می‌دهد.

 

اسناد مذکور، شامل یادداشت‌هایی در رابطه با مکالمات اتحادیه اروپا با رهبران عربستان سعودی، اسرائیل و دیگر کشورها است.

 

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، هکرها به شبکه‌های سازمان ملل و وزرای خارجه و دارایی در سراسر جهان و «فدراسیون کارگران آمریکا- کنگره سازمان‌های صنعتی» هم نفوذ کردند. این فدراسیون، بزرگترین فدراسیون اتحادیه‌های کارگری در آمریکا است.

 

گفته می‌شود که هک این فدراسیون بزرگ کارگری در آمریکا در رابطه با مذاکرات در خصوص توافق «مشارکت فراآتلانتیک» (Trans-Pacific Partnership) بود.

.

برخی از اسناد سازمان ملل که هکرها به آن نفوذ کردند، مربوط به مکاتبات چندین ماهه سال ۲۰۱۶ در رابطه با کره شمالی و نشست‌های خصوصی دبیرکل سازمان ملل و معاونانش با رهبران آسیایی بود.

 

بنا بر این گزارش، بیش از ۱۰۰ سازمان و نهاد طی چندین سال هدف هکرها قرار داشتند اما بسیاری از آنها همین روزهای اخیر توسط شرکت «اِریا وان» متوجه نفوذ هکرها شدند، شرکتی که موسس آن سه مقام سابق آژانس امنیت ملی آمریکا بودند.

 

برخی از اسناد، حاوی گزارش‌های دیپلمات‌های اروپایی درباره «اقدامات روسیه برای تضعیف اوکراین» است.

 

یکی از این اسناد که مربوط به هشتم فوریه سال جاری است، درباره شبه جزیره کریمه است و در آن هشدار داده شده که این منطقه «به منطقه‌ای پرتنش تبدیل شده و امکان استقرار کلاهک‌های اتمی در آن وجود دارد».

 

نیویورک تایمز اما گزارش داده که «البته مقام‌های آمریکایی می‌گویند که تاکنون شاهد شواهدی مبنی بر استقرار کلاهک‌های اتمی در کریمه ملاحظه نکرده‌اند».

 

سند هک شده در رابطه با روایت دیپلمات‌های اروپایی درباره دیدار خصوصی ماه جولای رهبران اتحادیه اروپا با رئیس‌جمهور چین حاوی یک نکته مهم است.

 

«شی جینپینگ» در دیدار با رهبران اتحادیه اروپا تاکید کرد که چین «در برابر زورگویی (آمریکا) تسلیم نخواهد شد حتی اگر یک جنگ تجاری سبب آسیب به همه (کشورها) شود. چین دیگر آن کشوری نیست که عقب‌نشینی کند».

 

برخی از اسناد هک شده اتحادیه اروپا، حاکی از نگرانی‌های اروپایی‌ها درباره مواضع «منفی» دولت «دونالد ترامپ» در قبال اتحادیه اروپا است.

 

در یک سند که مربوط به مکاتبه مقام ارشد اروپایی به تاریخ هفتم مارس است، او درباره مواضع ترامپ در ابتدای آغاز به کار دولتش به شدت ابراز نگرانی کرده است.

 

«کارولاین ویسینی» قائم مقام دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در آمریکا در این مکاتبه، به همکاران خود توصیه کرده که همه دیپلمات‌های ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، آمریکا را «مهم‌ترین شریک» اتحادیه اروپا توصیف کنند، اما در برابر مواضع آقای ترامپ در «حوزه‌هایی که با آمریکا احتلاف نظر داریم (از قبیل تغییرات اقلیمی، تجارت و توافق هسته‌ای ایران) در برابر او بایستند».

 

اتحادیه اروپا به انتشار گزارش نیویورک تایمز درباره نفوذ هکرها به اسناد مکاتبات این سازمان واکنش نشان داد.

 

در بیانیه دبیرخانه اتحادیه اروپا آمده که این نهاد «از ادعای درز احتمالی اطلاعات حساس (اتحادیه اروپا) اطلاع دارد و فعالانه در حال تحقیق درباره این موضوع است، اما درباره اتهام‌ها یا مسائل مرتبط با امنیت عملیاتی اتحادیه اروپا اظهارنظری نمی‌کند».

 

مقام‌های اروپایی به نیویورک تایمز گفتند، ارتباطات محرمانه‌تر در اتحادیه اروپا که شامل سطح موسوم به «محرمانه ۳» (tres secret) است، در سیستمی مجزا نگهداری می‌شدند و این سیستم، تجهیز و جایگزین شده است.

فارس

اروپا و ژاپن با امضای بزرگترین توافق تجارت آزاد به سیاست‌های آمریکا پشت کردند

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، در شرایطی که دولت آمریکا روز به روز اجرای سیاست‌های حمایت‌گرایانه اقتصادی را که از جمله آن می‌توان به اعمال تعرفه واردات بر کالای خارجی اشاره کرد، تشدید می‌کند، اتحادیه اروپا و ژاپن یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تجارت آزاد در جهان را امضا کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, ژاپن

علیرغم درخواست پارلمان اروپا؛ موضع آلمان درباره پروژه گازی مشترک با روسیه تغییری نکرده است

به دنبال درخواست پارلمان اروپا برای لغو طرح انتقال گاز «جریان شمال ۲»، یک مقام مسئول در دولت آلمان هم اکنون به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: موضع برلین درباره پروژه گازی مشترک با روسیه تغییری نکرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, ایران, جهان, روسیه

وزیرخارجه آلمان: جنگ تجاری آمریکا و چین به ضرر اروپا است

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت: اروپا بیشترین آسیب را به دلیل اختلافات تجاری بین آمریکا و چین و وخامت روابط راهبردی آمریکا با پکن متحمل شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه