عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

با امضای فرمانی؛ ترامپ حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در فرمانی ادعای حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان را به رسمیت شناخت.

 

بر این اساس، رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با امضای سندی اشغالگری اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

 

ترامپ حین امضای این فرمان گفت هر گونه توافق صلحی باید متضمن دفاع اسرائیل از خودش مقابل سوریه، ایران و سایر تهدیدها باشد.

 

گفتنی است چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود زمان آن رسیده تا حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخته شود.

 

در همان زمان نیز تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان با واکنش‌های بین‌المللی زیادی مواجه شده بود.

 

گفتنی است، بلندی‌های جولان اشغالی بخشی از استان قنیطره سوریه است که اسرائیل سال ۱۹۶۷ و در جریان جنگ ۶ روزه آن را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از قلمرو خود اعلام کرد. این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت این ادعای اسرائیل را رد کرده و همیشه در قطعنامه‌های خود جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغالی اعلام می‌کنند.

مهر

مذاکرات آمریکا و طالبان دربارهٔ سرنوشت جنگ و آیندۀ افغانستان

نامهٔ مردم- بر اساس گزارش رسانه‌های جهان مذاکره میان نمایندگان طالبان و زلمای خلیل‌زاد، نمایندهٔ ویژه دولت آمریکا، در هماهنگی نزدیک با دولت پاکستان (بدون شرکت دولت افغانستان) در ارتباط با قدم‌های مشخص ضرور برای خاتمه دادن به جنگ بین دولت مرکزی و اسلام‌گرایان طالبان به توافق‌هایی منجر شده است.

ادامه

افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه

گوترش: جولان جزئی از خاک سوریه محسوب می‌شود و اسرائیل آن را اشغال کرده است

دبیرکل سازمان ملل در واکنش به تصمیم اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا درباره بلندی‌های اشغالی جولان تأکید کرد که جولان جزئی از اراضی سوریه محسوب می‌شود و اسرائیل آن را اشغال کرده است.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه

‘صائب عریقات’ تصمیم رومانی و هندوراس برای انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس را محکوم کرد

‘صائب عریقات’ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با محکوم کردن تصمیم رومانی و هندوراس برای انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس اشغالی آنان را به عقب نشینی از تصمیم خود دعوت کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, رومانی, فلسطین, هندوراس