مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پایان دادن به اشغال فلسطین را تصویب کرد + فیلم

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی قطعنامه پیشنهادی فلسطین را که از اسرائیل خواسته بود ظرف ۱۲ ماه به اشغال غیرقانونی خود پایان دهد،با اکثریت قاطع آرا تصویب کرد. به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه به وقت محلی با تصویب قطعنامه‌ای از اسرائیل خواست تا ظرف ۱۲ ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پایان دادن به اشغال فلسطین را تصویب کرد + فیلم

ادامه

آمریکا, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, فلسطین, فیلم

محکومیت حادثه انفجار پیجرها در لبنان از سوی بلژیک

معاون نخست‌وزیر بلژیک با انتشار پیامی در فضای مجازی، حملات دیروز تل‌آویو در لبنان و سوریه با استفاده از پیجرهای دستکاری‌شده را به شدت محکوم کرد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، معاون نخست‌وزیر بلژیک با انتشار پیامی در فضای مجازی، حملات دیروز تل‌آویو در لبنان و سوریه با استفاده از پیجرهای دستکاری‌شده را ... محکومیت حادثه انفجار پیجرها در لبنان از سوی بلژیک

ادامه

اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, لبنان

درود آتشین به کارگران کارخانه واگن پارس

بیش از هزاروصد نفر از کارگران شرکت واگن پارس اراک۱ برای چندمین بار در نیمه اول شهریورماه دست از کار کشیدند. این حرکت‌های اعتراضی که در طی آن تولید کارخانه متوقف شد، از روز ۴ مردادماه ۱۴۰۳ با تجمع اعتراضی‌ای مسالمت‌آمیز در محوطه کارخانه آغاز گشت. اعتراض‌ها در پی از ورود چند نفر از کارگران ... درود آتشین به کارگران کارخانه واگن پارس

ادامه

ایران, پیام, حقوق بشر, خاورمیانه, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فساد, مبارزه طبقاتی, معیشت

ایرلند: انفجار‌های لبنان، ناقض کنوانسیون ژنو است

وزیر امور خارجه ایرلند انفجار‌های لبنان را یک اقدام تنش‌زا در منطقه و ناقض کنوانسیون ژنو توصیف کرد و گفت که انتساب این حمله به اسرائیل، منطقی است. مایکل مارتین که سکان وزارت دفاع ایرلند را نیز برعهده دارد، نسبت به تشدید اوضاع در خاورمیانه، منطقه‌ای که به تعبیر او در «وضعیت انفجار» قرار دارد، ... ایرلند: انفجار‌های لبنان، ناقض کنوانسیون ژنو است

ادامه

اسراییل, ایرلند, تحلیل, تنش‌زایی, خاورمیانه, زنان, کارگران, کودکان, لبنان

برزیل، ونزوئلا و کوبا، جنایت اسرائیل در لبنان را محکوم کردند

دولت‌های برزیل، ونزوئلا و کوبا، جنایت جدید اسرائیل در لبنان از طریق ایجاد سلسله انفجارهای هماهنگ صدها دستگاه ارتباط الکترونیکی (پیجر) را محکوم و این نوع اقدامات را تشدید تنش‌ها و درگیری‌ها در خاورمیانه ارزیابی کردند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای خبری گلوبو، دولت برزیل سلسله انفجارهای هماهنگ صدها دستگاه ارتباط الکترونیکی (پیجر) ... برزیل، ونزوئلا و کوبا، جنایت اسرائیل در لبنان را محکوم کردند

ادامه

آمریکای لاتین, ایران, برزیل, بیانیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, لبنان, ونزوئلا

بایدن در تماسی تلفنی با نتانیاهو؛ آمریکا از اسرائیل در مقابل تهدیدات ایران حمایت نظامی می‌کند

جو بایدن در تماسی تلفنی با نتانیاهو تضمین کرد که آمریکا از اسرائیل در مقابل تهدیدات ایران حمایت نظامی می‌کند

به گزارش خبرگزاری آلمان: اسرائیل و ایالات متحده پس از کشته شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سازمان حماس در تهران، در حال آماده شدن برای مقابله با اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی جمهوری اسلامی و متحدانش هستند.

کاخ سفید روز پنجشنبه ۱۱ مرداد (۱ اوت) اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌ جمهوری آمریکا، در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تضمین کرد که ایالات متحده اسرائیل را “در برابر همه تهدیدات ایران” از جمله تهدیدات … حماس در غزه، حزب‌الله در لبنان و حوثی‌ها در یمن، مورد پشتیبانی نظامی قرار خواهد داد.

بایدن در عین حال تصریح کرد که تشدید تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه بسیار مهم است.

کاخ سفید گفته است از آنجا که اسرائیل باید از خود در برابر حملات موشکی و پهپادی دفاع کند، بایدن درباره کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اسرائیل نیز صحبت کرده اما جزئیات بیشتری درباره این موضوع ارائه نشده است.

بنا بر اظهارات محافل اسرائیلی این تماس تلفنی که حدود ۳۰ دقیقه طول کشیده با حضور کامالا هریس، معاون رئیس‌ جمهور انجام گرفته است.

آنگونه که رسانه‌ها گزارش داده‌اند آمریکا برای مقابله با “همه تهدیدات ایران” دست کم ۱۲ کشتی جنگی را در خلیج فارس و شرق مدیترانه مستقر کرده است.

احتمال حمله هماهنگ‌ شده ایران و نیروهای نیابتی علیه اسرائیل

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که به منظور شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور چدید ایران در تهران بسر می‌برد، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد (۳۱ ژوئیه) در اقامتگاه خود هدف قرار گرفت و به همراه یکی از محافظانش به طور هدفمند کشته شد.

حادثه حمله به اسماعیل هنیه تنها چند ساعت پس از حمله هوایی اسرائیل به حومه بیروت پایتخت لبنان که در آن فواد شکر، فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله کشته شد، اتفاق افتاد.

جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های … حماس و حزب‌الله لبنان علنا اسرائیل را به تلافی‌جویی تهدید کرده‌اند. این نگرانی اکنون وجود دارد که یک “حمله بزرگ هماهنگ‌شده و ترکیبی” توسط جمهوری اسلامی، حزب‌الله و دیگر شبه‌نظامیان حامی و وابسته به ایران علیه اسرائیل انجام گیرد.

فراخوان ایران برای انتقام

خبرگزاری رویترز از برگزاری جلسه فوری مقامات ارشد جمهوری اسلامی با نمایندگان نیروهای نیابتی خود از لبنان، عراق و یمن در تهران برای انتقام‌جویی از اسرائیل خبر داده است. بر اساس این گزارش علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و اعضای ارشد سپاه پاسداران در نشست تهران حضور خواهند داشت.

کارشناسان از مرحله جدید تنش‌ها و از “آشکار شدن جنگ پنهان میان ایران و اسرائیل” سخن می‌گویند. جمهوری اسلامی در پی کشته شدن هنیه در تهران گفته است که واکنش تلافی‌جویانه را “حق مشروع” خود می‌داند. علی خامنه‌ای “خون‌خواهی” از هنیه را “وظیفه” جمهوری اسلامی خوانده است.

هشدار نتانیاهو به دشمنان اسرائیل

بنیامین نتانیاهو در واکنش به تهدیدات ایران و متحدانش درباره حملات تلافی‌جویانه هشدار داد و گفت، کشورش برای مقابله با هر عمل تهاجمی از هر جای ممکن “آماده” است و حمله‌کنندگان “هزینه گزافی” خواهند پرداخت.

ارتش اسرائیل با توجه به اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی جمهوری اسلامی و گروه‌های وابسته به آن به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

سایت خبری “آکسیوس” به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داده است دولت آمریکا معتقد است که ایران در روزهای آتی به اسرائیل حمله خواهد کرد.

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و بایدن

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای روز جمعه ۱۲ مرداد یک روز عزای ملی به یاد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرده است.

اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه روز پنجشنبه ۱۱ مرداد (اول اوت) از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ترکیه و آمریکا درباره غزه خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی اردوغان در مکالمه نلفنی خود با بایدن گفته است “دولت نتانیاهو خواهان آتش‌بس و صلح نیست”. اردوغان در این تماس تأکید کرد که کشته شدن هنیه “ضربه سنگینی به تلاش‌های آتش‌بس وارد کرده و اسرائیل در تلاش است تا آتش غزه را به کل منطقه گسترش دهد”.

تکذیب گزارش نیویورک تایمز درباره نحوه کشته شدن هنیه

هنوز بسیاری از پرسش‌ها پیرامون کشته شدن اسماعیل هنیه، رهبر حماس در پایتخت ایران بی‌پاسخ مانده و جزییات دقیق این رویداد همچنان نامشخص است.

نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش دادند که هنیه در تهران با بمب کنترل از راه دور کشته شده است. گفته می‌شود عاملان توانسته‌اند بمب را مخفیانه در اتاق هنیه در مهمان‌سرای به شدت محافظت‌شده سپاه پاسداران جاسازی کنند، بدون آنکه این بمب در طی چندین هفته کشف شود.

این در حالی است که خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه، گزارش نیویورک تایمز و سایر رسانه‌های آمریکایی درباره چگونگی کشته شدن هنیه با یک بمب در محل اقامتش را “دروغ‌پردازی” خوانده و اعلام کرده است که “هنیه با اصابت یک پرتابه کشته شده و نقش اسرائیل در این حمله انکارناپذیر است”.

استرالیا: «خطاهای متعدد» ارتش اسرائیل باعث مرگ امدادگران در غزه شد

وزیر امور خارجه استرالیا گفت که در پی تحقیقات درباره حمله اسرائیل به کاروان امدادی آشپزخانه جهانی که به کشته شدن یک شهروند استرالیایی منجر شد، این کشور تلاش می‌کند برای تجدید نظر اسرائیل در هماهنگی با سازمان‌های بشردوستانه در جنگ غزه، به آن فشار بیاورد. به گزارش ایسنا، پنی ونگ، وزیر امور خارجه استرالیا ... استرالیا: «خطاهای متعدد» ارتش اسرائیل باعث مرگ امدادگران در غزه شد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, کانادا, لهستان

آمریکا دیگر توانایی جنگ در چند جبهه را ندارد

«فارن پالسی» در مقاله ای با اشاره به گزارش «کمیسیون استراتژی دفاع ملی آمریکا” نوشت: استراتژی ایالات متحده برای مقابله با تهدیدهای فزاینده در اروپا و خاورمیانه و رشد هم افزایی روسیه و چین “ناکافی” است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از این رسانه تحلیلی، این کمیسیون اعتراف کرد که منابع ایالات متحده برای ... آمریکا دیگر توانایی جنگ در چند جبهه را ندارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, استراتژی, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, گزارش, ناتو, هندو پاسیفیک

واشنگتن پست: ۱۲ ناو آمریکایی در خاورمیانه برای دفاع از اسرائیل مستقر شدند

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه، ایالات متحده ۱۲ ناو خود از جمله ناو هواپیمابر «یو اس اس تئودور روزولت»، ناوهای همراه آن و گروه عملیاتی آبی خاکی وسپ شامل سه ناو و بیش از چهار هزار تفنگدار دریایی و ملوانان خود را در خاورمیانه مستقر کرده است. ... واشنگتن پست: ۱۲ ناو آمریکایی در خاورمیانه برای دفاع از اسرائیل مستقر شدند

ادامه

آمریکا, اسراییل, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, خبر, خلیج فارس, دریای سرخ

سناتور آمریکایی هدف نتانیاهو از ترور اسماعیل هنیه را فاش کرد

یک سناتور ارشد آمریکایی فاش کرد نخست وزیر اسرائیل با ترور هنیه بدنبال مسدود کردن راه مذاکرات است. یک سناتور آمریکایی گفت که ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اقدامی عمدی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای مسدود کردن مسیر مذاکرات بود. براساس گزارش المیادین، او اشاره کرد که این ترور تنش ... سناتور آمریکایی هدف نتانیاهو از ترور اسماعیل هنیه را فاش کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین