سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

ایندیپندنت: ارتش آمریکا دیگر در جهان سرآمد نیست

تارنمای خبری ‘ایندیپندنت’ به نقل از یک فرمانده نظامی آمریکا در انتقاد از شرایط موجود نیروهای نظامی این کشور نوشت که ارتش آمریکا دیگر درجهان سرآمد نیست چراکه مانند شرکای بین المللی خود به خوبی آماده رزم نیست.

 
این نشریه انگلیسی افزود: ‘جی. اسکات متز’ (J Scott Metz) یکی از فرماندهان نظامی آمریکا در مجله حرفه ای ‘ارتش’ (Army) به تازگی نوشته است که وی احساس می کند که نیروهای نظامی دیگر کشورها حتی متخاصمان آمریکا از لحاظ تاکتیکی بهتر از نظامیان آمریکایی هستند چراکه نیروهای آمریکایی در پایگاه های مستقر در خاک خود به خوبی آموزش نمی بینند.

 
بنا براین گزارش، کاپتن متز مشکل را متوجه آماده نبودن نیروها می داند که تمامی رده ها ارتش از پایین ترین تا بالاترین سطوح در پنتاگون را شامل می شود.

 
وی دراین باره نوشته است بطور مثال یک جوخه نظامی ارتش آمریکا نمی داند از میدان جنگ چگونه در درگیری های نظامی به نفع خود بهره برند و در رزمایش های مشترک با شرکای نظامی خارجی خود چگونه از رقبای نظامی خود سرتر بوده و خود را برتر از آنها نشان دهند؛ امری که باید در پایگاه های نظامی در داخل کشور خود(آمریکا) پیش از اعزام به به ‘مرکز آمادگی مشترک چند ملیتی’ (JMRC) واحد فرماندهی ارتش آمریکا در آلمان، دوره های آن را پشت سر گذارند.

 
درحالی که به گفته این فرمانده نظامی آمریکایی، مقامات عالی ارتش آمریکا آمادگی نیروها را در اولویت قرارداده اما واحدهای کوچک تر نظامی و فرماندهان آنها بدلیل مشغله های زیاد این امکان را برای آمادگی کامل نیروهای نظامی آمریکایی فراهم نمی کنند.

 
ایندیپندنت نوشت: گفته های این فرمانده نظامی که در نشریه ارتش به چاپ رسیده است از سوی ‘تام ریکس’ تحلیلگر اندیشکده ‘فارین پالسی’ که وضعیت ارتش آمریکا را از دهه ۹۰ میلادی تاکنون تحت نظر دارد، مورد تایید قرار گرفت.

 
این تارنمای خبری انگلیسی در ادامه افزود: مطالبی که این فرمانده نظامی آمریکا درمجله ارتش عنوان کرده درپی دیدار اخیر وی از مرکز آمادگی مشترک چندملیتی JMRC مستقر در ‘هونفلز’ (Hohenfels) واقع در ایالت ‘باواریا’ آلمان عنوان می شود که در آنجا شاهد سطح آمادگی نیروهای نظامی آمریکایی با سایر همتایان بین المللی آن بوده است.

 
ایندیپندنت نوشت: مطلبی که اسکات متز در این مجله بیان کرده است با توجه به سیاست ها جدید کاخ سفید که در قبال افغانستان و دیگر مناقشات منطقه ای همچون عراق، سوریه و دیگر مناطق دیگر جهان در پیش گرفته ، حائز اهمیت است.

 
درحالی این فرمانده نظامی آمریکایی از ناآماده بودن نیروهای نظامی آمریکایی در درگیری های زمینی خبر می دهد که ارتش آمریکا در دیگر بخش های نظامی خود همچون در هوا و دریا نیز با مشکلات مهمی مواجه است.

 
شبکه خبری سی ان ان بهمن ماه ۱۳۹۵ در گزارشی به صراحت اعلام کرد: دو سوم از جنگنده های اف- ۱۸ مدل A نیروی دریایی آمریکا به دلیل نبود قطعات یدکی و تاخیر در تعمیرات، قادر به پرواز نبوده و زمین گیر شده اند.

 
سی ان ان این امر را قطع کاهش بودجه نظامی آمریکا دانست که کار ساخت لوازم یدکی و ناوگان هوایی جدید برای جایگزین شدن جنگنده هایی که درحال از رده خارج شدن هستند، با مشکل مواجه ساخته است.

 
همچنین در دی ماه ۱۳۹۵ نیروی دریایی آمریکا به دلیل مشکلات در بخش تعمیر و نگاهداری ناوگان جنگی خود، ناچار شد به مدت بیش از یک هفته درهیچ نقطه از آب های جهان ناوهواپیمابری نداشته باشد از آن جمله در آب های خلیج فارس که ناچار شد از ناو هواپیما فرانسوی شارل دوگل استفاده کند.

 
یکی از موارد مهم اعزام نشدن و نبود ناوهای هواپیمابر آمریکایی به نقاط جهان کاهش میلیاردها دلار از بودجه نیروی دریایی آمریکاست که یکی از پیامدهای آن باقی ماندن ناوهواپیمابر جرج دبلیو بوش در لنگرگاه بود.

 
از سویی دیگر، ناوگان جدیدی که برای جایگزین شدن با ناوهای سالخورده آمریکایی ساخته شده اند خود دچار اشکال بوده و امکان استفاده آنها بعنوان ماموریت های نظامی را ندارند.

 
دراین مورد ناو هواپیمابر ۱۳میلیارد دلاری یو.اس.اس جرالد آر فورد (USS Gerald R. Ford) هم اکنون دو سال از زمان پیش بینی شده عقب است، حتی برای تحویل به نیروی دریایی آمریکا که زمان آن برای سپتامبر ۲۰۱۶ (شهریور – مهر ۱۳۹۵) میلادی مقرر شده بود، آماده نشد.

 
مایکل گیلمور (Michael Gilmore)، مدیر بخش آزمایش و ارزیابی عملیاتی پنتاگون، در تیرماه سال گذشته اعلام کرد گران قیمت ترین کشتی جنگی در تاریخ با مشکلاتی همچون برخاستن و نشستن جنگنده ها، جابجایی مهمات بر روی آن، هدایت هواپیماها از طریق برج مراقبت و دفاع نظامی از خود مواجه است.

 
در تازه ترین این موارد نیز حادثه روز گذشته (شنبه ۲۷ خردادماه) برخورد ناو جنگی ‘فیتز جرالد’ آمریکا با یک کشتی باری در یکی از خطوط پر رفت آمد کشتیرانی نزدیکی سواحل ژاپن است که هفت خدمه آن کشته شدند و به گفته شبکه خبری سی ان ان بیشترین خسارت وارده شده به این ناو در بخشی که در زیر آب قرار دارد وارده آمده و با خطر غرق شدن مواجه است.

 
سی ان ان برخورد این ناو جنگی با یک فروند کشتی باری را سوال برانگیز خواند چرا که ناو فیتزجرالد مجهز به پیشرفته ترین ادوات رهگیری و راداری الکترونیکی درجهان است.

ایرنا

طی ۱۰ روز؛ ارسال ۱۳۰ کامیون سلاح برای کردهای سوریه توسط آمریکا

به نقل از آناتولی، آمریکا به ارسال سلاح برای کردهای سوریه ادامه می دهد و طی ۱۰ روز گذشته ۱۳۰ کامیون سلاح از عراق وارد سوریه شده، که از این مجموع، فقط در روز جمعه ۵۰ کامیون سلاح وارد استان حسکه شده است.   وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: از جمله سلاح هایی که قرار ... طی ۱۰ روز؛ ارسال ۱۳۰ کامیون سلاح برای کردهای سوریه توسط آمریکا

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه

تظاهرات در آمریکا در اعتراض به تبرئه پلیس قاتل یک سیاه‌پوست

هزاران تن از معترضان آمریکایی در شهر سنت پل در اعتراض به تبرئه یک افسر پلیس متهم به قتل یک جوان سیاه‌پوست تظاهرات کرده و اقدام به بستن یک اتوبان بین ایالتی کردند.   به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تظاهرات جمعه شب بعد از اعلام تبرئه یک افسر پلیس به نام جرونیمو یانز متهم اصلی ... تظاهرات در آمریکا در اعتراض به تبرئه پلیس قاتل یک سیاه‌پوست

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر

نهادهای آمریکایی در صدد رشوه دادن به کارمندان « تلگرام» برآمدند

به گزارش اسپوتنیک، پاول دوروف، بنیان گذار مسنجر «تلگرام» اعلام نمود که نهادهای آمریکایی سعی کردند به کارمندان «تلگرام» رشوه بدهند.   وی در صفحه «تویتر» خود که به پاسخ به سوالات کاربران اختصاص دارد نوشت:«در سفر سال گذشته تیم شرکت ما به آمریکا، کارمندان نهادهای دولتی آمریکا دوبار سعی کردند به برنامه نویسان ما ... نهادهای آمریکایی در صدد رشوه دادن به کارمندان « تلگرام» برآمدند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه

برنی سندرز خواستار تعویق زمان رای‌گیری درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران شد

سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا با اشاره به حمله‌های تروریستی تهران، به تعویق افتادن زمان رای‌گیری درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را خواستار شد.   «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا در جلسه امروز سنا گفت: «آقای رییس‌جمهور، درباره تحریم‌های علیه ایران در این طرح پیشنهادی نگرانی و تردید بسیاری دارم. چراکه مسئولان ... برنی سندرز خواستار تعویق زمان رای‌گیری درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران شد

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر