زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین دوشنبه شب گفت که کی‌یف و واشنگتن مذاکرات در مورد توافق همکاری امنیتی دوجانبه را آغاز و طرح ارسال موشک‌های دوربرد به نیروهای مسلح اوکراین را نهایی کرده‌اند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی در پیام شبانه اظهار کرد: تیم‌های آمریکا و اوکراین کار روی توافقنامه امنیتی ... آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, ناتو

«آری به صلح! نه به ناتو!»

هفتهٔ پیش هفتاد و پنجمین سالگرد پایه‌گذاری تشکیلات نظامی-امنیتی «سازمان پیمان اطلس شمالی» یا همان «ناتو» بود. این روزها نظامی‌گرایان و ‏جنگ‌طلبان امروزی، و در پیشاپیش آنها آمریکا، با پرده‌پوشی جنایت‌های گذشته و اکنون ناتو، سه ربع ‏قرن موجودیت این ائتلاف نظامی تجاوزکار را جشن می‌گیرند. هفتاد و پنج سال پیش، در روز ۴ آوریل ... «آری به صلح! نه به ناتو!»

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, اوکراین, جهان, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوئد, سودان, سوریه, سوسیالیسم, شرق اروپا, صلح, عراق, غرب اروپا, فاشیسم, فنلاند, کمونیسم, گرسنگی, لیبی, مالی, مقاله, نئونازیسم, ناتو, یوگوسلاوی

یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای این کشور کنترل مناطق دیگری از دونتسک را به دست گرفتند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزادسازی بخش‌هایی از جمهوری دونتسک خبر داد. وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد کهیگان‌های نظامی این کشور شهرک بوگدانوفکا در جمهوری دونتسک ... یک منطقه دیگر دونتسک به تصرف نیروهای روسیه در آمد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

انفجار مهیب نزدیک کارخانه شیمیایی در دونتسک+ فیلم

وقوع انفجاری قوی نزدیک شهر آودیئیفکا، جایی که بزرگترین کارخانه تولید کُک و مواد شیمیایی اوکراین واقع شده، ابر قارچی شکل بزرگی ایجاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، رسانه‌های محلی شامگاه شنبه از وقوع انفجاری مهیب در نزدیکی شهر «آودیئیفکا» واقع در جمهوری خودخوانده دونتسک، در شرق اوکراین خبر دادند.

 

طبق گفته‌ها، این انفجار قوی که متعاقب آن ابر قارچی بزرگی در منطقه آودیئیفکا شکل داد، در نزدیکی محل کارخانه شیمیایی معروف دونتسک رخ داد.

 

خبرنگار شبکه «ریانووستی» در منطقه جدایی‌طلب دونتسک گزارش داد کارخانه «کُک و مواد شیمیایی آودیئیفکا» که بزرگترین تولیدکننده کُک در اوکراین است، در نزدیکی این انفجار قرار دارد.

 

در این گزارش آمده است: «این ابر قارچی بلافاصله پس از یک دور گلوله‌باران منطقه توسط ارتش اوکراین، از دونتسک هم قابل مشاهده شد. این در حالی است که حمله نیروهای اوکراینی در همان زمان – حدود ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی انجام شد».

 

مرکز مشترک کنترل و هماهنگی رژیم آتش بس در شرق اوکراین می‌گوید نیروهای رژیم کی‌یف، پنج گلوله کالیبر ۱۲۲ میلی‌متری را از منطقه ورخنتورتسکی در آودیئیفکا و همچنین از منطقه گرادوف به سمت جمهوری خودخوانده دونتسک شلیک کردند.

 

به نوشته ریانووستی، کارخانه کُک آودیئیفکا که اکنون تحت کنترل دولت اوکراین است، تقریباً هشت سال است که خط تماسی بین مواضع نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان دونتسک تبدیل شده است. نظامیان اوکراینی نیز معمولا با مستقر شدن در بخش‌هایی از این کارخانه، مواضع جدایی‌طلبان را گلوله‌باران می‌کنند.

 

این در حالی است که روز جمعه «میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گفته بود ملی‌گرایان اوکراینی کانتینرهایی حاوی مواد سمی را از کارخانه آودیئیفکا خارج کرده و قصد داشتند با نزدیک شدن ارتش روسیه آنها را منفجر کنند.

 

به گفته این نظامی روسی، دولت اوکراین قصد داشت از این اتفاق برای متهم کردن نیروهای مسلح روسیه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند.

کیسینجر: نباید بگذاریم روسیه به پایگاهی برای چین در اروپا تبدیل شود

وزیر خارجه اسبق آمریکا اعلام کرد، غرب به ایجاد جایگاهی برای روسیه بعد از حوادث اوکراین نیاز دارد تا روسیه به “پایگاه محکمی” برای چین در اروپا تبدیل نشود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ویتنام

وزیر دفاع چین: تقویت روابط به آمریکا بستگی دارد/ با فشار حداکثری علیه روسیه مخالفیم

وزیر دفاع چین امروز (یکشنبه) با اشاره به اینکه روابط این کشور با آمریکا در “مقطع بحرانی” قرار دارد، اظهار کرد که بهبود روابط دوجانبه به ایالات متحده بستگی دارد؛ همچنین وی پیرامون موضوعات مختلفی از جمله حمله روسیه به اوکراین، مسئله تایوان و تسلیحات هسته‌ای چین اظهار نظر کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

نظامی سابق آمریکایی: پیروزی روسیه در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

یکی از کارکنان سابق وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد، ایالات متحده و ناتو به دنبال صلح در اوکراین هستند زیرا می‌دانند که پیروزی ارتش روسیه در اوکراین، اجتناب‌ناپذیر است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک, ناتو