روسیه: هواپیماهای آمریکا و ناتو مواد مخدر را از افغانستان قاچاق می‌کنند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که گزارش‌ها درباره قاچاق موادمخدر از افغانستان توسط هواپیماهای آمریکا و ناتو باید بررسی شود.

ادامه

اروپا, اسیای مرکزی, افغانستان, امریکا, جنوب آسیا, جهان, خبر, روسیه, ناتو

مخالفت واشنگتن با پیشنهاد مسکو برای مذاکرات صلح افغانستان

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اخیرا ضمن تاکید بر عدم تاثیرگذاری گزینه نظامی برای حل مشکلات افغانستان خواستار «آغاز هر چه زودتر مذاکرات مستقیم بین افغانستان و طالبان» شد تا جنگ داخلی این کشور پایان یابد.

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خبر, روسیه

انفجارهای امروز کابل ۴۷ کشته و ۷۰ زخمی برجای گذاشت / داعش برعهده گرفت

به گزارش یورونیوز، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که در انفجارهای امروز (پنجشنبه) در کابل دست کم ۴۷ تن کشته و ۷۰ تن زخمی شدند. وزارت کشور افغانستان مجموع کشته‌ها و زخمی‌های این انفجارها را ۱۲۵ تن اعلام کرد.

 

به گفته مسؤولان افغان، دو انفجار در نزدیکی یک مسجد و دفتر رسانه‌ای رخ داد.

 

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اظهار کرد: در نزدیکی محل انفجار یک مسجد و دفتر خبرگزاری “صدای افغان” وجود دارد.

 

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت کشور نیز گفت: مرکز فرهنگی “تبیان” کابل هدف این حمله بود.

 

وی تصریح کرد که این مرکز که در نزدیکی خبرگزاری صدای افغان واقع شده در حال برگزاری مراسمی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تهاجم شوروی به افغانستان بود که انفجارهایی در آن رخ داد.

 

خبرگزاری صدای افغان (آوا) در وبسایت خود آورده است که انفجار اول در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه صبح پنج‌شنبه به وقت محلی روی داد و صدای دو انفجار دیگر نیز هر کدام به فاصله چند دقیقه در نزدیکی محل انفجار اول شنیده شد.

 

به گزارش صدای افغان، انفجار سوم در حالی روی داد که آمبولانس‌ها و مأموران امدادی مشغول کمک‌رسانی و نجات مصدومان بودند. گفته می‌شود انفجار اول ناشی از عمل کردن مواد منفجره همراه یک مهاجم انتحاری و دو انفجار دیگر ناشی از عمل کردن دو مین بود.

 

خبرگزاری تبیان همچنین نوشت، دست کم پنج بمب‌گذار انتحاری در عملیات حمله به دفتر این خبرگزاری شرکت داشتند که سه نفر آنها کشته شدند، اما از سرنوشت دو نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.

 

شاهدان همچنین از شنیدن صدای تیراندازی در محل انفجار خبر دادند.

 

دفتر نهاد «تبیان» نیز در همین محل و در ساختمان دفتر خبرگزاری صدای افغان قرار دارد. در هنگام انفجار همایشی با حضور دانشجویان و افراد دیگر در دفتر بنیاد تبیان در جریان بود.

 

داعش مسؤولیت این حمله را به عهده گرفت.

 

ترکیه حمله تروریستی شنیع در کابل را که جان دست‌کم ۴۰ تن را گرفت، محکوم کرد.

 

وزارت خارجه ترکیه امروز در بیانیه‌ای گفت: ما با تاسف شدید متوجه شدیم که یک حمله تروریستی در مرکز فرهنگی در کابل صورت گرفته و تعداد زیادی از برادران و خواهران افغان‌مان در این رویداد کشته و زخمی شدند.

 

در ادامه این بیانیه ‌آمده است: ترکیه به مردم و دولت افغانستان تسلیت می‌گوید و امیدوار است زخمی شدگان این حمله تروریستی هرچه سریع‌تر بهبودی خود را به دست‌ آورند.

 

 

روزنامه «ایزوستیا»: آمریکا تمایلی به‌همکاری با روسیه در افغانستان ندارد

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود که روسیه آماده است تا برای مبارزه با تروریسم در افغانستان با آمریکا همکاری کند.   وی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آشفته امنیتی در افغانستان تاکید کرده بود که تلاش‌های مشترک روسیه و آمریکا در مبارزه با تروریسم در این کشور می‌تواند بسیار ... روزنامه «ایزوستیا»: آمریکا تمایلی به‌همکاری با روسیه در افغانستان ندارد

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خبر, روسیه

موافقت «اشرف غنی» با اجرای طرح کنترل حریم هوایی افغانستان

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طرح اداره هوانوردی افغانستان برای کنترل حریم هوایی این کشور توسط رادارهای سراسری مورد تصویب قرار گرفته است.   این طرح اخیرا برای قانونمندسازی و نظارت بر پرواز هواپیماها و بالگردهای نظامیان خارجی مورد تصویت پارلمان افغانستان نیز قرار گرفته بود.   این در حالی ... موافقت «اشرف غنی» با اجرای طرح کنترل حریم هوایی افغانستان

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, خبر

آمریکا و ناتو درباره پرواز بالگردهای ناشناس و کمک به داعش پاسخ روشنی نداده‌اند

به گزارش «اسپوتنیک»، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و مدیر بخش آسیایی وزارت امور خارجه این کشور گفت که مسکو بارها نگرانی خود را از حمایت بالگردهای ناشناس از افراد وابسته به داعش در افغانستان ابراز داشته اما نیروهای خارجی مستقر در افغانستان در رابطه با این نگرانی واکنشی نشان نداده است.   ... آمریکا و ناتو درباره پرواز بالگردهای ناشناس و کمک به داعش پاسخ روشنی نداده‌اند

ادامه

افغانستان, امریکا, تاجیکستان, تروریسم, جهان, خبر, روسیه

نگرانی روسیه از تمرکز داعش برافغانستان به‌دنبال شکست آنان در سوریه و عراق

به نقل از «آریانا»، «ولادمیر سفرانکوف» نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: داعش پس از شکست در عراق و سوریه تلاش دارد تا در افغانستان مستقر شود.   وی افزود: این بار داعش بر افغانستان تمرکز کرده است و ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد این گروه تروریستی در حال ایجاد پایگاه در افغانستان ... نگرانی روسیه از تمرکز داعش برافغانستان به‌دنبال شکست آنان در سوریه و عراق

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جهان, خبر, روسیه