مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

افشای دخالت کارشناسان فرانسوی در کلاهک شیمیایی «النصره» در ادلب

منابع آگاه نزدیک به فرماندهان «گروههای مسلح» حاضر در ادلب اعلام کردند که تروریست‌ها مقادیر زیادی مواد شیمیایی سمی در اختیار کارشناسان فرانسوی قرار دادند تا این مواد را در موشک‌های تروریست‌ها قرار دهند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک امروز پنجشنبه گزارش داد که عناصر تروریستی «کلاه سفید» صبح چهارشنبه ۲۱ نوامبر پنج بسته حامل مواد شیمیایی سمی را از یکی از انبارهای گروه تروریستی «جبهه النصره» خارج کردند.

 

این انبار مواد شیمیایی سمی در شهرک «کفر نبل» واقع در غرب شهر «معره النعمان» قرار داشته است و عناصر کلاه سفید این بسته‌ها را به یک انبار دیگر در داخل شهر ادلب انتقال دادند.

 

این انبار که جدیدا در زیر زمین واقع شده است، در نزدیکی زندان مرکزی ادلب قرار دارد که تحت اشغال عناصر جبهه النصره است.

 

منابع آگاه نزدیک به فرماندهان «گروه‌های مسلح» حاضر در ادلب به اسپوتنیک گفتند که بسته‌های مذکور در انباری که در زیر زمین قرار دارد، به کارشناسان فرانسوی تحویل داده شده است.

 

به گفته این منابع، کارشناسان فرانسوی اخیرا وارد ادلب شدند تا دست به تغییر موشک‌هایی بزنند که بردشان نامعلوم بوده و اخیرا به همراه سکوهای پرتاب از مرز وارد سوریه شده است.

 

این کارشناسان قصد دارند در کلاهک این موشک‌ها مواد شیمیایی سمی قرار دهند تا از آن علیه ارتش سوریه استفاده کنند.

 

از زمان عقد توافق «سوچی» بین رؤسای جمهور روسیه و ترکیه بر سر شهر ادلب سوریه، النصره به جای اینکه از منطقه «عاری از سلاح» خارج شود، داعش و سایر گروه‌های تروریستی خارجی را به مواد شیمیایی سمی در جبهه‌های مختلف استان ادلب و به ویژه در اطراف منطقه عاری از سلاح مجهز کرده است.

 

در واقع النصره از توافق آتش‌بس که در منطقه عاری از سلاح برقرار شده است، سوء استفاده می‌کند و خود را برای انجام حملات شیمیایی آماده می‌کند.

 

کلاه سفیدها نیز با النصره همکاری داشته و محموله‌های کلر و سارین را در مناطق مختلف منطقه عاری از سلاح تحت اختیار سایر گروه‌های تروریستی حاضر در ریف‌های شمال و شمال غربی حماه، ریف شمال شرق ادلب واقع در مرزهای اداری با استان حلب و ریف شمال شرق استان لاذقیه قرار داده‌اند.

 

کلاه سفیدها یک گروه تروریستی است که از سال ۲۰۱۳ در سوریه نقش زیادی در حمایت از تروریست‌ها دارد. این گروه که توسط انگلیس و آمریکا حمایت مالی می‌شود، مدعی کمک به افراد غیر نظامی در سوریه است.

 

کلاه سفیدها و عناصر النصره از این طریق، ابزارهای لجستیکی خود را برای انجام حملات ساختگی شیمیایی در جبهه‌های مختلف حلب، حماه و ادلب در اختیار دارند تا به محض هر گونه تحرک ارتش سوریه از این سلاح استفاده و ارتش سوریه را متهم کنند.

فارس

روسیه: تحریم‎های آمریکا در راستای حمایت از تروریسم است

به گزارش ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد اتهام تامین نفت برای سوریه – کشوری که نیروهای مسلحش بیش از ۷ سال است که درگیر مبارزه با تروریسم هستند – به منزله حمایت از تروریسم و نشانه آرزوی آنها (آمریکا) مبنی بر عدم برقراری آشتی در این کشور جنگ‌زده است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

عادل عبدالمهدی: زیر بار دیکته‌های آمریکا نمی‌رویم

به نقل از النهرین، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در جلسه ای با حضور اصحاب رسانه، ورزشکاران و هنرمندان عراقی اعلام کرد که عراق اجازه هیچ دیکته‌ای از سوی آمریکا درباره هر پرونده‌ای از جمله تحریم‌ها علیه ایران را نمی‌دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, شمال غرب آسیا