مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

افشاگری روزنامه استرالیایی درباره حمله شیمیایی ادعایی در شهر دوما

روز به روز دروغ های بیشتری در چارچوب جنگ تروریستی علیه سوریه برملا می شود. از جمله دروغ های برملا شده، وقوع حمله شیمیایی در سال گذشته در شهر دوما و متهم کردن ارتش سوریه به انجام آن بود.

این صحنه سازی و دروغ پردازی را گروه‌های تروریستی انجام دادند تا حامیان آنها، ارتش عربب سوریه را متهم به این حمله شیمیایی کرده و تجاوزگری خود علیه سوریه را توجیه کنند.

 

کاتلین جانسون روزنامه نگار مستقل استرالیایی سند جدیدی را درخصوص ادعای مطرح شده مبنی بر استفاده ارتش عربی سوریه در آوریل سال گذشته از سلاح شیمیایی در شهر دوما و نقش سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی در این زمینه منتشر کرد.

 

وی گفت: این سازمان درخصوص گزارش کارشناسان فنی پنهان‌کاری کرده است زیرا این کارشناسان کشف کرده بودند که بمب‌های حاوی مواد شیمیایی از “آسمان ریخته نشده است”. این موضوع اتهامات زده شده به ارتش عربی سوریه درخصوص انجام حمله شیمیایی را رد می‌کند و به وضوح نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی مسئول آن بوده‌اند.

 

برخی رسانه‌های حامی تروریست‌ها مدعی شده بودند که ارتش عربی سوریه در آوریل سال گذشته از سلاح شیمیایی در شهر دوما در جریان عملیات خود در پاسخ به حملات گروه‌های تروریستی به محله‌های دمشق و اطراف آن استفاده کرده است.

 

روزنامه نگار استرالیایی به نقل از چالز شویبریدگ بازرس سابق و افسر مبارزه با تروریسم گفت: اکنون روشن شده است که سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی درخصوص گزارش کارشناسان فنی که دریافتند بمب‌های شیمیایی از آسمان ریخته نشده است، پنهانکاری یا مانع تراشی کرده است.

 

همچنین جانسون به نقل از یک کارشناس به نام “مون” از اهالی ایالت آلابامای آمریکا گفت: افراد کشته شده در محل دیگری را به دوما آورده بودند تا اینگونه القا کنند که این افراد در جریان به ادعای آنها استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در دوما کشته شده‌اند.

 

وی گفت: چکیده گزارش کارشناسن برداشت گذشته ما را ثابت می‌کند..همه ماجرا صحنه سازی عناصر مسلح و تیم تبلیغاتی آنها بود؛ به گونه‌ای که ۳۴ نفر در جای دیگری و در شرایطی مبهم به قتل رسیدند.

 

جانسون گفت: این سند با نام “ارزیابی فنی از دو بمب یافته شده در دوما” درز کرد و نشان می‌دهد که یک تیم کوچک سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی نتایج کاملا متفاوتی از برداشت‌های رسمی این سازمان درباره حادثه ادعایی در دوما منتشر کرده است و برخلاف برداشت رسمی، گزارش این تیم کوچک اشاره دارد که ماهیت فیزیکی داستان ریخته‌شدن بمب‌ها از آسمان معقولانه نیست.

 

روزنامه نگار استرالیایی گفت: تجاوزگری آمریکا و انگلیس و فرانسه علیه سوریه در آوریل سال گذشته به مواضعی در اطراف شهرهای دمشق و حمص سوریه با استناد به دستاویز ریخته شدن “دو بمب مملو از گازهای سمی” از سوی نیروی هوایی ارتش سوریه انجام شد اما این سند نشان می‌دهد که این دستاویز ساختگی بوده است.

 

جانسون خاطرنشان کرد: ارتش عربی سوریه در آن زمان در نبرد خود در دوما در برابر گروه‌های تروریست پیروز شده بود لذا به طور منطقی نیازی به انجام حمله‌ای شیمیایی نداشت بلکه این گروه تروریستی جیش الاسلام بود که تنها چیزی که برایش مانده بود، انجام یک حمله شیمیایی بود تا از این طریق تلاش کند که ناتو را علیه دولت سوریه بسیج کند.

سانا