اعتصاب معلمان مدارس در انگلیس

انبوهی از معلمان مدارس انگلیس امروز چهارشنبه در اعتراض به حقوق و شرایط کاری خود اعتصاب و تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، صدها معلم مدارس انگلیس و از اعضای «اتحادیه ملی آموزش» روز چهارشنبه در اعتراض به پایین بودن دستمزد خود اعتصاب و همزمان تجمعاتی را برگزار کردند.

به این ترتیب روز چهارشنبه هفتمین روز از ماه فوریه تا کنون معلمان عضو این اتحادیه دست به اعتصاب زده‌اند. معلمان معترض مدارس انگلیس قرار است روز جمعه هم یک اعتصاب دیگر را سازمان‌دهی کنند.

همزمان رهبران اتحادیه هایی که معلمان انگلیس را نمایندگی می‌کنند هشدار داده‌اند در صورتی که نتوانند با مقام‌های دولت لندن درباره حقوقشان توافقی برقرار کنند، در ترم تحصیلی پاییز اعتصابات هماهنگی را برگزار خواهند کرد.

صدها معلم معترض انگلیسی تظاهراتی را در منطقه وست مینستر و در میدان پارلمان واقع در این منطقه برپا کردند.

«دنیل کبده»، دبیر کل منتخب اتحادیه ملی آموزش انگلیس ضمن شرکت در اعتصاب در مقابل دبیرستان «ریجنت» شهر لندن گفت،‌ بالا رفتن هزینه‌های معیشتی معلمان انگلیسی را به فکر شغل دوم انداخته است.

او اضافه کرد: «مطمئن هستیم در صورتی که دیگر اتحادیه‌های آموزشی انگلیس موافقت کنند، اعتصابات هماهنگ در ترم تحصیلی پاییز برگزار خواهد شد.»

کبده همچنین در سخنرانی برای معلمان اعتصاب کننده در میدان پارلمان منطقه وست مینستر گفت خودشان را برای اجرای «اعتصاب سراسری» آماده کنند. او بیان کرد: «اگر این دولت مشکل را بر طرف نکند یک اعتصاب سراسری در بخش آموزش و پرورش راه خواهد افتاد. همین الان برای آن آماده شوید. این کار آسان نبوده و سخت تر نیز خواهد شد اما ما پیروز خواهیم شد چون عدالت در طرف ما است. اقدامات شما به تکان دادن این دولت ادامه خواهد داد.»

دولت انگلیس در ماه مارس بعد از برگزاری مذاکراتی فشرده با اتحادیه‌های آموزشی، به معلمان معترض پیشنهاد پرداخت یک مبلغ جبرانی ۱۰۰۰ پوندی برای سال تحصیلی فعلی (۲۰۲۲-۲۰۲۳) به علاوه میانگین افزایش حقوق ۴.۵ درصدی برای سال آینده را داد اما چهار اتحادیه آموزشی اصلی انگلیس این پیشنهاد را رد کردند.

بیژن عبدالکریمی؛ اخراج من رسواگر پیوند نیروهای جهل‌ و اشرافیت تکنوکرات‌ بوروکرات فاسد شد + ویدئو

بیژن عبدالکریمی نوشت: امیدوارم رسوایی مسببین اخراج اینجانب بهانه­‌ای برای تأمل و بازاندیشی در خصوص برخی از رویه‌­های بسیار غلط اجتماعی در حوزه گزینش افراد برای جایگاه­‌های اجتماعی گوناگون و نیز شیوه­‌های رسیدگی به اتهامات و تخلفات آنان در جمیع نهادها و ارگان­‌ها، از جمله در سراسر دانشگاه­‌های کشور گردد.

ادامه

ایران, تحلیل, حقوق بشر, معلمان, ویدیو

آموزشیاران نهضت سوادآموزی تجمع‌کننده در مقابل مجلس، دیشب را در خیابان به صبح رساندند

جمعی ازپذیرفته نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی برای سومین روز متوالی در تهران مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان

تحقق عدالت آموزشی بدون عدالت اجتماعی امکان‌پذیر نیست

«عدالت آموزشی» در معنای ساده‌ی آن، همان که اصل ۳۰ قانون اساسی می‌گوید، بعد از دهه ۷۰ شمسی با خصوصی‌سازی آموزش و به میدان آمدن مدارس پولی از میان برداشته شد؛ به تدریج، با گسترش قراردادهای غیرعادلانه و تبعیض‌آمیز شغلی، فاصله طبقاتی میان جامعه‌ی معلمان کشور نیز افزایش یافت.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اموزشی, ایران, حقوق بشر, فقر, معلمان

اعتراض دیده‌بان حقوق بشر به تشدید سرکوب کارگران و معلمان در ایران

دیده‌بان حقوق بشر از برخوردهای امنیتی اخیر با فعالان کارگری و معلمان در ایران انتقاد کرد. به گفته این سازمان جهانی حقوق بشری، اظهارات مقام‌های ایران درباره‌ وحدت ملی، با توجه به زندانی کردن این فعالان “پوچ” است.

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان