خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

اعتصاب سراسری کارگران، یونان را به تعطیلی کشاند

اتحادیه های کارگران ؛ اساتید ؛ معلمان ؛ بانکداران ، خبرنگاران و کشتیرانی یونان با انتشار بیانیه مشترکی در اعتراض به تغییر قوانین کار در این کشور اعلام کردند که از امروز چهارشنبه به مدت ۲۴ ساعت دست از کار خواهند کشید.

 

اعتصاب سراسری از سوی اتحادیه های سراسری کارگران( یسه)، کارگران مبارز( پامه) ، اساتید و معلمان ( المه)، کشتیرانی ، بانکداران ، اتحادیه سراسری خبرنگاران ( اسه ا) و دیگر سندیکاها باعث شده تا یونان به تعطیلی کشیده شود و این امر مشکلات فزاینده ای را برای مردم این کشور بدنبال داشته است .

 

براساس این گزارش، کارکنان همه بانک ها، خطوط ریلی و اتوبوسرانی درون و برون شهری، کارکنان شرکت‌های کشتیرانی، مدارس و دانشگاه های سراسر کشور، کارکنان بیمارستان ها و دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی این کشور امروز از رفتن به محل کار خودداری کرده‌اند .

 

بیمارستان های یونان نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که فقط بیماران اورژانسی را پذیرا خواهند بود و از شهروندان خواسته شده است که در حد ممکن از مراجعه به مراکز درمانی کشور خودداری نمایند.

 

کلیه اتحادیه ها و سندیکاهای سراسر یونان نیز از همه کارکنان خود خواسته اند ضمن اعتصاب ؛ در تظاهراتی که امروز در سراسر کشور در اعتراض به تغییر قوانین کار توسط دولت محافظه کار و راستگرای یونان برگزار می شود ؛ فعالانه شرکت نمایند.

 

یادآور می شود تجربه سال های متمادی نشان داده که در زمانی که راستگرای های محافظه کار قدرت را در یونان بدست دارند، رسانه های عمومی کشور نیز بطور همزمان دست به اعتصاب می زنند و بدین ترتیب کشور در خاموشی خبری بسر می برد و مردم از نحوه و حجم شرکت کنندگان در تظاهرات بی خبر باقی می مانند و ناچاراً برای اطلاع از روند تظاهرات مردمی به رسانه های خارجی روی می آورند.

 

البته رسانه های خبری داخلی ۲۴ ساعت بعد از برگزاری اعتصابات و برگزاری تظاهرات بصورت جزیی مردم را جریان تظاهرات روز گذشته و به عنوان اخبار کهنه و دست دوم قرار می‌دهند.

 

طرح تغییر قوانین کار در یونان مواردی را از جمله کاهش حق تظاهرات، واگذاری تصمیم در مورد حقوق و ساعات کاری به کارفرما، حذف نقش اتحادیه ها در دفاع از کارکنان و منافع آنان را شامل می‌شود.

ایرنا

شورای امنیت ملی عراق؛ نیروهای امنیتی کنترل استانداری ذی قار را از اخلال‌گران پس گرفته‌اند + ویدئو

در ادامه اوضاع بحرانی عراق شورای امنیت ملی این کشور تاکید کرد، تلاش‌های دولت متمرکز بر پاسخ‌گویی به خواسته‌های مشروع و قانونی تظاهرکنندگان است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

تظاهرات در پاریس علیه برنامه اصلاحات نظام بازنشستگی دولت

جمعی از وکلا، پزشکان، پرستاران و خلبانان و مهمانداران فرانسوی در اعتراض به برنامه اصلاحات نظام حقوق بازنشستگی دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، در پاریس راهپیمایی کردند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اعتراضات اجتماعی, جهان, فرانسه