پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

اعتراف آمریکا به عدم آمادگی برای جنگ “ترکیبی و غیرمستقیم” با روسیه

رئیس پنتاگون، با اذعان به موفقیت‌های اخیر روسیه در جنگ‌های “ترکیبی و غیرمستقیم”، گفت: آمریکا آمادگی رویارویی با روسیه در این عرصه را ندارد، بنابراین به اتخاذ تدابیری برای اصلاح اقدامات تدافعی خود ادامه خواهد داد.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، “مارک اسپر” در کنفرانسی برای نظامیان نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده برای جنگ “ترکیبی و غیرمستقیم” با روسیه آمادگی ندارد، به همین دلیل به اتخاذ تدابیری برای اصلاح راهکار وزارت دفاع و دیگر وزارت‌خانه‌ها در این رابطه ادامه می‌دهد. به گفته وی، روسیه طی سال‌های گذشته با موفقیت ” اقدامات نظامی ترکیبی و غیرمستقیمی در منطقه نفوذ خویش” انجام داده، برای اینکه گویا دشواری مقابله با آمریکا در یک جنگ متعارف را درک کرده است.

 

اسپر افزود: «به همین دلیل آنها به دنبال امکانات دیگری برای ایجاد چالش برای ما هستند. این شکل جدیدی از اقدامات نظامی است. ما در بسیاری از موارد آمادگی مقابله با این چالش‌ها را نداریم، ولی باید آمادگی داشته باشیم. به همین دلیل در حال حاضر در حال کار به روی برنامه‌هایی در عرصه‌های مختلف نظامی هستیم.»

 

رئیس پنتاگون نه تنها از وزارت دفاع، بلکه دیگر وزارت‌خانه‌ها خواست تا راهکارها و فعالیت اطلاعاتی خود برای تغییر وضعیت دشوار کنونی را اصلاح کنند. اسپر ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده در اجرای عملیات نظامی بسیار خوب عمل می‌کند، ولی “رویارویی در منطقه حائل خاکستری” برای این کشور هنوز آزمایشی است.

 

“جنگ غیرمستقیم و ترکیبی” اصطلاحی برای مناقشاتی است که شرکت کنندگان در آن که نقش آفرینان بزرگ و قدرتمندی هستند، بطور غیرمستقیم با یکدیگر درگیر می شوند. جنگ کره که اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا و چین، بر روند آن تاثیر زیادی داشتند، نمونه‌ای از این جنگ است.

 

وزیر دفاع آمریکا پیش از این، روسیه را «بزرگترین چالش برای ایالات متحده» در عرصه امنیتی نامیده بود. وی چین را نیز در دورنمای آینده چنین تهدیدی می‌داند.
تسنیم

سندرز خطاب به پامپئو؛ وظیفه تو حل و فصل مناقشات است

سناتور ارشد حزب دموکرات آمریکا و از نامزدهای این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به وزیر امور خارجه کشورش یادآوری کرد که وظیفه اصلی او بهره‌گیری از دیپلماسی برای حل مناقشات است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی

عکس نژادپرستانه ترودو در آستانه انتخابات کانادا جنجال برانگیخت

انتشار عکسی از «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا که در حرکتی نژادپرستانه صورت و دست های خود را قهوه‌ای کرده بود، ضمن جنجال آفرینی در آستانه انتخابات فدرال کانادا، او را وادار به عذرخواهی کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, کانادا, هندوستان

در پی ادامه اعتراضات کارگران، جنرال موتورز پرداخت بیمه کارگران معترض را متوقف کرد

همزمان با ادامه اعتصابات کارگران کارخانه جنرال موتورز آمریکا به دلیل شرایط نامناسب حقوق و مزایای این شرکت، هزینه های بیمه درمانی کارگران معترض به “اتحادیه کارکنان خودرو” محول شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر