مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

تشکر صربستان از روسیه بخاطر هشدار درباره تلاش‌ برای «انقلاب رنگی»

نخست‌وزیر صربستان آنا برنابیچ از سرویس‌های امنیتی روسیه که بلگراد را درباره «شورش‌های برنامه‌ریزی شده» در پایتخت این کشور آگاه کردند، تشکر کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر صربستان آنا برنابیچ به طور مشخص از سرویس‌های امنیتی روسیه به دلیل هشدار درباره ناآرامی‌های این کشور تشکر کرد. به گزارش راشا تودی، تظاهرات‌کنندگان طرفدار غرب عصر ... تشکر صربستان از روسیه بخاطر هشدار درباره تلاش‌ برای «انقلاب رنگی»

ادامه

اتحادیه اروپا, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, صربستان, غرب

«انقلاب رنگی» پشت درهای ساختمان شورای شهر بلگراد خاموش شد

رییس جمهور صربستان با اشاره به تلاش معترضان حامی غرب برای ورود به ساختمان‌های دولتی در پایتخت این کشور، این اعتراضات را «انقلاب رنگی نافرجام» خواند. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، الکساندر ووچیچ، رییس جمهور صربستان اعتراضات غرب‌گرایان در بلگراد، پایتخت این کشور و تلاش آن‌ها برای حمله به ساختمان‌های دولتی را «انقلاب ... «انقلاب رنگی» پشت درهای ساختمان شورای شهر بلگراد خاموش شد

ادامه

آمریکا, جنوب شرق اروپا, جهان, روسیه, صربستان, غرب, کوزوو, گزارش, یوگوسلاوی

۵۰۰ نظامی دیگر انگلیس برای کمک به اسراییل در قبرس مستقر شدند

رسانه‌ها فاش کردند که پس از آغاز بمباران مردم مظلوم نوار غزه، انگلیس مخفیانه ۵۰۰ نظامی دیگر خود را در پایگاه‌هایش در قبرس جنوبی برای حمایت تل‌آویو مستقر کرد. به گزارش مهر، خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه های انگلیس اذعان کردند که پس از آغاز بمباران غزه توسط اسرائیل، بریتانیا دست کم ۵۰۰ نیروی نظامی بیشتر را ... ۵۰۰ نظامی دیگر انگلیس برای کمک به اسراییل در قبرس مستقر شدند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب شرق اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, قبرس

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

ارمنستان: جامعه بین‌المللی اقدامات تهاجمی باکو را متوقف کند

ارمنستان روز چهارشنبه از جامعه بین‌الملل خواست که «اقدامات تهاجمی» جمهوری آذربایجان را در منطقه محصور مورد مناقشه قره باغ، جایی که بالا گرفتن جدید خشونت‌ها سه کشته بر جا گذاشته و شبح جنگ ۲۰۲۰ را دوباره زنده کرده است، متوقف کند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، ایروان از جامعه بین‌الملل می‌خواهد تدابیری را برای متوقف کردن رفتار و اقدامات تهاجمی جمهوری آذربایجان اتخاذ کند و سازوکار‌های لازم را برای این کار فعال کند.

 

از سوی دیگر، اتحادیه اروپا نیز روز چهارشنبه توقف فوری خصومت‌ها بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان را در منطقه قره باغ خواستار شد.

 

پیتر استانو سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کاهش تنش، احترام کامل به آتش بس و بازگشت به میز مذاکره برای جستجوی راه حل‌هایی از طریق مذاکره ضروری است.» وی با ابراز تأسف افزود، این درگیری‌ها تاکنون چند کشته و زخمی بر جا گذاشته است.

 

وی تأکید کرد: «اتحادیه اروپا برای کمک به برطرف کردن تنش‌ها و ادامه دادن به تعهد خود به صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی مصمم است.»

 

جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد، کنترل چند منطقه را در قره باغ در دست گرفته و مواضع جنگی ارمنی‌ها را در هم کوبیده است. این درگیری‌ها تنش‌های شدید بین باکو و ایروان را در این منطقه محصور کوهستانی که سال ۲۰۲۰ صحنه جنگ بود، دوباره زنده کرده است.

 

روسیه نیز روز چهارشنبه جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس در قره باغ متهم کرد و اعلام کرد، نیرو‌های پاسدار صلح این کشور که در منطقه مستقر هستند تلاش می‌کنند تا اوضاع را تثبیت کنند.

 

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در منطقه سریبابا، نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان آتش بس را نقض کردند و افزود فرماندهی نیروی پاسدار صلح روسیه، به همراه نمایندگان جمهور‌های آذربایجان و ارمنستان تدابیری برای تثبیت اوضاع اتخاد می‌کنند.

 

وانگ یی: کشورهای آسیایی مهره‌ شطرنج قدرت‌های بزرگ نشوند

وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) هشدار داد که کشورها باید مراقب باشند تا در منطقه‌ای که خطر تغییر شکل آن توسط عوامل ژئوپلتیک وجود دارد، «مهره‌های شطرنج» قدرت‌های بزرگ نشوند.

ادامه

آ. سه. آن, امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, صلح

رئیس‌جمهور جدید تیمور شرقی به “روابط نزدیک‌تر با چین” متعهد شد

«خوزه راموس-هورتا»، شخصیت استقلال تیمور شرقی و برنده جایزه نوبل امروز (جمعه) به عنوان پنجمین رئیس جمهور این کشور انتخاب و متعهد شد که زمان خود را به “تقویت وحدت ملی” و “ایجاد روابط نزدیکتر با چین” اختصاص خواهد داد.

ادامه

آ. سه. آن, استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, اندونزی, تیمور شرقی, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

هزاران نفر در ارمنستان علیه واگذاری امتیازات در منطقه قره باغ به باکو تظاهرات کردند

هزاران تن در ایروان پایتخت ارمنستان علیه دولت در مورد امتیاز دادن به جمهوی آذربایجان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ تظاهرات کردند و خواستار استعفای نخست وزیر شدند.

ادامه

اذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, شمال غرب آسیا