الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

ارتش ترکیه سلاح‌های سنگین وارد شمال غرب سوریه کرد

کاروان ارتش ترکیه با محموله سلاح‌های سنگین از جمله تانک و توپخانه وارد استان ادلب سوریه شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه شب گذشته (یکشنبه) کاروانی متشکل از سلاح‌های سنگین، توپخانه و تانک را وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه کرد و این سلاح‌ها در مناطق مختلف استان توزیع شدند.

 

به نوشته وبگاه عنب بلدی، این کاروان متشکل از ۲۵ قبضه ادوات نظامی از جمله توپخانه خودکششی «گووزدیکا ۲اس۱» و «آکاتسیا  SO-۱۵۲» بود و عمده آن‌ها در مراکز دیدبانی ارتش ترکیه در جنوب ادلب توزیع شدند.

 

ترکیه ۷۴ مرکز دیدبانی در استان ادلب دارد که ۲۳ مورد آن‌ها در منطقه «جبل الزاوریه» قرار گرفته است. این نقاط نظامی طبق توافق «منطقه کاهش تنش» میان ایران، ترکیه و روسیه در اردیبهشت ۱۳۹۶ ایجاد شده است. طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه پس از آن بارها تعداد مراکز به اصطلاح‌ دیده‌بانی خود را افزایش داده است.

 

ارتش سوریه معتقد است که آنکارا مراکز دیده‌بانی خود را به جای نظارت بر آتش‌بس به مکانی برای پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست‌ها در ادلب تبدیل کرده است.

 

به گفته منابع محلی، همزمان با ورود این کاروان نظامی، ارتش سوریه نیز اقدام به حمله توپخانه به چند مقر مختلف تروریست‌ها در استان ادلب کرد که از تلفات وارده خبری منتشر نشده است.

 

نهاد موسوم به «الدفاع المدنی السوری» (وابسته به معارضان) نیز گزارش داد که توپخانه ارتش سوریه و روسیه از شامگاه شنبه مواضع عناصر مسلح را در روستاهای «کفرتعال» و «معاره النعسان» هدف قرار داده و گلوله‌باران این مناطق تا شب گذشته نیز ادامه داشته است.

 

وورد این تجهیزات جدید ارتش ترکیه به استان ادلب پس از سخنان «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه این کشور در خصوص لزوم مصالحه معارضان با دولت دمشق برای یافتن یک راه‌حل طولانی مدت صورت می‌گیرد. چاووش اوغلو همچنین پنجشنبه شب هفته گذشته نیز گفت که سال گذشته در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد در بلگراد دیدار کوتاهی با «فیصل مقداد»، وزیر خارجه سوریه خود داشته است.

 

این اظهارات وزیر خارجه ترکیه موجب بهت معارضان و خشم شدید آن‌ها شده است، به طوریکه شامگاه جمعه در شهر اعزاز در شمال حلب برخی از معارضان علیه ترکیه تظاهرات کرده و پرچم این کشور را آتش زدند.

 

از سوی دیگر شمال سوریه در هفته گذشته شاهد تنش میان ارتش سوریه و هم‌پیمانان با گروهک‌های مسلح همسو با ترکیه بود. به طوریکه ارتش سوریه و گروهک «الجیش الوطنی السوری» در مناطق اطراف شهرک «تادف» در شرق استان حلب به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

 

ورود کاروان نظامی ترکیه به شمال غرب سوریه در شرایطی است که ارتش ترکیه از ماهها پیش در تدارک اقدام نظامی در مناطق شمال و شمال شرق سوریه علیه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) است. اقدامی که با مخالفت شدید دولت دمشق، مسکو و تهران مواجه است.

دمشق: فرانسه بداند که دوران قیمومیت به زباله‌دان تاریخ پیوست

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به ادعاهای وزارت خارجه فرانسه، تأکید کرد که پاریس، مسئولیت مهمی در کشتار مردم سوریه دارد.

ادامه

اروپا, استعمار, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شرق آسیا, غرب, غرب اروپا, فرانسه

چاینادیلی؛ سرقت نفت سوریه مایه ننگ آمریکا است

روزنامه چاینادیلی با اشاره به این که دزدی منابع کشورها، حرفه ی دیرینه آمریکایی‌ها است، نوشت: دزدی نفت سوریه مایه ننگ ایالات متحده است.   

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, سوریه, عراق, فقر, ویتنام