رایزنی پوتین و شی جین‌پینگ با تاکید بر «دفاع قاطع از حاکمیت»

مشاور ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه، با بیان اینکه تبادلات مالی بین روبل روسیه و یوآن چین بیش از ۹۰ درصد است، گفت: در تماس تلفنی بین روسای جمهوری روسیه و چین، مسائلی پیرامون همکاری اقتصادی و مالی بین دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت. به گزارش ایسنا، یوری اوشاکف، مشاور ولادیمیر پوتین در امور ... رایزنی پوتین و شی جین‌پینگ با تاکید بر «دفاع قاطع از حاکمیت»

ادامه

آمریکا, اقتصادی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, سیاسی, شرق آسیا, شرق اروپا, گزارش

کیم جونگ اون هشدار داد: فقدان تامین غذا، مساله سیاسی جدی است

رسانه دولتی پیونگ‌یانگ امروز (پنجشنبه) گزارش دادند، رهبر کره‌شمالی پس از گفتن اینکه عدم ارائه نیازهای اساسی در زندگی از جمله غذا «مسئله جدی سیاسی» است، راه‌هایی را برای بهبود توسعه اقتصادی خواستار شد. به گزارش ایسنا، به گزارش کی‌سی‌ان‌ای، این سخنان کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در حین صحبت از توسعه منطقه‌ای در جریان ... کیم جونگ اون هشدار داد: فقدان تامین غذا، مساله سیاسی جدی است

ادامه

اقتصادی, تحریم, جهان, شبه جزیره کره, کارگران, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

اذعان آمریکا به سرقت روزانه ۶ هزار بشکه نفت ایران

آمار‌های وزارت انرژی آمریکا نشان می‌دهد این کشور در ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۳ معادل ۶ هزار بشکه در روز نفت ایران را سرقت کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از واردات ۷۵۲ هزار بشکه نفت خام ایران توسط این کشور در دهمین ماه سال ۲۰۲۳ خبر داده است.

این آمار مربوط به محموله سرقتی نفت ایران توسط آمریکاست که به بهانه تحریم‌ها توقیف شده است. در ماه سپتامبر نیز ۵۳۰ هزار بشکه و در ماه اوت ۴۴۷ هزار بشکه نفت ایران در آمار رسمی واردات نفت آمریکا ثبت شده بود.

بر این اساس، به اذعان این نهاد وابسته به وزارت انرژی آمریکا کل نفت سرقتی ایران توسط آمریکا در ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۱ میلیون و ۷۲۹ هزار بشکه معادل ۶ هزار بشکه در روز بوده است.

سهم نفت ایران از کل نفت صادراتی اوپک به آمریکا در ۱۰ ماهه ۲۰۲۳ بیش از ۰.۵ درصد بوده است. به عبارت دیگر آمریکا بیش از نیم درصد نیاز وارداتی خود به نفت اوپک را با سرقت نفت ایران تامین کرده است. کل نفت دزدی ایران توسط آمریکا در این دوره بیشتر از واردات رسمی نفت دو عضو دیگر اوپک یعنی گینه استوایی و گابن توسط آمریکا بوده است. همچنین امارات فقط ۲.۵ برابر بیشتر از نفت سرقتی ایران به آمریکا نفت صادر کرده است.

کل نفت صادراتی اوپک به آمریکا در ۱۰ ماهه ۲۰۲۳ بالغ بر ۱ میلیون و ۷۰ هزار بشکه در روز بوده است. عربستان با صادارت ۳۶۹ هزار بشکه در روز بزرگترین صادرکننده نفت اوپک به آمریکا در این دوره بوده و عراق با ۲۲۸ هزار بشکه در روز و نیجریه با ۱۵۸ هزار بشکه در روز در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار داشته اند. میزان صادرات نفت کویت به آمریکا در این دوره ۲۱ هزار بشکه در روز، الجزایر ۲۰ هزار بشکه در روز و امارات ۱۵ هزار بشکه در روز بوده است.

بر این اساس کل نفت یا فرآورده نفتی سرقتی ایران توسط آمریکا از سال ۲۰۲۰ به ۵ میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه رسیده که با احتساب قیمت ۸۰ دلاری نفت بیش از ۴۳۰ میلیون دلار ارزش دارد. آمریکا در سال ۲۰۲۰ حدود ۱ میلیون و ۱۱۱ هزار بشکه، در سال ۲۰۲۱ نیز ۲ میلیون و ۳۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۲۲ هم ۵۰۷ هزار بشکه نفت ایران را سرقت کرده است.

ضرورت مبارزۀ هم‌زمان با دیکتاتوری ولایی و امپریالیسم در راه آزادی، حاکمیت ملی، صلح، و عدالت اجتماعی

هفتۀ گذشته رسانه‌های مجاز کشور دو گزارش نمایشی و عملا وقیحانه دربارۀ خامنه‌ای “نمایندۀ خدا بر زمین” و رئیس‌جمهور برگمارده‌اش ابراهیم رئیسی منتشر کردند. اینکه چرا واکنش بخش عمده‌ای از جامعه به این گونه نمایش‌های حکومتی بی‌اعتنایی و تمسخر است روشن است. حکومت ولایی در سطح وسیعی در جامعه کاملاً بی‌اعتبار شده و درۀ ژرف ... ضرورت مبارزۀ هم‌زمان با دیکتاتوری ولایی و امپریالیسم در راه آزادی، حاکمیت ملی، صلح، و عدالت اجتماعی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, انقلاب ملّی-دموکراتیک, ایران, تحریم, ژئوپلیتیک, سازمان ملل, سرمایه‌داری, صلح, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, غرب, فلسطین, مبارزه طبقاتی, محیط زیست, نئولیبرالیسم

اعلام آمادگی جمهوری لائوس برای پیوستن به گروه «بریکس»

وزیر دولت جمهوری لائوس اعلام کرد که کشورش که هم‌اکنون عضو ناظر گروه «بریکس» است، تمایل دارد عضو رسمی این گروه باشد. به گزارش خبرگزاری مهر، «خام چن فونگ وو سی»، وزیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری جمهوری دموکراتیک خلق لائوس امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» تمایل کشورش برای پیوستن به کشورهای عضو گروه ... اعلام آمادگی جمهوری لائوس برای پیوستن به گروه «بریکس»

ادامه

آفریقای جنوبی, اقتصادی, برزیل, بریکس, جهان, چین, خبر, روسیه, لائوس, هندوستان

بدهی، ابزار اصلی سرمایه‌داری

جان گرین توضیح می‌دهد که نظام سرمایه‌داری نه تنها با پدیده “بدهی” مخالفتی ندارد، بلکه آن را به‌عنوان راهی برای وابسته ساختن افرادی که کم‌ترین بهره را از آن می‌برند، برای این نظام سودآور می‌داند. بدهکار بودن و ناتوانی در پرداخت بدهی یکی از تکراری‌ترین کابوس‌ها برای بسیاری از مردم است و اساس بسیاری از ... بدهی، ابزار اصلی سرمایه‌داری

ادامه

آزادی, استعمار, اقتصادی, امپریالیسم, بانک جهانی, بریکس, جهان, دیدگاه, سرمایه‌داری, کارگری, مارکسیسم

کشورهای آسیای میانه خواستار عبور کریدور بین‌المللی “چین به اروپا” از ایران شدند

کشورهای آسیای میانه خواستار عبور کریدور بین‌المللی چین به اروپا از خاک کشورهای آسیای میانه، ایران و ترکیه شدند. به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری روسی تاس، بخش مطبوعاتی وزارت حمل و نقل ازبکستان در بیانیه ای اعلام کرد، براساس مذاکرات ویدئوکنفرانسی انجام شده بین نمایندگان حمل و نقل و راه آهن ازبکستان، ترکمنستان، ... کشورهای آسیای میانه خواستار عبور کریدور بین‌المللی “چین به اروپا” از ایران شدند

ادامه

آسیای میانه, اروپا, ازبکستان, اقتصادی, ایران, ترکمنستان, ترکیه, چین, خبر, قزاقستان