پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

ادعای کردهای سوریه: ۷۸۵ داعشی از اردوگاه «عین عیسی» فرار کردند

شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که در حال تخلیه اردوگاه اسرای داعش در منطقه «عین عیسی» از بیم فرار آنها هستند.

 

شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که پس از حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه به منطقه «عین عیسی» در شمال استان رقه، ۷۸۵ تن از عناصر داعش از این اردوگاه فرار کرده‌اند.

 

به گزارش روسیا الیوم، تشکیلات اداری کردهای سوریه اعلام کرده است که پس از فرار این عناصر تروریست‌ شروع به تخلیه اردوگاه اسرای داعشی کرده است و مدعی شد که حملات ارتش ترکیه و به تبعه آن فراری تعدادی از تروریست‌ها به احیای دوباره گروهک داعش کمک می‌کند.

 

این تشکیلات در بیانیه‌ای از جامعه جهانی، سازمان‌های حقوق بشری، شورای امنیت، ائتلاف ضد داعش، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب خواست تا هرچه سریع‌تر مانع از بروز فاجعه شوند.

 

نهاد موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» نیز خبر داد که نزدیک به ۱۰۰ تن از زنان و کودکان تروریست‌های داعش توانسته‌اند از اردوگاه «عین عیسی» فرار کنند. «رامی عبدالرحمن» مدیر این مرکز گفت که وضعیت داخلی اردوگاه متشنج است. در این اردوگاه ۱۰۰۰۰ تروریست داعشی به همراه خانواده‌هایشان زندانی هستند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشته است که عناصر کرد سوریه خود اقدام به آزادسازی زنان و کودکان داعشی در اردوگاه کرده‌اند. برخی منابع محلی نیز در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که فرار این تعداد داعشی عامدانه صورت گرفته است.

 

پیش از ظهر امروز منابع خبری از حرکت ارتش و گروهک تروریستی «ارتش آزاد» به سمت منطقه «عین عیسی» خبر دادند.

 

رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه از آغاز عملیات نظامی این کشور در شمال شرق سوریه با اسم رمز چشمه صلح خبر داد و به دنبال آن جنگنده‌های این کشور برخی مواضع ی.پ.گ را که از سوی آنکارا تروریستی شناخته می‌شود، هدف قرار داد.

فارس

عبدالباری عطوان؛ چرا تهران به سرعت دشمن سعودی‌اش را تبرئه کرد؟

به نظر نمی‌رسد همزمانی حمله به نفتکش ایرانی حامل یک میلیون بشکه نفت، در راه آن به سمت سوریه، با اعلام وزارت دفاع امریکا در مورد اعزام هزاران سرباز و سامانه موشکی تاد، به عربستان، تصادفی بوده باشد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عربستان سعودی, یمن

ترامپ؛ به فرماندهان نظامی اطلاع دادم باید نیروهای ما در افغانستان بازگردند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بامداد یکشنبه گفت: به فرماندهان نظامی اطلاع دادم باید نیروهای ما که ۱۹ سال است در افغانستان باقی ماندند، بازگردند.

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق