کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

ادامه جاسوسی آمریکا از متحدان و دلیل واقعی تنفر واشنگتن از «هواوی»

ایالات متحده همواره فریاد زده که محصولات «هواوی» چین «درب عقب» دارند یعنی از لحاظ امنیتی قابل اعتماد نیستند و می‌توان به اطلاعات تلفن های همراه آن به صورت محرمانه دسترسی یافت؛ آمریکا با همین ادعا سایر کشورها بویژه کشورهای همپیمانش را که مدعی است ارزش های مشترک دارند به عدم استفاده از تجهیزات هواوی وادار می‌کند.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین: اقدامات دیوانه وار آمریکا علیه هواوی به صورت خلاصه عبارتند از: منع استفاده هواوی از سیستم عامل اندرویدی، منع شرکت TSMC از تولید تراشه برای دستگاه‌ها و تجهیزات هواوی، منع شرکت Qualcomm و سایر شرکت‌ها از فروش تراشه‌های پیشرفته به هواوی، تحریک کانادا برای بازداشت «مونگ ونژو» مدیر ارشد هواوی و دختر «رن جنگ فی» بنیانگذار این شرکت و موارد دیگر.

 

رسوایی اخیر یعنی افشای همدستی آژانس امنیت ملی ایالات متحده با آژانس اطلاعاتی دانمارک برای جاسوسی از سیاستمداران بسیاری از کشورهای اروپایی این سوال را بی درنگ ایجاد می کند که چرا ایالات متحده تا این حد از هواوی متنفر است: زیرا اگر کشورهای دیگر از تجهیزات هواوی استفاده کنند، ایالات متحده دیگر نمی تواند از سایر کشورها جاسوسی کند و اقدامات آنها را زیر نظر داشته باشد، به ویژه کشورهای همپمیانش که در ظاهر مطیع واشنگتن هستند اما در واقعیت با آن همراهی ندارند.

 

گزارش جدید تاکید می کند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حدود سال ۲۰۱۴ یعنی زمانی که در کاخ سفید معاون رئیس جمهور بود شخصاً در جهت هدایت فعالیت‌های استراق سمع از متحدان آمریکا مشارکت داشته است. این موضوع اولین سفر قریب الوقوع بایدن به اروپا را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

ایالات متحده قدرتمندترین سیستم استراق سمع و گردآوری اطلاعات در جهان را ایجاد کرده است، اما پیش شرط عملکرد مستمر این سیستم در طول سال ها، پیشرو بودن آمریکا در صنایع مخابراتی و سایر زمینه های فناوری های پیشرفته است. اما پس از توسعه و پیشرفت تجهیزات مخابراتی چینی مانند هواوی و ZTE، این شرکت ها بنیان ایالات متحده را برای استراق سمع اطلاعات از سراسر جهان بر اساس فناوری پیشرفته خود در صنعت مخابراتی و اینترنت متزلزل کرده‌اند و توانایی آمریکا برای جاسوسی از دولت‌ها، شرکت‌ها و افراد در کشورهای دیگر را به شدت کاهش داده اند.

 

با توجه به این موضوع حالا اگر ایالات متحده بخواهد به استراق سمع و جاسوسی از کشورهای مختلف جهان ادامه دهد، تنها دو راه وجود دارد: یکی اینکه به کنترل مطلق بر هواوی و ZTE به شیوه بازار سهام دست یابد تا این شرکت های چینی همانند سایر شرکت های تحت کنترلش به بخشی از سیستم اطلاعاتی ایالات متحده تبدیل شوند یا تسهیلاتی برای سرقت اطلاعات توسط ایالات متحده فراهم آورند. اما شرکت هواوی بر عدم راهیابی به بازار بورس اصرار دارد و همکاری با شرکت ZTE نیز غیر ممکن است و خود ایالات متحده نیز هیچ اعتمادی به این موضوع ندارد. به این سبب تنها یک راه باقی مانده است یعنی از بین بردن کامل هواوی تا هم مانع ادامه جاسوسی از جهان را از میان بردارد و هم یک حریف قدرتمند در زمینه اینترنت نسل ۵ را نابود کند.

 

در واقع هواوی به دلیل سرکوب شدید ایالات متحده ومانع تراشی برای آن از سال گذشته در راه توسعه با مشکلات بیشتری روبرو شده است. با این حال، سرکوب دیوانه وار ایالات متحده مدتی برای واشنگتن لذت بخش است، اما نتیجه نهایی آن این خواهد بود که سرش به سنگ خواهد خورد. شرکت های فناوری بسیاری از کشورها از جمله چین به دلیل داشتن امنیت در حوزه زنجیره تامین تجهیزات، فناوری های غیر آمریکایی را انتخاب می‌کنند تا از زورگویی آمریکا جلوگیری شود.

 

عصر روز دوم ژوئن (۱۲ خرداد)، سیستم عامل هواوی HarmonyOS رسماً راه اندازی شد. این یک سیستم عامل ترمینال هوشمند در عصر «اینترنت اشیا» محسوب می شود و می تواند در تلفن های همراه و ترمینال های هوشمند مختلف مانند اتومبیل به کار رود و یک گام بزرگ در عرصه بروزرسانی هوشمند سیستم عامل تلفن همراه فعلی به شمار می آید.

 

تردیدی نیست که راه اندازی رسمی این سیستم عامل هواوی یک ضد حمله جدی به ایالات متحده برای سرکوب هواوی و دیگر شرکت‌های فناوری پیشرفته چینی است. این آغاز واقعی درهم شکستن انحصار سیستم عامل های تلفن همراه آندروید و اپل است.

 

توسعه سیستم عامل هارمونی هواوی همچنین با منافع کشورهای دیگر از جمله کشورهای غربی مطابقت دارد زیرا سیستم های عامل فعلی به طور کلی در دست آمریکایی‌ها است و انحصار آمریکا در آن حتی از تراشه هم کامل تر است. سیستم عامل هارمونی رقابت را به‌ارمغان خواهد آورد. با وجود این نوع رقابت، دولت و غول های تجاری ایالات متحده بیشتربه همه کشورها احترام می گذارند و قدرت دولت‌ها و تولیدکنندگان کشورهای مختلف در چانه زنی با ایالات متحده نیز به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.

 

با حمایت بازار چین یعنی بزرگترین بازار نسل پنج اینترنت (۵G) جهان، شرکت هواوی به عنوان سرآمد این صنعت مخابراتی و فناوری با شکست روبرو نخواهد شد بلکه روز به روز بهتر و بهتر می‌شود و به این روند ادامه خواهد داد تا محصولات مخابراتی قابل اعتماد را به کشورهای مختلف جهان عرضه کند.

خودکشی سربازان استرالیایی به دلیل نگرانی از برملا شدن راز هولناک جنایت وحشیانه خود در افغانستان

بعد از افشای گزارش محرمانه درباره جنایات دلخراش نیروهای ویژه ارتش استرالیا در افغانستان علیه غیرنظامیان این کشور، تنها در سه هفته نه نظامی استرالیایی دست به خودکشی زدند.

ادامه

استرالیا, اسیای مرکزی, افغانستان, جنایات جنگی, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, گزارش

گلوبال تایمز: ارتش چین باید آماده نبرد اتمی با آمریکا شود

همزمان با تداوم تنش بین آمریکا و چین و اتهام زنی‌های مقام‌های ارشد آمریکایی علیه پکن، یک نشریه دولتی چین تقویت برنامه اتمی این کشور را برای بازدارندگی راهبردی برابر ایالات متحده امری حیاتی دانست.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, شرق آسیا

سفیر اسبق ایران در چین: حزب کمونیست، تشکیلاتی فراگیر و مورد رضایت مردمی است

رادیو و تلویزیون مرکزی چین در مصاحبه‌ای اختصاصی با آقای «جواد منصوری» سفیر اسبق ایران در چین (۱۳۸۸-۱۳۸۵)،‌ دیدگاه‌های این دیپلمات اسبق ایران درباره جایگاه قابل توجه چین در جهان و نقش حزب کمونیست در توسعه رفاه و معیشت مردم این کشور را جویا شد که در ادامه متن این مصاحبه ارائه می‌گردد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحلیل, جهان, چین, سیاسی, شرق آسیا, مصاحبه و گفتگو