حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

احکام‌ ظالمانه علیه کارگران زندانی رضا شهابی و‌ حسن سعیدی

سندیکای کارگران شرکت واحد احکام‌ ظالمانه شش سال حبس تعزیری و دو سال تبعید و ممنوعیت فعالیت علیه کارگران زندانی رضا شهابی و‌ حسن سعیدی را شدیدا محکوم می‌کند.

 

آقای حسین تاج، وکیل دادگستری، ساعتی پیش اعلام‌کردند که «علیرغم نقص در پرونده و ایرادهای گزارش نهاد امنیتی، شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب تهران ⁧رضا شهابی⁩ و ⁧حسن سعیدی⁩ از فعالان صنفی سندیکای شرکت واحد را به اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، به مجموعاً ۶سال حبس تعزیری (۵سال اجرایی) محکوم کرد. و در حکم صادره مجازات تکمیلی مبنی بر ممنوعیت خروج از کشور و عضویت در احزاب و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و منع از اقامت در تهران و استان‌های مجاور به مدت ۲سال تعیین شده‌است».

 

سندیکای کارگران شرکت واحد احکام‌ظالمانه شش سال حبس تعزیری و دو سال تبعید ‌و ممنوعیت فعالیت علیه کارگران زندانی رضا شهابی و‌ حسن سعیدی را شدیدا محکوم میکند. این فعالین شناخته شده‌ی سندیکای کارگران شرکت واحد هیچ جرمی جز حمایت از حقوق ابتدایی و بدیهی کارگران و فعالیت علنی سندیکایی مرتکب نشده اند و همکاران ما باید فوری و بدون قید و شرط آزاد گردند. وکلای رضا شهابی و‌ حسن سعیدی درخواست تجدید نظر در این احکام ناعادلانه خواهند داد.

 

تداوم حبس این فعالین کارگری، بازجوییهای طولانی و‌ انفرادی و حتی عدم اجازه به آنها جهت آزادی موقت پس از اتمام بازجویی‌ها، نمایش شرم آور و سراپا دروغ تلویزیونی و‌ صدور احکام سنگین مبتنی بر سناریو سازیهای کاملا نخ نما و‌ کاذب، ظلمی آشکار در حق این فعالان سندیکایی و‌ خانواده هایشان و جنبش حق طلبانه کارگران در کشور است که تنها به انزجار هر چه بیشتر کارگران و تشکل های کارگری ایران و‌ جهان خواهد انجامید.

 

کلیه فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی، دانش آموزی، و فعالین جنبش زنان، معترضین بازداشتی و زندانیان سیاسی آزاد باید گردند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه
اول آبان ۱۴۰۱

چگونه برای تأمین منافع صنفی‌سیاسی باید مبارزه کرد؟

بعد از اعتراض‌ها و اعتصاب‌های گستردۀ کارگران کشورمان با خواست اصلی‌شان یعنی حذف دلالان نیروی کار به‌خصوص در صنایع نفت و گاز در تابستان ۱۳۹۹، کارگزاران رژیم مطابق معمول تصمیم به مهار اعتراض‌ها از طریق سرکوب و اخراج فعالان کارگری گرفتند.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, سیاسی, عدالت اجتماعی, کارگری, معلمان, مقاله

به بهانه‌ی افزایش نرخ تورم جلوی افزایش مزد کارگران را می‌گیرند!

طبق آمار رسمیِ مرکز آمار، قیمت غذا ۷ برابر و اندی و قیمت مسکن ده برابر شده است؛ یعنی قیمت مسکن دو برابر رقم حداقل دستمزد است. این شکاف بسیار بزرگ است و از همین‌ها می‌توان به وخامت وضعیتِ کارگران پی برد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

گزارش رویترز از اعتصابات سراسری در کشورهای اروپایی

بالا رفتن قیمت سوخت و مواد غذایی و همچنین پائین بودن دستمزدها بیشتر کشورهای اروپایی را تحت تاثیر خود قرار داده و همین امر باعث شده است تا مردم این کشورها با حضور در خیابان به این وضعیت اعتراض کنند.

ادامه

اروپا, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, المان, انگلستان, بلژیک, پرستاری, جهان, چک, حقوق بشر, کمونیسم, مبارزه طبقاتی, مجارستان, ناتو