خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

اتریش از اتحادیه اروپا به دلیل اقدام برای گمراهی مردم شکایت کرد

در پی طبقه‌بندی انرژی‌های هسته‌ای و گازی با عنوان سبز از سوی اتحادیه اروپا، اتریش ضمن غیرمسئولانه خواندن این اقدام، علیه بروکسل طرح شکایت کرد.

 

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتریش علیه اتحادیه اروپا پرونده ای را به جریان انداخته و دلیل آن را طبقه بندی تولید برق هسته‌ای و گازی در انواع انرژی پایدار ذکر کرده است. مقام‌های این کشور اروپایی اقدام اتحادیه اوپا را “غیر مسئولانه و غیر منطقی” توصیف کرده‌اند.

 

براساس گزارش های منتشر شده، وین پرونده ای علیه اتحادیه اروپا تشکیل داده و به دنبال حمایت سایر پایتخت‌های اروپایی درمورد این رده بندی اتحادیه از گاز و انرژی هسته ای به عنوان گزینه های سرمایه گذاری پایدار است. مشکل اتریش در واقع با این تعریف جدید اتحادیه اروپا از سرمایه گذاری سبز است.

 

از این رو دولت اتریش با تشکیل پرونده علیه بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) در پی آن است تا سایر کشورهای عضو را با خود همگام کند.

 

«لئونور گیواسلر» وزیر محیط زیست اتریش با اعلام این اقدام قانونی از طریق دیوان دادگستری اروپا، بر مواضع کشورش که می‌گوید برچسب سبز بر انرژی هسته‌ای و گاز “غیر مسئولانه و غیر منطقی” است، تاکید کرد.

 

وی افزود: چیزی که من با تمام قدرتم در برابر آن مقاومت می‌کنم، تلاش برای جلوگیری از اقدامات پشت پرده پاک جلوه دادن انرژی هسته‌ای و گازی است.

 

گیواسلر ابراز نگرانی کرد که سبز نامیدن گاز و طبقه بندی آن در انواع انرژی های پایدار اعتبار اتحادیه اروپا را با توجه به سهم آن در گرم‌شدن کره زمین تضعیف کند. وی این اقدام را گمراه کننده توصیف کرد.

 

وزیر محیط زیست اتریش همچنین با اشاره به فجایع هسته‌ای چرنوبیل و فوکوشیما انرژی اتمی را همراه با خطرات غیرقابل محاسبه و جبران ناشدنی دانست. اتریش نیروگاه هسته‌ای ندارد.

 

اما پرسش اینجاست که برچسب سبز بر روی کدام نوع از انواع انرژی گذارده می‌شود؟ کمیسیون اروپا سال گذشته برخی از روش‌های تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی، برق آبی و نیروی باد را به عنوان انواع سازگار با آب و هوا تعیین کرد. اما قرار است از تاریخ ژانویه ۲۰۲۳ (دی ۱۴۰۱) برخی تاسیسات گازی و هسته ای نیز تحت عنوان پایدار طبقه بندی شوند.

 

گنجاندن این نوع انرژی در طبقه بندی مزبور می‌تواند سرمایه گذاری‌های لازم را هم جذب کند. این در حالی است که این انرژی‌ها از جمله انواع آلاینده زیست محیطی بشمار می‌روند. بنابراین علاوه بر اتریش، فعالان محیط زیست نیز از جمله “بنیاد صلح سبز” چالش‌های قانونی جداگانه‌ای علیه کمیسیون اروپا به راه انداخته و این اتهام را مطرح نموده‌اند که بروکسل خود ناقض قوانین آب و هوایی است.

تامین آب دشوار خواهد بود/ کسری ۸۲ میلیونی مخازن سدهای تهران

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به کسری  ۸۲ میلیونی مخازن سدهای پنجگانه تهران نسبت به سال  گذشته، گفت: تامین آب در تهران در پاییز امسال دشوار خواهد بود.

ادامه

اجتماعی, ایران, خبر, محیط زیست

معترضان سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس را مختل کردند + فیلم

«لیز تراس» در اولین سخنرانی به عنوان نخست‌وزیر انگلیس در کنفرانس حزب حاکم محافظه‌کار مدعی شد که اوکراین در جنگ با روسیه پیروز خواهد شد.

ادامه

اسکاتلند, اقتصادی, انگلستان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فیلم, کارگری, گزارش

درخواست آمریکا از چین برای ازسرگیری همکاری‌های دوجانبه

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا خواستار ازسرگیری همکاری چین و آمریکا در زمینه هایی شد که پکن درپی سفر جنجالی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان، آن را به حال تعلیق درآورده است.

ادامه

امریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, محیط زیست