«هاآرتص»: اسرائیل اعتماد بین‌المللی را از دست داده است

سخنگوی سابق ارتش اسرائیل امروز شنبه، در سخنانی با اذعان به شکست تل آویو، تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» اعتماد بین‌المللی به این رژیم را از بین برده است. به گزارش ایرنا، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» به نقل از «پیتر لرنر» سخنگوی سابق ارتش رژیم اشغالگر نوشت: کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل باعث از بین رفتن ... «هاآرتص»: اسرائیل اعتماد بین‌المللی را از دست داده است

ادامه

استراتژی, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

واکنش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به پیروزی حزب کارگر در انتخابات انگلیس

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تأکید کرد پیروزی حزب کارگر در انتخابات اخیر انگلیس و شکست حزب محافظه‌کار نشان دهنده بی‌اعتمادی ملت انگلیس به سیاست‌های محافظه‌کاران است. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای تأکید کرد: پیروزی حزب کارگر در انتخابات پارلمانی اخیر انگلیس و شکست حزب محافظه‌کار نشان دهنده بی‌اعتمادی ملت ... واکنش جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به پیروزی حزب کارگر در انتخابات انگلیس

ادامه

استعمار, اسراییل, انگلیس, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

آناتولی: آمریکا و آلمان رهبری غرب در تجهیز ماشین جنگی اسرائیل را برعهده دارند

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی، نوشت که با وجود محکومیت جهانی اسرائیل در قتل عام فلسطینیان و درخواست کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برای پایان دادن به فروش تسلیحات به این رژیم، آمریکا و آلمان همچنان به عنوان تأمین‌کنندگان اصلی تجهیزات نظامی ماشین جنگی تل‌آویو در جنگ علیه فلسطینیان بی دفاع غزه هستند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، آناتولی در این گزارش افزود: حمله اسرائیل به غزه که اکنون به دهمین ماه خود رسیده، با تلفات بسیار زیاد غیرنظامیان و ویرانی‌های گسترده همراه بوده که به طور قابل توجهی توسط تسلیحات غربی تقویت شده است.

کشورهای غربی به‌ ویژه ایالات متحده و آلمان، به درخواست‌های مقام‌های ارشد کشورهای مختلف و سازمان‌های فعال در زمینه امور بشردوستانه توجه چندانی نکرده‌اند و همچنان به تدارک نظامی اسرائیل ادامه می‌دهند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI)، ایالات متحده به عنوان تامین کننده اصلی تسلیحات به اسرائیل، ۶۹ درصد از واردات تسلیحات تل آویو را بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ تامین کرده است.

از ۷ اکتبر (۱۵ مهر) گذشته که درگیری‌های اخیر در غزه آغاز شد، ایالات متحده به طور قابل توجهی حمایت نظامی خود از اسرائیل را تقویت کرده و بیش از ۱۰۰ فروش تسلیحاتی جداگانه به این رژیم را تائید و ارائه کرده است.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) مستقر در واشنگتن گزارش داد که این تسلیحات شامل طیف گسترده‌ای از سلاح‌ها و مهمات مانند مهمات سامانه‌های دفاع هوایی، مهمات هدایت شونده دقیق (PGMs)، گلوله‌های توپخانه، گلوله‌های تانک و سلاح‌های کوچک است.

سایر محموله‌های تسلیحاتی ارسالی از سوی واشنگتن به اسرائیل شامل گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری، موشک‌های هلفایر، مهمات ۳۰ میلی متری و گلوله‌های تانک ۱۲۰ میلی متری، دستگاه‌های دید در شب PVS-۱۴ و بمب‌های سنگرشکن بوده است.

پس از آمریکا، آلمان با اختصاص دادن ۲۵ درصد از واردات تسلیحات اسرائیل بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، مقام دومین صادرکننده بزرگ تسلیحات به این رژیم را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، برلین تأمین‌کننده اصلی کشتی‌های جنگی، موتورهای وسایل نقلیه و هواپیما و اژدر برای اسرائیل است و حتی پرداخت یک سوم از هزینه این تسلیحات را در قالب کمک‌های نظامی به تل‌آویو بر عهده گرفته است.

آلمان در سال ۲۰۲۳ تسلیحات قابل توجهی به اسرائیل صادر کرد، از جمله ناوهای جنگی که در جریان حمله فعلی این رژیم به غزه فعالانه در حملات دریایی شرکت کرده و در محاصره غزه توسط نیروی دریایی اسرائیل نقش داشته‌اند.

آلمان همچنین صادرکننده موتورهای دیزلی برای تانک‌های مرکاوا-۴ اسرائیل است که از اکتبر سال گذشته میلادی، این تانک‌ها در حملات به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غزه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

هفته نامه آلمانی اشپیگل نیز در ژانویه امسال گزارش داد که برلین پس از درخواست اسرائیل در نوامبر سال گذشته میلادی، موافقت کرد که ۱۰ هزار گلوله مهمات تانک ۱۲۰ میلی متری را از انبارهای نظامی خود به این رژیم ارسال کند.

کمیسیون سازمان ملل اسرائیل را به جنایت علیه بشریت محکوم کرد

گزارش جدید یک کمیسیون مستقل سازمان ملل نشان می‌دهد اسرائیل قصد داشته است غیرنظامیان را به‌طورگسترده به‌قتل رساند، به تخریب گسترده اموال غیرنظامی بپردازد، فلسطینی‌های غزه را به‌گونه‌ای دست‌جمعی مجازات کند، و آنان را گروگان هدف‌های سیاسی‌اش نگه دارد. کمیسیون مستقل تحقیقات بین‌الملل سازمان ملل متحد در مورد سرزمین‌های اشغالی فلسطین “نخستین تحقیق عمیق خود ... کمیسیون سازمان ملل اسرائیل را به جنایت علیه بشریت محکوم کرد

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, لبنان, معیشت, مقاله, همبستگی

بیانیه پایانی اجلاس سازمان همکاری شانگهای

سران و نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های در نشستی در قزاقستان، بیانیه نهایی آستانه و چندین سند دیگر را امضا کردند. به گزارش ایسنا، از دیگر موارد رهبران کشورها و نمایندگان کشورها سندی را در مورد اجرای استراتژی همکاری اقتصادی سازمان همکاری شانگهای تا سال ۲۰۳۰، سند اجرای استراتژی همکاری اقتصادی سازمان همکاری شانگهای ... بیانیه پایانی اجلاس سازمان همکاری شانگهای

ادامه

اسراییل, افغانستان, ایران, بیانیه, تروریسم, جهان, چین, سازمان ملل, شانگ‌های, صلح, فلسطین, قزاقستان

هشداری که بایدن به نتانیاهو داد؛ اگر به ایران حمله کنی تنها خواهی بود!

روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت که رئیس‌جمهوری آمریکا به نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده بود که در صورت اقدام نظامی علیه ایران، تنها خواهد بود. به گزارش ایلنا، روزنامه نیویورک تایمز نوشت که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده بود که در صورت اقدام نظامی علیه ایران تنها خواهد بود. بر اساس ... هشداری که بایدن به نتانیاهو داد؛ اگر به ایران حمله کنی تنها خواهی بود!

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

محکومیت کودتای نافرجام ارتش با حمایت آمریکا در بولیوی توسط “WFTU”

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری اعلام کرد: کودتای چند روز گذشته در بولیوی چیزی جز بازگشت امپریالیسم به شرایط گذشته واقعی خود نیست و ما آن‌ها را محکوم می‌کنیم. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از “WFTU”، فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در اعتراض به کودتای نافرجام اخیر ارتش بولیوی برای سرنگونی دولت عدالت محور این کشور، ... محکومیت کودتای نافرجام ارتش با حمایت آمریکا در بولیوی توسط “WFTU”

ادامه

آمریکا, آمریکای جنوبی, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, بولیوی, بیانیه, خاورمیانه, سرمایه‌داری, طبقه کارگر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, نسل‌کشی