مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

رهبر حزب میهن پرستان فرانسه اعلام کرد که تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین، به میدان نبرد ارسال نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک سیاستمدار ارشد فرانسوی اعلام کرد که بخش بزرگی از کمک‌های غرب به کی‌یف توسط مقامات اوکراین دزدیده می‌شود. «فلوریان فیلیپات» رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، که منتقد سرسخت ... مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, غرب, فرانسه

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

آمریکا به دنبال طولانی کردن جنگ اوکراین است

روزنامه رای الیوم طی تحلیلی به قلم عبدالباری عطوان، تحلیل‌گر سرشناس عرب استدلال کرد که دولت آمریکا خواهان ادامه جنگ در اوکراین است و طی هفته‌های آتی روسیه پیشرفت چشمگیری در میادین جنگ خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت: دو شخصیت اصلی؛ نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه و تد اسنایدر، روزنامه‌نگار آمریکایی تأکید کردند که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده ماه‌ها قبل از شروع جنگ اوکراین، برای وقوع این جنگ برنامه ریزی کرده بود و اکنون می‌خواهد با ممانعت از هرگونه راه حل مسالمت آمیز از طریق مذاکره به این جنگ ادامه دهد.

سارکوزی در کتاب جدید خود با عنوان «زمان نبردها» گفت که «زمانی که او در قدرت بود، پیشنهاد پیوستن اوکراین به ناتو را داد» و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از او در این موضع حمایت کرد. سارکوزی اعتراف کرد که شبه جزیره کریمه قلمرو روسیه است و اکثر جمعیت آن روس هستند و وظیفه اوکراین این است که یک کشور بی‌طرف و پل ارتباطی بین اروپا و روسیه باشد. وی تاکید کرد که منافع واشنگتن در طولانی کردن جنگ در اوکراین است و گفت، باید شجاع بود و از این بن بست خارج شد زیرا منافع اروپا و آمریکا یکسان نیست. آمریکا نمی‌تواند به ایده غرب برای راه اندازی جنگ متعهد باشد در حالی که خود در آن شرکت ندارد.

اما تد اسنایدر، روزنامه نگار آمریکایی فراتر رفته و در مقاله‌ای که در مجله آمریکایی محافظه کار منتشر کرده، اذعان کرد که دولت آمریکا به ممانعت از سه نشست روسیه و اوکراین در بلاروس و استانبول پرداخت که در آنها ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین و مسؤولان ارشد روسیه حضور داشتند و توافقات اولیه درباره پایان دادن به این جنگ در روزهای ابتدایی آن حاصل شد با این شرایط که روسیه در ازای عقب نشینی از کی‌یف، امتیازاتی دریافت کند، زلنسکی ترور نشود و در ازای انصراف رئیس جمهوری اوکراین از پیوستن به ناتو، شرط خلع سلاح اوکراین منتفی شود.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه سابق ترکیه که رهبری مذاکرات استانبول را بر عهده داشت، با اشاره آشکار به ایالات متحده آمریکا تأیید کرد که «کشورهایی در داخل ناتو وجود دارند که می‌خواهند جنگ اوکراین با ممانعت از هرگونه توافق صلحی که به این جنگ پایان می‌دهد، ادامه یابد.»

بایدن مشوق ادامه جنگ اوکراین بود و هنوز هم هست زیرا او می‌خواهد روسیه را نابود کند، همانطور که کشورش با سیاست‌های محاصره، گرسنگی و جنگی که دولت‌های سابق آمریکا در پیش گرفتند، سوریه، عراق و لیبی را ویران کرد.

«سابقه کویتی» تاییدی بر این ادعاست که آمریکا در برنامه ریزی و شروع جنگ‌ها و تلاش برای طولانی کردن آنها تا زمان دستیابی به اهداف خود نقش دارد؛ این دولت جورج اچ دبلیو بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا بود که صدام دیکتاتور سابق عراق را به دام جنگ در کویت کشاند و با فشار بر طرف کویتی برای رد راه‌حل‌های پیشنهادی عربستان سعودی در کنفرانس طائف، با تلاش‌های عربستان برای جلوگیری از انفجار این جنگ مخالفت کرد.

تاریخ در بحران اوکراین تکرار می‌شود؛ اما با یک تفاوت عمده که دشمن آمریکا این بار ابرقدرتی است که بیش از ۶۵۰ هزار کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد و برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود می‌جنگد.

محاسبات آمریکا در این جنگ اوکراین از روز اول اشتباه بود و ادامه آن به نفع واشنگتن و متحدان اروپایی آن نخواهد بود که با بحران‌های اقتصادی و کاهش سطح زندگی مردمشان در حال پرداخت هزینه‌های خود در این جنگ هستند.

جالب اینجاست که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده که ایده برگزاری کنفرانس جده پیرامون صلح در اوکراین را مطرح کرده بود، می‌خواست این کنفرانس، جشن تسلیم شدن روسیه و برافراشتن پرچم‌های سفید باشد مانند آنچه در کنفرانس ورسای رخ داد؛ اما نتایج کاملاً متفاوت از جاه طلبی‌های ساده لوحانه او بود.

ضدحمله اوکراین که واشنگتن بسیار روی آن حساب کرده بود، به طرز بدی شکست خورد و سایمون هرش، روزنامه نگار کهنه کار آمریکایی در حساب کاربری خود در فیس بوک فاش کرد که سرویس سیا به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داده است که این حمله که دولت بایدن را در آن اغراق کرده است، به شکست روسیه منجر نخواهد شد و فقط یک نمایش آکروباتیک توسط رئیس جمهور زلنسکی بود.

دولت بایدن امروز موافقت کرده که به کشورهایی مانند دانمارک و هلند اجازه دهد هواپیماهای F-۱۶ را برای پایان دادن به برتری نیروی هوایی روسیه بر حریم هوایی اوکراین به ارتش اوکراین بفرستند؛ اما این هواپیماها طعمه آسانی برای اس-۴۰۰ روسیه خواهند بود و در مأموریت خود برای تغییر معادلات در زمین و هوا شکست خواهند خورد، همانطور که سامانه‌های موشکی «پاتریوت» آمریکایی و تانک‌های «آبرامز» و همتای آلمانی آنها «لئوپارد» و «چلنجر» انگلیسی ناموفق بودند.

ارسال پهپادها برای حمله به اهدافی در قلب مسکو یا منفجر کردن پل کریمه، صرفا نمایش‌های ناامیدکننده زلنسکی و اپراتورهای او برای پنهان کردن شکست واقعی در برابر کنترل روسیه بر کریمه و چهار منطقه در دونباس واقع در شرق اوکراین است.

کشورهای هسته‌ای نمی‌توانند در جنگ‌ها شکست بخورند و «ژنرال گلید» که در هفته‌های آینده با شروع فصل زمستان در کنار ارتش روسیه خواهد جنگید، شگفتی‌های نظامی ناخوشایندی را برای رئیس جمهور بایدن به همراه خواهد داشت.

لاوروف: غرب بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است

وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت که کشورهای غربی طی یک سال پس از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در سخنانی گفت که حجم کمک‌های غرب به نظام زلنسکی طی ... لاوروف: غرب بیش از ۱۶۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, دانمارک, روسیه, غرب, گزارش, هلند

استقرار هواپیماهای جنگی مالی وبورکینافاسو درنیجر برای دفاع از این کشور

در تازه‌ترین تحولات نیجر، منابع محلی نیجر از استقرار هواپیماهای جنگی مالی و بورکینافاسو در این کشور برای مقابله با حمله احتمالی جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا خبر می‌دهند. به گزارش خبرگزاری مهر، پس از توافق سران جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) بر سر زمان دخالت نظامی در نیجر برای مقابله با شورای نظامی ... استقرار هواپیماهای جنگی مالی وبورکینافاسو درنیجر برای دفاع از این کشور

ادامه

بورکینافاسو, جنگ نیابتی, غرب آفریقا, غنا, لیبی, مالی, مداخله نظامی, نیجر

آمریکا مجوز ارسال جنگنده اف -۱۶ به اوکراین را صادر کرد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که این کشور روند ارسال جنگنده‌های اف -۱۶ به اوکراین را تسریع خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا به دو کشور اروپایی اجازه داد جنگنده اف -۱۶ در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند. یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن با ارسال جنگنده‌های اف -۱۶ ... آمریکا مجوز ارسال جنگنده اف -۱۶ به اوکراین را صادر کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, دانمارک, هلند

نماینده کنگره آمریکا؛ ضد حمله ارتش اوکراین شکست خورده و تقریباً هیچ شانسی برای پیروزی وجود ندارد

اندرو هریس، عضو مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده، شکست ضد حمله ارتش اوکراین را مورد تایید قرار داده و نسبت به توصیه واشنگتن برای ادامه حمایت‌های بیشتر از کی‌یف بدون نظارت مناسب، ابراز تردید کرد. به گزارش تسنیم؛ روزنامه پولیتیکو به نقل از او نوشت: «آیا این کار گیر افتادن بیشتر در یک بن بست ... نماینده کنگره آمریکا؛ ضد حمله ارتش اوکراین شکست خورده و تقریباً هیچ شانسی برای پیروزی وجود ندارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, شرق اروپا, صلح