خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا در نامه‌ای به کاخ سفید از دولت کشورشان خواستند بر پهپادهای چینی وارد شده به آمریکا تعرفه‌های بیشتری وضع کند. به گزارش ایرنا از رویترز، گروهی از اعضای کنگره آمریکا روز چهارشنبه از دولت بایدن خواستند تا با وضع تعرفه‌های بیشتری را بر هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین، مشوق های ... جنگ اقتصادی آمریکا و چین به پهپادها کشیده شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, چین, شرق آسیا, گزارش

آمریکا بزرگترین منشاء ناآرامی در جهان

آمریکا چندی پیش تصمیم به فروش تجهیزات نظامی به ارزش ۹۵ میلیون دلار به تایوان گرفت و این سومین بار است که دولت بایدن به تایوان سلاح می فروشد و در عین حال همین اقدام آمریکا آتش بازی افراطی، عهدشکنی و جنجال سازی این کشور را نشان می‌دهد.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ آمریکا برای چنین اقدامی بار دیگر «قانون رابطه با تایوان» را بهانه کرده که البته کاملا بی پایه و اساس است.

 

همانطور که همه می‌دانند پایه روابط سیاسی چین و آمریکا سه بیانیه مشترک دو کشور و به ویژه بیانیه ۱۷ اوت است که در آن آمریکا به چین تعهد داده به تدریج فروش سلاح خود را به تایوان کاهش و در نهایت به آن پایان دهد. «قانون رابطه با تایوان» نیز که به صورت یکجانبه از سوی آمریکا شده شامل شش تضمین به تایوان است که با تعهدات ایالات متحده در سه بیانیه مشترک بین چین و آمریکا مغایر است و قطعنامه ۲۷۵۸ مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر پایبندی به اصل چین واحد از سوی جامعه جهانی را نیز نقض می‌کند. آمریکا عمل به قانون داخلی خود را بالاتر از انجام وظایفش در چارچوب بین‌المللی می داند و با عهدشکنی بار دیگر نشان می‌دهد که تا چه حد تفکر سلطه بر جهان هنوز در این کشور رواج دارد.

 

در حقیقت آمریکا قصد دارد با ایجاد تنش از تایوان به عنوان ابزاری در جهت ایجاد یک مجموعه نظامی و صنعتی برای خود بهره ببرد و از این طریق سود کلان نصیب خود کند. فروش مکرر سلاح های آمریکایی به تایوان علاوه بر خدشه وارد کردن به روابط چین و آمریکا و تخریب صلح و ثبات تنگه تایوان ثابت می‌کند که آمریکا بزرگترین منشاء ناآرامی در جهان است.

 

جدایی ناپذیر بودن تایوان از سرزمین چین یک واقعیت تاریخی و حقوقی است. امنیت تایوان باید از طریق توسعه صلح آمیز دو سوی تنگه تایوان تأمین شود و نه خرید سلاح از آمریکا.

 

چین در پایان ماه فوریه دو شرکت آمریکایی تولید کننده سلاح را مورد تحریم قرار داد تا نشان دهد برای دفاع از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود عزم راسخ دارد. چین همچنین اعلام کرد که با اتخاذ تدابیر قوی هر گونه نقشه‌ای برای تجزیه خاک خود و جدایی تایوان را خنثی خواهد کرد.

جانشین عمران خان فردا تعیین می‌شود/ دادستان کل پاکستان استعفا داد

رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند پارلمان این کشور فردا دوشنبه جانشین عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان را انتخاب می‌کند. این اولین بار در تاریخ پاکستان است که نخست‌وزیری با لایحه عدم اعتماد مجلس برکنار می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, جنگ سرد, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر

پارلمان پاکستان باز هم رای عدم اعتماد به عمران خان را به تعویق انداخت

جلسه سرنوشت‌ساز مجلس ملی پاکستان امروز (شنبه) برای بررسی درخواست عدم اعتماد به عمران خان، نخست‌وزیر فعلی این کشور از سوی احزاب اپوزیسیون از سر گرفته شد اما رای‌گیری به تعویق افتاده است.   به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، پارلمان پاکستان قرار بود درباره درخواست اپوزیسیون این کشور برای اعطای عدم ... پارلمان پاکستان باز هم رای عدم اعتماد به عمران خان را به تعویق انداخت

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر

آنتونوف: اقدامات غرب دراوکراین می‌تواند منجر به‌درگیری نظامی بین آمریکا و روسیه شود

سفیر روسیه در آمریکا هشدار داد که اقدامات غرب در اوکراین خطرناک است و می‌تواند منجر به «تقابل نظامی» بین آمریکا و روسیه شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, غرب, ناتو