کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

آمریکا، چین را به دلیل واردات نفت از ایران تهدید کرد / تشکیل «گروه اقدام ایران»

نماینده ویژه جدید آمریکا در امور ایران نسبت به اعمال تحریم‌ها علیه همه کشورهایی که به واردات و خرید نفت از ایران ادامه دهند، هشدار داده است.

 

به نقل از وال استریت ژورنال، برایان هوک که به عنوان رئیس گروه جدید موسوم به “اقدام ایران” انتخاب شده است، گفت: دولت ترامپ آماده اعمال تحریم ها علیه همه کشورهایی است که پس از ضرب الاجل نوامبر به خرید و واردات نفت از ایران ادامه می دهند. این تحریم ها شامل چین بزرگترین وارد کننده نفت خام ایران خواهد شد.

 

وی در ادامه افزود: آمریکا معافیت هایی را برای کشورهایی در نظر خواهد گرفت که خرید نفت از ایران را کاهش دهند.

 

هند و کره جنوبی نیز از مهمترین خریداران نفت ایران هستند. هر دو کشور قبلا اعلام کرده اند که قصد دارند واردات نفت از ایران را کاهش دهند و امیدوارند مشمول معافیت های آمریکا شوند تا زمان بیشتری را برای جایگزین کردن نفت ایران داشته باشند.

 

ولی چین بارها اعلام کرده است که هیچ برنامه ای برای تبعیت از تحریم های آمریکا ندارد و به خرید نفت از ایران ادامه خواهد داد. دور جدید تحریم های آمریکا علیه صنعت نفت ایران از ۴ نوامبر یعنی ۱۳ آبان آغاز خواهد شد. برخی تحلیلگران بر این باورند که چین واردات نفت از ایران را افزایش خواهد داد تا به تلاش های آمریکا برای منزوی کردن ایران لطمه وارد کند.

 

تشکیل «گروه اقدام ایران» در درون ساختار وزارت خارجه

 

رئیس گروه اقدام ایران در دولت آمریکا قرار است مسئولیت تلاش برای اجرای راهبرد فشار حداکثری دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران را برعهده داشته باشد.

 

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته، در سالگرد کودتای ۲۸ مرداد در تقویم میلادی، در سخنانی از تشکیل «گروه اقدام ایران» در درون ساختار وزارت خارجه این کشور برای هماهنگی تمامی اقدامات مرتبط با تهران خبر داد.

 

پامپئو برایان هوک، مشاور ارشد وزیر خارجه و مدیر برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت خارجه را به عنوان نماینده ویژه در امور ایران و رئیس گروه اقدام ایران معرفی کرد. به گفته پامپئو، مسئولیت برایان هوک تلاش برای اجرای راهبرد فشار حداکثری دیپلماتیک و اقتصادی ضد ایران است.

 

وزیر خارجه آمریکا سپس گفت که راهبرد آمریکا در قبال ایران به یک راهبرد چندملیتی با مشارکت کشورهایی که خطر ایران درک می‌کنند، تغییر می‌یابد، راهبردی که هدف آن افزایش فشار بر ایران تا زمانی است که شاهد تغییر زیادی در رفتار ایران در داخل و خارج باشیم.

 

هوک دیشب پس از انتصاب در سمت جدید با ایراد اتهاماتی درباره ایران گفت «به خاطر گستره رفتار بدخیم ایران، جاه‌طلبی‌های آن در زمینه سلاح هسته‌ای، حمایت از تروریسم، فعالیت‌های سایبری، اشاعه موشک‌های بالستیک واشنگتن راهبردی جامع را در برابر تهران در پیش گرفته است.»

 

او مدعی شد که تهران «نیروی بی‌ثبات‌کنندگی و خشونت است.»

 

برایان هوک گفت که «هدف این گروه تلاش در سطح جهانی برای تغییر رفتار ایران است؛ اگر ایران به تغییر بنیادین رفتار خود تعهد نشان دهد، می‌توان از گفتگو با ایران سخن گفت». او گفت که «تیمی از وزارت خارجه آمریکا و وزارت خزانه‌داری تاکنون به بیش از ۲۴ کشور در خصوص تحریم ایران سفر کرده و طی ماه‌های آتی به جاهای دیگر سفر خواهند کرد، تاکنون گفتگوهای خوبی داشته‌ایم.»

 

هوک گفت که برجام توافق بدی بود که گسترده بزرگتر تهدیدهای ایران را پوشش نمی‌داد. وی با اشاره به خواسته‌های دوازده‌گانه وزیر خارجه آمریکا از ایران گفت که «کارزاری را برای پیشبرد این موارد و تغییر رفتار ایران در این حوزه‌ها در پیش می‌گیریم.»

 

رئیس گروه اقدام ایران با اشاره به هدف آمریکا برای به صفر رساندن واردات نفت ایران تا چهارم نوامبر گفت، ایالات متحده به پایبندی کشورها به این مسئله امیدوار است.

تسنیم

تله‌کوم هم با ترک ایران به دیگر شرکت‌های آلمانی پیوست

شرکت‌های آلمانی از بیم تحریم‌های آمریکا یکی پس از دیگری از معامله با ایران چشم‌پوشی می‌کنند. شرکت مخابراتی تله‌کوم و راه‌آهن ملی آلمان نیز بدون توجه به توصیه‌های اتحادیه اروپا، پروژه‌های خود در ایران را متوقف کرده‌اند.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

رویترز؛ شرکت راه آهن دولتی آلمان پروژه‌هایش را در ایران متوقف کرد

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شرکت آلمانی دویچه بان، از طریق شرکت مشاوره و مهندسی DB که شرکت تابعه این شرکت دولتی است، در دو پروژه ایرانی مشارکت داشته و به دلیل آغاز تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، فعالیت‌هایش را در این کشور متوقف کرده است.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

شرکت بریتانیایی «کرکوس» و توقف برنامه ساخت ششمین نیروگاه بزرگ خورشیدی جهان در ایران

به گزارش «رویترز»، شرکت بریتانیایی کرکوس که در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر در ایران سرمایه گذاری کرده بود امروز اعلام کرد ساخت و ساز نیروگاه خورشیدی به ارزش ۵۷۰ میلیون دلار در ایران را که بعد از برجام آغاز شده بود، متوقف کرده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, خبر, نروژ

اردوغان: آمریکا از پشت به ما خنجر می‌زند/ محاصره اقتصادی کنونی ادامه کودتای ژوئیه ۲۰۱۶ است

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: ترکیه با یک محاصره اقتصادی مواجه است. از همان ابتدا مشخص بود که حملات علیه ترکیه که در ژوئیه ۲۰۱۶ آغاز شد، تمامی نخواهد شد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, خبر, شمال غرب آسیا