الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را وتو کرد. در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. به گزارش ایسنا، آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل ... آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

حوالی ساعت ۴ جمعه ۳۱ فروردین، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید. پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش در نزدیکی فرودگاه اصفهان و در کنار منطقه قهجاورستان واقع شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان ... بامداد جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید + فیلم

ادامه

آمریکا, اسراییل, ایران, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, فلسطین, فیلم

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

آغاز عملیات پاکسازی نینوا و صلاح‌الدین از داعش

نیروهای عراقی امروز (دوشنبه) عملیات “بهار پیروزی‌های بزرگ” را با هدف پاکسازی دو استان نینوا و صلاح‌الدین از حضور گروه تروریستی داعش و ممانعت از ظهور مجدد آن آغاز کردند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق‌ نیوز، حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، تیپ ۴۴ و ۵۱ و دیگر گروه‌های وابسته به این سازمان با حمایت و پشتیبانی جنگنده‌های ارتش و نیز با مشارکت هنگ تاکتیگی و دیگر گروه‌های ارتش، عملیات “بهار پیروزی‌های بزرگ” را برای پاکسازی دو استان نینوا و صلاح‌الدین اجرایی کردند.

 

در این بیانیه آمده است، این عملیات در پی اطلاعات به دست آمده درخصوص ورود گروه‌های مسلح وابسته به داعش از مرزهای سوریه به عراق با سوء استفاده از وضعیت کشور و معطوف شدن توجهات به ویروس کرونا انجام شد.

 

آمریکا پایگاه‌های نینوا را تحویل وزارت دفاع عراق داد

 

نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا امروز (دوشنبه) پایگاه‌های خود در استان نینوای عراق را هم به وزارت دفاع این کشور تحویل دادند.

 

به گزارش بغداد الیوم، یک منبع آگاه اعلام کرد، نیروهای ائتلاف بین‌المللی در چارچوب طرح عقب‌نشینی از پایگاه‌های موجود در تعدادی از استان‌های عراق، از پایگاه‌های خود در نینوا عقب‌نشینی کرده و آنها را به وزارت دفاع این کشور تحویل دادند.

 

در همین راستا، یک منبع دیگر اعلام کرد، نیروهای آمریکایی به ساخت پایگاهی در اربیل ادامه می‌دهند که یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌ها در منطقه خاورمیانه خواهد بود و این اقدام تحت تأثیر روند عقب‌نشینی و خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های عراق قرار ندارد.

 

به گفته این منبع، نیروهای آمریکایی به دولت اقلیم کردستان اعلام کرده‌اند که سربازان آمریکا در پایگاه “الحریر” در شهر اربیل می‌مانند. علاوه بر این پایگاه، فرماندهی نیروهای ائتلاف در پایگاه نظامی دیگر در فرودگاه اربیل باقی خواهند ماند و از آن خارج نمی‌شوند.

 

هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای آمریکایی ادامه دارد و دو طرف همکاری دوجانبه‌ای دارند.

 

نیروهای ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا روز یکشنبه پایگاه “کی ۱” واقع در استان کرکوک عراق را تخلیه کردند. روز پنجشنبه هم پایگاه هوایی “القیّاره” در جنوب موصل را به ارتش این کشور تحویل داده بودند.

 

نیروهای امنیتی عراق ۱۰ مارس نیز پایگاه القائم در استان الانبار را پس از خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از آن، به دست گرفتند.

آنچه اتفاق افتاده است عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق نیست

یک کارشناس امنیتی نزدیک به دستگاه اطلاعاتی عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی، دلایل خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها در عراق را فاش کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

فلسطین: به جای مادورو باید برای دستگیری ترامپ جایزه تعیین شود

جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به اقدام آمریکا در تعیین جایزه برای هرگونه اطلاعاتی که به دستگیری مادورو بینجامد این اقدام را قلدری دانست و اعلام کرد در این شرایط دشوار نیاز اصلی جهان همبستگی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, ونزوئلا