واکنش دمشق به اقدام امپریالیستی آمریکا علیه رئیس جمهور ونزوئلا

سوریه توقیف هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا در جمهوری دومینیکن توسط آمریکا و انتقال آن به ایالت فلوریدا را به شدت محکوم کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، دمشق به توقیف هواپیمای نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از سوی واشنگتن واکنش نشان داد. وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سوریه توقیف هواپیمای نیکلاس ... واکنش دمشق به اقدام امپریالیستی آمریکا علیه رئیس جمهور ونزوئلا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, غرب, ونزوئلا

واکنش رئیس‌جمهور کوبا به توقف تحقیقات سندروم هاوانا

رئیس‌جمهور کوبا با توقف تحقیقات آمریکا درباره سندروم هاوانا اعلام کرد که این سندروم بهانه‌ای برای افزودن کوبا به لیست کشور‌های حامی تروریست بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا روز دوشنبه گفت که تحقیقاتی دیگر از سندرم هاوانا دروغین انجام نخواهد شد. براساس گزارش المیادین، میگوئل در خصوص خبر تعلیق ... واکنش رئیس‌جمهور کوبا به توقف تحقیقات سندروم هاوانا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, تحلیل, تروریسم, حقوق بشر, کوبا

اخراج فرمانده ناوشکن آمریکایی پس از ناکامی در برابر ارتش یمن

فرمانده آمریکایی که ناوشکن تحت فرماندهی او بخشی از ناوگروه مقابله با حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل بود، اخراج شد. به گزارش ایسنا، نیروی دریایی آمریکا، افسر فرمانده ناوشکن «جان اس. مک‌کین» را روز جمعه در میانه استقرار این کشتی جنگی در غرب آسیا اخراج کرد. سرویس مطبوعاتی «مارین کورپس تایمز» در ... اخراج فرمانده ناوشکن آمریکایی پس از ناکامی در برابر ارتش یمن

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

آمریکا همه زندانیان را از گوانتانامو منتقل کرد

به گفته مقامات ناشناس پنتاگون ۳۰ زندانی باقی مانده گوانتانامو به کمپ دیگری منتقل شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مشکلات زیرساختی فاش نشده، ارتش ایالات متحده را مجبور به تخلیه خلیج گوانتانامو کرد؛ زندانی که مقامات ایالات متحده از آن به عنوان زندان مخفی برای تروریست‌ها، از جمله کسانی که متهم به آماده سازی حملات ... آمریکا همه زندانیان را از گوانتانامو منتقل کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا, گوانتانامو

ترامپ ۲ دموکرات پیشین را به تیم گذار انتخاباتی خود ملحق کرد

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه این کشور دو تن از اعضای پیشین حزب دموکرات را که اکنون به طور مستقل فعالیت می‌کنند و از پیروزی او در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ حمایت کرده‌اند، به «تیم گذار» خود افزوده است و گمان می‌رود که این موضوع حاکی از جایگاه احتمالی آن‌ها در دولت ... ترامپ ۲ دموکرات پیشین را به تیم گذار انتخاباتی خود ملحق کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, کودکان

۷۹ درصد آمریکایی‌ها معتقدند کشورشان در حال فروپاشی است

نتایج نظرسنجی مشترک پایگاه خبری اکسیوس و یک مؤسسه افکارسنجی حاکی از این است که ۷۹ درصد از آمریکایی‌ها کشورشان را در حال فروپاشی می‌بینند.

 

به گزارش تسنیم، نتایج نظرسنجی مشترک پایگاه خبری اکسیوس و مؤسسه افکارسنجی ایپسوس نشان می‌دهد که ۷۹ درصد از شهروندان آمریکایی معتقدند که کشورشان در حال فروپاشی است.

 

بر اساس این نظرسنجی که یک هفته پس از حمله هواداران ترامپ به کنگره انجام گرفته و نتایج آن همین امروز (پنج‌شنبه) منتشر شده است، ۸۳ درصد از هواداران حزب دموکرات و ۷۸ درصد از هواداران حزب جمهوری‌خواه بر این باورند که کشورشان در حال فروپاشی است.

 

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین به پرسش دیگری با عنوان «آیا به آمریکایی بودن خود افتخار می‌کنید؟» نیز پاسخ داده‌اند که پاسخ ۲۲ درصد از هواداران حزب دموکرات به این سؤال منفی بوده و به‌طور کلی ۱۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی به این سؤال پاسخ منفی داده‌اند.

ونزوئلا؛ پایان ماه عسل مخالفان و تثبیت دولت مشروع «مادورو»

به دنبال پیروزی حزب تحت حمایت دولت ونزوئلا در انتخابات پارلمانی، ماه عسل کوتاه خوان گوایدو رهبر مخالفان در ایجاد دوگانگی سیاسی به پایان رسیده و نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین کنترل رسمی و قانونی خود بر تمامی نهادهای کلیدی قدرت را مستحکم کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, معلمان, ونزوئلا

بیانیه مشترک فرماندهان ارشد ارتش آمریکا: جو بایدن چهل و ششمین فرماندۀ کل قواست

فرماندهان ارشد ارتش ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیۀ مشترکی، ضمن محکوم کردن حمله ۶ ژانویه به ساختمان کنگره، به چالش‌های امینتی «بی‌سابقه‌ای» که کشور با آن روبروست اشاره کرده و از نیروهای تحت اداره خود خواستند تا به تعهداتشان در حمایت و دفاع از قانون اساسی و رد هرگونه افراط گرایی پایبند باشند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

واکنش پکن به بازگرداندن کوبا به فهرست حامیان تروریسم در وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه، گفت، پکن به شدت مخالف افزودن نام کوبا به فهرست سیاه کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکاست و این اقدام، نشان دهنده فشار سیاسی بر هاوانا محسوب می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, تحریم, تروریسم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, کوبا

به دنبال هشدار چین، سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به تایوان لغو شد

وزارت خارجه تایوان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، به تصمیم وزارت خارجه آمریکا در لغو سفر سفیر این کشور در سازمان ملل به تایوان احترام می‌گذارد و آن را درک می‌کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا, لوکزامبورک