واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

روزنامه آمریکایی تحلیل کرد واشنگتن چنان عنان گسیخته دست به اعمال تحریم علیه رقبا و دشمنان خود در جهان زده که تا کنون یک سوم از کل کشورهای جهان را هدف این تحریم‌ها قرار داده است. به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست آمریکا در تحلیلی نوشت دولت‌های پیاپی در آمریکا از دهه ۱۹۹۰ تا کنون ... واشنگتن پست: آمریکا یک سوم کشورهای جهان را تحریم کرده است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, روسیه, کره شمالی, کوبا, گزارش, نیکاراگوئه

هاندلزبلات: سیاست تحریمی غرب شکست خورده است

به نوشته یک روزنامه آلمانی تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا ممکن است در نهایت آسیب بیشتری به خود اروپایی‌ها وارد کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: روزنامه آلمانی هاندلزبلات در مقاله‌ای ضمن بررسی داده‌های چهار موسسه تحقیقات اقتصادی اروپایی نوشت: تحریم‌های ضدروسی اتحادیه اروپا، آن‌طور که مشخص است، به نتیجه مورد انتظار غرب نرسیده است و ممکن ... هاندلزبلات: سیاست تحریمی غرب شکست خورده است

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, غرب

واکنش مجارستان به سلب حق میزبانی نشست وزرای خارجه و دفاع؛انگار در یک مهدکودک هستم

این تصمیم تنها چند هفته پس از آغاز ریاست دوره‌ای مجارستان بر شورای اتحادیه اروپا اتخاذ شد، حال آنکه کشوری که دارای این مقام می‌شود معمولاً میزبانی رویدادهای این‌چنینی است. مجارستان از تاریخ اول ژوئیه به مدت ۶ ماه ریاست دوره‌ای شورای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته است. در اتحادیه اروپا، روال بر این ... واکنش مجارستان به سلب حق میزبانی نشست وزرای خارجه و دفاع؛انگار در یک مهدکودک هستم

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اسلواکی, بلژیک, تحریم, روسیه, صلح, گزارش, مجارستان

برگماری رئیس‌جمهور مورد نظر دیکتاتور و تأثیر آن بر تحولات پُرخطر آینده

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، کارزار پرهیاهوی نمایش انتخاباتی برای به پیروزی رساندن مسعود پزشکیان در مقام رئیس‌جمهور “اصلاح طلب و مستقل” حتی در ظاهر و کوتاه‌مدت هم نتوانست “وحدت” مورد نظر خامنه‌ای برای “حفظ نظام” را ایجاد کند. برخلاف ظاهر امر و اخبار تبلیغاتی و نظریه‌پردازی‌های طیف وسیع تحلیلگران دل‌بسته به جمهوری اسلامی، کل “نظام” ... برگماری رئیس‌جمهور مورد نظر دیکتاتور و تأثیر آن بر تحولات پُرخطر آینده

ادامه

آزادی, آسیای میانه, آمریکا, اروپا, استبداد, اقتصاد سیاسی, اقتصادی, ایران, تحریم, زنان, سیاسی, عدالت اجتماعی, فاشیسم, نئولیبرالیسم

بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

از جزئیات برنامه‌های دولت جدید برای صندوق‌های بازنشستگی و به طور مشخص صندوق تامین اجتماعی اطلاع نداریم اما تا زمانی که اختیار تام و کمال تامین اجتماعی در دست دولت است و دست یغمای خواص از خوانِ شستا کوتاه نشده، تا وقتی که سهم طبقه‌ی کارگر از خزانه بیت‌المال ناچیز است و تامین اجتماعی، عرصه‌‌ای‌ست ... بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

ادامه

ایران, بازنشستگان, تحریم, حقوق بشر, درمان, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فساد, گزارش, معیشت

یونهاپ: ایران خواستار خریدتجهیزات پزشکی باپول بلوکه‌شده در کره‌جنوبی است

خبرگزاری یونهاپ از قول یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی اعلام کرد ایران خواستار استفاده ازبخشی از دارایی‌های مسدود شده خود نزد بانک‌های کره جنوبی برای خرید تجهیزات پزشکی است.

 

به گزارش ایرنا، حسین تنها رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی چندی پیش گفته بود مذاکراتی برای پرداخت بدهی سئول به تهران انجام شده، اما هیچ کدام عملیاتی نشده است.

 

وی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مذاکرات برای بازگشت بدهی کره جنوبی به کشور آغاز شده است و قول‌هایی برای پرداخت آن از سوی این کشور داده شده است، اما تاکنون شاهد هیچ اقدام عملی نبودیم.

 

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی خاطرنشان کرد: مقرر شده تا کالاهای غیرتحریمی به جای پول، دریافت شود و بتوانیم دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی وارد کشور کنیم.

 

یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی روز پنجشنبه به نقل از یک منبع وزارت خارجه این کشور که نامش فاش نشده است گزارش کرد علاوه بر خرید تجهیزات پزشکی، ایران درخواست کرده است که از ۱۰ میلیون دلار یا مبلغ بیشتری از دارایی‌های مسدود شده خود، برای خرید واکسن کرونا از گروه جهانی کواکس (COVAX) استفاده کند.

 

این منبع با اشاره به اینکه کره جنوبی هنوز به ایران اطمینان نداده است که انتقال ایمن پول را تضمین می‌کند، گفت: طبق قوانین ایالات متحده، اگر پول ایران از طریق بانک‌های آمریکایی منتقل شود باید مسدود شود لذا ما نمی‌توانیم با این حواله موافقت کنیم.

 

براساس اعلام روز سه‌شنبه بانک‌های کره جنوبی، حدود ۱۰ تریلیون وون (۹.۲ میلیارد دلار) وجوه ایرانی در بانک‌های کره جنوبی تحت تحریم‌های ایالات متحده بر سر برنامه هسته‌ای تهران، مسدود شده است.

 

خبرگزاری یونهاپ روز سه‌شنبه گزارش داد که از شهریور سال ۱۳۹۸، حدود ۳ تریلیون وون، پول ایران در یک بانک کره جنوبی مسدود شده است. این پول توسط شعبه بانک ملت ایران در سئول واریز شده است.

 

گزارش می‌افزاید: علاوه بر این ۳ تریلیون وون، حدود ۷ میلیارد دلار پول نفت ایران در دو بانک کره جنوبی به نام‌های بانک صنعتی کره و ووری بانک مسدود شده است.

 

این منبع اشاره کرد که ایران امیدوار است «چوی جونگ کان» معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی هنگام سفر به تهران در هفته آینده، راه حل عملی برای مساله پول های بلوکه شده ارائه دهد.

 

این منبع گفت: «صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم کره جنوبی در دو سال گذشته بدون اتخاذ تدابیر مناسبی فقط وقت تلف کرده است ایران امیدوار است که معاون وزیر خارجه با برنامه‌ای که به ایران اجازه می‌دهد از پول استفاده کند به تهران بیاید».

 

موضوع آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی با توقیف کشتی این کشور در تنگه هرمز بار دیگر مطرح شده است.

خبرگزاری یونهاپ؛ ایران و کره‌ جنوبی در حال مذاکره برای آزادسازی دارایی‌های تهران هستند

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از قول یک مقام وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد: تهران و سئول در حال مذاکره در مورد استفاده از پول‌های مسدود شده ایران در بانک های کره‌ای برای خرید واکسن کرونا هستند.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر, کره جنوبی