سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

در مارس سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین را اعلام کرد که باعث ایجاد اصطکاک اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا شد. از سال ۲۰۲۱، دولت جو بایدن به اعمال تعرفه های اضافی ادامه داده است. رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ادامه افزایش ... سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, فقر, گزارش

کندی جونیور: ایالات متحده شاهد یک انقلاب خواهد بود

نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که ابن کشور شاهد یک انقلاب خواهد بود. به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «رابرت کندی جونیور»، نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که ایالات متحده شاهد انقلاب خواهد بود و دو گزینه پیش روی مردم این کشور وجود خواهد داشت. کندی جونیور با انتشار ویدئویی ... کندی جونیور: ایالات متحده شاهد یک انقلاب خواهد بود

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, فاشیسم, کودکان, نئولیبرالیسم

قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست

نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به حضور نتانیاهو در کنگره می‌گوید: باید از خود بپرسیم: چگونه می‌خواهیم در صحنه جهانی نماینده باشیم اگر از یک متهم جنایتکار جنگی برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره دعوت می‌کنیم، زیرا او صدها هزار غیرنظامی فلسطینی، اکثراً زنان و کودکان را مجازات می‌کند، ما به عنوان یک ملت طرفدار ... قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحلیل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, صلح, فاشیسم, فلسطین, کودکان, نئولیبرالیسم, نسل‌کشی

افشای نیم قرن جاسوسی آمریکا از رئیس‌جمهور برزیل

افشای جاسوسی دولت و سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده از رئیس‌جمهور برزیل در طول بیش از نیم قرن گذشته در افکار عمومی آمریکای لاتین غوغا به پا کرده است. به گزارش ایسنا، در اواسط ژوئیه، فرناندو مورایس، نویسنده زندگی‌نامه لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل فاش کرد که تیم نویسندگی او اخیراً ۸۱۹ سند، شامل ... افشای نیم قرن جاسوسی آمریکا از رئیس‌جمهور برزیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, برزیل, بریکس, جهان, حقوق بشر, گزارش, هژمونیسم

کندی جونیور: هریس و بایدن دو روی یک سکه هستند

نامزد مستقل انتخابات آمریکا، هریس و بایدن را یکی دانست و آنها را دو روی یک سکه خواند. به گزارش باشگاه خبرنگاران: رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قابل تمایز نیست. براساس گزارش آر تی، او در یک ... کندی جونیور: هریس و بایدن دو روی یک سکه هستند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جهان

کرملین: پوتین و ترامپ برای همکاری در حل مسائل بین‌المللی توافق کردند

کاخ کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در مذاکره تلفنی شامگاه شنبه خود برای همکاری دو کشور در عرصه بین المللی با هدف حل مسائل مختلف توافق کردند.

 
به گزارش ایرنا، پس از تبریک پوتین به ترامپ برای آغاز مسئولیت ریاست جمهوری آمریکا، دو طرف بر لزوم هم افزایی برای تثبیت روند همکاری های دو جانبه بر اساس روابط برابر و سودمند تاکید کردند.

 
بنا به اعلام کرملین، پوتین و ترامپ همچنین به صورت مشروح در مورد مسائل بین المللی از جمله مبارزه با تروریسم، اوضاع خاورمیانه، مناقشه اعراب و رژیم صهیونیستی، مسائل مربوط به ثبات راهبردی، جلوگیری از گسترش جنگ افزارهای کشتار جمعی، فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران و وضعیت شبه جزیره کره گفت وگو کردند.

 
مسائل مربوط به اوضاع اوکراین نیز از دیگر محورهای مذاکره تلفنی پوتین و ترامپ اعلام شده است و دو طرف توافق کردند در مورد همه این مسائل مشارکت و همکاری کنند.

 
بنا به اعلام کاخ کرملین، رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا همچنین تروریسم بین المللی را یک تهدید معرفی کردند و تشریک مساعی بین المللی برای مبارزه با آن را یک اولویت خواندند.

 
پوتین و ترامپ همچنین خواستار هماهنگی واقعی اقدام های دو کشور برای سرکوبی داعش و دیگر گروههای تروریستی فعال در سوریه تا نابودی کامل آنها شدند.

 
در گفت وگوی تلفنی سران روسیه و آمریکا همچنین بر اهمیت احیای روابط اقتصادی و بازرگانی سودمند میان محافل تجاری دو کشور تاکید شد تا روند توسعه روابط دوجانبه تسریع شود.

 
پوتین و ترامپ همچنین با توافق برای انجام رایزنی های منظم سران، درباره برنامه ریزی دیدار و مذاکره مستقیم نیز موافقت کردند.

 
ترامپ در این مذاکره تلفنی گفت که برای ملت روسیه آرزوی خوشبختی و شکوفایی می کند و آمریکایی ها نیز به شهروندان روس و کشور آنها علاقه دارند که واکنش مشابه پوتین را در پی داشت.

 
پوتین نیز اظهار کرد: روسیه در طول بیش از دو سده از آمریکا حمایت کرده و متحد این کشور در دو جنگ جهانی بوده است و مسکو اکنون واشنگتن را شریک مهمی در مبارزه با تروریسم بین المللی می داند.

 

به گزارش اسپوتنیک مکالمه تلفنی روسای جمهور دو کشور حدود ۴۵ دقیقه به طول انجامید.

 
این گفتگو نخستین بار پس از آغاز به کار ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و برای بار دوم پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفت. در طول مکالمه روسای جمهور دو کشور، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا راینس پریبس رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، مایکل فلین مشاور امنیت ملی آمریکا و استیون بنن مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور استراتژیک دراتاق بیضی شکل کاخ سفید حضور داشتند.

 
روسیه امیدوار است روابط مسکو و واشنگتن بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ که به گفته مقامات روسیه در دوران ریاست جمهوری اوباما روبه سردی کشیده شده، بهبود یابد.

ترامپ: سیاست کلینتون در سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود!

نامزد جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری گفت که طرح رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون درباره سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در مصاحبه با خبرگزاری رویترز که عمدتا روی مسائل سیاست خارجی متمرکز بود، گفت، شکست داعش اولویت بالاتری نسبت به متقاعد کردن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای ... ترامپ: سیاست کلینتون در سوریه به جنگ جهانی سوم ختم می‌شود!

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انتخابات, جهان, خبر