شکست سنگین انتخاباتی محافظه کاران در بریتانیا

حزب کارگر در انتخابات پارلمانی بریتانیا به پیروزی چشمگیری دست یافت، ولی نیروهای چپ بریتانیا‌ با انتقاد از منطق پذیرش سیاست‌های نولیبرالی اقتصادی از سوی این حزب و ادامه عضویت بریتانیا در “ناتو” و نظامی‌گری در دولت این حزب، دولت جدید حزب کارگر را به چالش طلبیده‌اند. جالب است که امپراتوری‌های مطبوعاتی راست و پوپولیست ... شکست سنگین انتخاباتی محافظه کاران در بریتانیا

ادامه

اسکاتلند, انگلیس, ایران, دیدگاه, طبقه کارگر, گزارش, نئولیبرالیسم, ناتو

«ماریا زاخارووا»، «فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا را متهم کرد که متعهد به استیلای هرچه بیشتر آمریکا بر قاره اروپاست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، انتخاب مجدد «اورسولا فون درلاین» به عنوان رییس کمیسیون اروپا را یک رویداد «غم انگیز» توصیف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس روسیه؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوبی برای دموکراسی، آزادی و امنیت و رفاه شهروندان اتحادیه ... «ماریا زاخارووا»، «فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا را متهم کرد که متعهد به استیلای هرچه بیشتر آمریکا بر قاره اروپاست

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

روسیه: اتحادیه اروپا سیاست خود را به جنگ افروزی تغییر داده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان انتقاد کرد و گفت: این اتحادیه اکنون سیاست‌های خود را بر اساس جنگ بنا نهاده است. به نقل از آناتولی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) از تصمیم اتحادیه اروپا برای اختصاص ۱۰ میلیون یورو کمک نظامی به ارمنستان انتقاد کرد. وی ... روسیه: اتحادیه اروپا سیاست خود را به جنگ افروزی تغییر داده است

ادامه

اتحادیه اروپا, ارمنستان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, ٰژئوپلیتیک, شرق اروپا, صلح, غرب, ناتو

استقرار بمب‌افکن‌های اتمی آمریکا در نزدیکی مرز اوکراین

ایالات متحده ۲ بمب‌افکن استراتژیک قاره‌پیما مدل «بی-۵۲ استراتوفورترس» را در یک پایگاه نیروی هوایی در رومانی، در مرز اوکراین مستقر کرده است. این انتقال توسط نیروی هوایی آمریکا در اروپا اعلام شده است. به گزارش ایسنا، این بمب‌افکن‌های آمریکایی به عنوان بخشی از بیستمین اسکادران بمب‌افکن‌های اعزامی نیروی هوایی ایالات متحده عمل و ادغام ... استقرار بمب‌افکن‌های اتمی آمریکا در نزدیکی مرز اوکراین

ادامه

آفریقا, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, ناتو

دیدار رئیس دومای روسیه از نیکاراگوئه و کوبا

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه در دیدار با رئیس دومای روسیه با تاکید بر محکوم بودن تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو، گفت: اعضای ناتو باید یک‌بار و برای همیشه درک کنند که نمی‌توانند در مناقشه اوکراین بر روسیه پیروز شوند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دانیل اورتگا، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه شب گذشته، شنبه، در دیدار ... دیدار رئیس دومای روسیه از نیکاراگوئه و کوبا

ادامه

آسیا, آفریقا, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اقتصادی, جهان, خبر, روسیه, سیاسی, شرق اروپا, کوبا, ناتو, همبستگی

کرملین: هر اقدامی برای مقابله با توسعه‌طلبی ناتو انجام می‌دهیم

سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد روسیه هرآنچه بتواند انجام می‌دهد تا از خودش در مقابل “توسعه تهاجمی” ناتو دفاع کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ائتلاف ناتو از سال ۲۰۱۴ تا کنون مشغول تقویت حضور نظامی خود در اروپا به ویژه در کشورهای  اروپای شرقی که همسایه روسیه هستند بوده است.

این در حالی است که مسکو بارها به ناتو هشدار داده این تقویت موضع نظامی در مرزهای روسیه، “تحریک‌آمیز” بوده و توازن قدرت راهبردی موجود را تهدید می‌کند.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز به خبرنگاران گفت: روسیه هرآنچه لازم است انجام می‌دهد تا از خود در مقابل توسعه ناتو به سمت مرزهایش محافظت کند.

ناتو در حقیقت یک بلوک “مهاجم” است و به همین دلیل روسیه باید هرآنچه لازم باشد را برای دفاع از خود انجام دهد.

وی ادامه داد: البته در این زمینه روسیه از همه حقوق حاکمیتی لازم برای انجام تدابیر لازم در سراسر خاک روسیه برخوردار است.

پسکوف گفت: کرملین از نزدیک روند کمپین انتخاباتی در فرانسه را دنبال می‌کند و می‌داند که دورنمای همکاری دو جانبه میان دو کشور می‌تواند فراتر رود.

پسکوف خاطرنشان کرد: ما روند پیشروی کمپین انتخاباتی فرانسه و انتخابات مقدماتی اخیر در این کشور را با علاقه فراوان دنبال می‌کنیم. فرانسه شریک ما و کشوری است که با روسیه دارای روابط خوب بوده و ابعاد همکاری دو کشور می‌تواند خیلی بیشتر از ابعاد کنونی باشد.

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد: پوتین در دوره سال‌های ۲۰۰۸  تا ‌۲۰۱۲ توانست سطح بالایی از همکاری سازنده را با فرانسوا فیون، نخست وزیر وقت فرانسه که در انتخابات مقدماتی اخیر حزب جمهوری خواه این کشور پیروز شد برقرار کند. در آن زمان تلاش‌های سازنده‌ای در زمینه ایجاد روابط دو جانبه صورت گرفت و در حقیقت این دو کشور روابط خوب را نسبتا حفظ کردند.

استولتنبرگ پیروزی ترامپ را بزرگترین چالش ناتو خواند!

ینس استولتنبرگ در مقاله‌ای از نگرانی‌هایش درخصوص آینده ائتلاف میان اروپا و آمریکا صحبت و تاکید کرد: جهان غرب با بزرگترین چالش امنیتی خود در طول یک نسل رو به رو است. دبیرکل ائتلاف ناتو در مطلبی در نشریه آبزرور، تلویحاً به دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا هشدار داده و گفت: تنها عمل کردن ... استولتنبرگ پیروزی ترامپ را بزرگترین چالش ناتو خواند!

ادامه

جهان, خبر, شرق اروپا, ناتو