بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

از جزئیات برنامه‌های دولت جدید برای صندوق‌های بازنشستگی و به طور مشخص صندوق تامین اجتماعی اطلاع نداریم اما تا زمانی که اختیار تام و کمال تامین اجتماعی در دست دولت است و دست یغمای خواص از خوانِ شستا کوتاه نشده، تا وقتی که سهم طبقه‌ی کارگر از خزانه بیت‌المال ناچیز است و تامین اجتماعی، عرصه‌‌ای‌ست ... بمبِ ساعتی بدهی دولت به تامین اجتماعی/ واردات کُک و زغال سنگ و «چنبره یک حلقه شبه‌امنیتی»

ادامه

ایران, بازنشستگان, تحریم, حقوق بشر, درمان, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فساد, گزارش, معیشت

تشدید تنش‌ها بین دولت و اپوزیسیون پاکستان/ فعالیت حزب عمران خان ممنوع می‌شود

دعوای سیاسی میان جناح حاکم پاکستان و اپوزیسیون که در راس آن حزب عمران خان قرار دارد با تصمیم جدید دولت برای ممنوعیت فعالیت حزب «جنبش عدالت» و تشکیل پرونده خیانت به کشور علیه نخست وزیر سابق و هم حزبی‌های وی وارد مرحله جدیدی شد. به گزارش ایرنا به نقل از تلویزیون ملی پاکستان، وزیر ... تشدید تنش‌ها بین دولت و اپوزیسیون پاکستان/ فعالیت حزب عمران خان ممنوع می‌شود

ادامه

امنیتی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی, فساد

عمران خان و همسرش در پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه شدند

دادگاهی در پاکستان امروز شنبه، «عمران خان» نخست‌وزیر سابق و محبوس این کشور و همسرش «بشرا بی‌بی» را در پرونده ازدواج غیر قانونی تبرئه کرد. به گزارش ایسنا، دادگاهی در اسلام‌آباد در تاریخ سوم فوریه (۱۴ بهمن) – چند روز پیش از انتخابات پارلمانی در پاکستان – عمران خان و همسرش را در پرونده موسوم ... عمران خان و همسرش در پرونده ازدواج غیرقانونی تبرئه شدند

ادامه

پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, سیاسی, فساد

تجمع کارکنان شرکت «نفت فلات قاره» لاوان

استان هرمزگان:  ۲۲ تیرماه ۴۰۳ تجمع کارکنان شرکت «نفت فلات قاره»، در اعتراض به مدیریت فاسد و ناکارآمد، تعیین سقف حقوق، میزان کف حقوق، پرداخت نشدن حق سنوات بازنشستگی، دست درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت، اجرا نشدن ماده ی ۱۰ قانون اختیارات وزارت نفت

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, فساد, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

حزب عمران خان در پرونده بازپس‌گیری کرسی‌های پارلمان پیروز شد

حزب جنبش عدالت پاکستان به رهبری عمران خان با رای دیوان عالی این کشور در پرونده تعیین سرنوشت کرسی‌های ویژه مجلس ملی، پیروز این نبرد قضایی مقابل کمیسیون انتخابات پاکستان شد. تلویزیون ملی پاکستان اعلام کرد، سرنوشت پرونده جنجالی اعطای کرسی‌های ویژه مجلس ملی که به دلیل موانع قانونی و فنی مرتبط با کمیسیون انتخابات ... حزب عمران خان در پرونده بازپس‌گیری کرسی‌های پارلمان پیروز شد

ادامه

امنیتی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

وکیل آمریکایی: رسوایی اخلاقی ترامپ را به زیر می‌کشد

وکیل یک بازیگر فیلم‌های هرزه نگاری، که ادعا کرده در گذشته با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا رابطه داشته است، گفت که ترامپ با رو شدن مدارک این پرونده، مجبور به استعفا خواهد شد.

 

مایکل آوناتی در گفت‌وگو با نشریه گاردین انگلستان که امروز (یکشنبه) منتشر شد، گفت: درنهایت او (ترامپ) مجبور به استعفا خواهد شد. شاید او ماجرا را به گونه ای دیگر وانمود کند، اما قویاً معتقدم مدارکی که درباره اشتباهات او و اطرافیانش وجود دارد که کار را برای ماندن او دشوار می‌کند.

 

به نظر او ترامپ ممکن است استیضاح نشود اما قادر نخواهد بود تا پایان دوره ریاست جمهوری‌اش بر مسند قدرت باقی بماند.

 

ترامپ اخیراً در سه توییت متوالی تصدیق کرد که به مایکل کوهن وکیل شخصی خود، حق‌السکوت داده شده به این بازیگر فیلم های هرزه نگاری مشهور به ‘استورمی دانیلز’ را بازپرداخت کرده است.

 

این در حالیست که وی پیشتر از هرگونه پرداخت پول به این بازیگر اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد.

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در حساب توییت شخصی خود نوشته است که ‘کوهن’ مبلغی را ماهانه فارغ از ستاد انتخاباتی، برای یک قرارداد خصوصی بین دو طرف که به ‘توافق عدم افشا’ و یا ‘NDA’ معروف است، دریافت کرده است.

 

ترامپ در توییت خود نوشت: چنین توافق‌هایی میان اشخاص مشهور و افراد ثروتمند رایج است که در این مورد این توافق برای متوقف ساختن اتهام‌های دروغین و اخاذی توسط دانیلز درباره یک رابطه به کار گرفته شد.

 

آوناتی در ادامه گفت‌وگوی خود با گاردین گفت که تحقیقات صورت گرفته تنها بخش کوچکی از این پرونده را شامل می‌شود. ‘اما مدارک زیادی رو خواهد شد که وقتی ارائه شود و مردم آمریکا از آن مطلع شوند از اقدامات ترامپ و کوهن منزجر خواهند شد و آن عواقب بد را در پی خواهد داشت’.

 

به گزارش ایرنا، وکیل شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا بهمن‌ماه گذشته در بیانیه‌ای عنوان کرد که وی در سال ۲۰۱۶ مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به استفانی کلیفورد (مشهور به استورمی دانیلز) پرداخت کرد و سازمان ترامپ و ستاد انتخاباتی وی در این تراکنش دخیل نبوده و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم آن را بازپرداخت نکرده است .

 

رسوایی اخلاقی ترامپ در کنار سایر سیاست‌ها بحث‌برانگیز او وی را به یکی از جنجالی‌ترین ریاست جمهوری‌های معاصر آمریکا بدل کرده است.

 

بهمن‌ماه گذشته صدها هزار زن آمریکایی همزمان با دومین سالگرد ریاست جمهوری ترامپ در سراسر آمریکا تظاهرات کردند. در انگلیس و سایر کشورهای اروپایی نیز زنان با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار کناره‌گیری وی از قدرت شدند.

ایرنا

واگذاری ۶۷۰ ملک نجومی و استرداد فقط ۶۰ مورد/ هر بخشِ شهرداری دست بگذاریم؛ با فساد روبه‌رو است

معاون اجرایی شورای شهر تهران در تشریح تخلفات شهرداری سابق گفت: براساس گزارشی که به دست من رسیده، در مدیریت شهری گذشته ۶۷۰ ملک به افراد خاص واگذار شده بود که تاکنون ۶۰ مورد از آنها مسترد شده است و اگر لازم باشد؛ اسامی همه افرادی که ۶۷۰ ملک نجومی را گرفته‌اند، منتشر خواهیم کرد.

ادامه

ایران, خبر, فساد

قوه قضاییه پس از چند سال تکذیب ناچار به‌ارائه اسناد تخلفات مالی سرداران سپاه شد

قوه قضاییه مشغول چیست؟ گویا این قوه کاری به سعید مرتضوی، سعید طوسی، مداحان، و حتی اسماعیل احمدی مقدم، رستم قاسمی و باقر قالیباف ندارد چرا که رقص دختران زیر ۹ سال در برج میلاد، بازداشت فعالان سیاسی و محیط زیستی، روزنامه نگاران و معاون وزارت ارشاد مشهد و جلوگیری از جشن مردم در پاساژی ... قوه قضاییه پس از چند سال تکذیب ناچار به‌ارائه اسناد تخلفات مالی سرداران سپاه شد

ادامه

ایران, خبر, فساد, قضایی