مجارستان: اتحادیه اروپا باج‌خواهی اوکراین را توجیه می‌کند

وزیر امور خارجه مجارستان تاکید کرد، اتحادیه اروپا به جای حمایت از کشورهای عضو، باج‌خواهی اوکراین از طریق تعلیق ترانزیت نفت از روسیه را توجیه می‌کند و این «غیر قابل قبول و ظالمانه» است. به گزارش ایسنا، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان جممعه در رسانه اجتماعی خودش نوشت: «گناه تاریخی بوروکراسی بروکسل این است ... مجارستان: اتحادیه اروپا باج‌خواهی اوکراین را توجیه می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اسلواکی, اوکراین, بلژیک, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, حقوق بشر, روسیه, صلح, غرب, مجارستان

اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

اتحادیه اروپا امروز جمعه اعلام کرد اولین بخش از پول برداشت شده از سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه، به ارزش ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۶ میلیارد دلار)‌ را در اختیار اوکراین قرار داده است. به گزارش ایسنا، ماه مه گذشته ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ادامه سیاست‌های ضد روسی خود توافق کردند از ... اتحادیه اروپا از برداشت اولین بخش از سود دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه

سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

در مارس سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده افزایش تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین را اعلام کرد که باعث ایجاد اصطکاک اقتصادی و تجاری بین چین و آمریکا شد. از سال ۲۰۲۱، دولت جو بایدن به اعمال تعرفه های اضافی ادامه داده است. رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که ادامه افزایش ... سی ان ان: مردم آمریکا بزرگترین متضرر از وضع تعرفه برای کالای چینی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, فقر, گزارش

«ماریا زاخارووا»، «فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا را متهم کرد که متعهد به استیلای هرچه بیشتر آمریکا بر قاره اروپاست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، انتخاب مجدد «اورسولا فون درلاین» به عنوان رییس کمیسیون اروپا را یک رویداد «غم انگیز» توصیف کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس روسیه؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوبی برای دموکراسی، آزادی و امنیت و رفاه شهروندان اتحادیه ... «ماریا زاخارووا»، «فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا را متهم کرد که متعهد به استیلای هرچه بیشتر آمریکا بر قاره اروپاست

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

وزرای خارجه چین و روسیه در دیداری درباره تحولات جهانی و خاورمیانه رایزنی و بر همکاری دو کشور برای مقابله با موانع و بحران‌ها تاکید کردند. به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، وانگ یی وزیر خارجه چین پنجشنبه شب پس از دیدار با همتای روس خود سرگئی لاوروف در لائوس گفت که مناسبات چین ... تاکید چین و روسیه بر همکاری برای مقابله با بحران‌ها

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, بریکس, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, شانگ‌های, شرق آسیا, صلح, فلسطین, لائوس

ناوگروه تهاجمی آمریکا وارد دریای چین جنوبی شد

ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا اندکی بعد از بالا گرفتن تنش میان پکن و تایپه در دریای چین جنوبی، وارد این آبراه کلیدی شد.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» آمریکا و ناوگروه همراه آن، همزمان با بالا گرفتن ادعاهای جدایی‌طلبانه تایوان که با مقابله به مثل پکن مواجه شده است، وارد دریای چین جنوبی شد.

 

ورود این ناوگروه به دریای چین جنوبی در حالی انجام شد که صبح امروز ۱۲ جنگنده و بمب افکن هسته‌ای چین، به قدرت نمایی در حریم هوایی تایوان در محدوده جزایر «پراتاس» پرداختند.

 

فرماندهی ایندوپاسیفیک ایالات متحده، مدعی شد حضور روزولت در آب‌های دریای چین جنوبی با هدف حراست از آزادی دریانوردی انجام می‌شود.

 

فرماندهی ناوگروه تئودور روزولت نیز مدعی شد با توجه به اینکه دو سوم از حجم تجارت جهانی از طریق این آبراه کلیدی انجام می‌شود؛ حضور ما برای حراست از نظم قانون محور ضروری است.

 

با توجه به اظهارات «آنتونی بلینکن» نامزد پیشنهادی پست وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اینکه چین بزرگترین چالش ایالات متحده است و از آنجا که واشنگتن صبح امروز نیز در اظهاراتی مداخله جویانه از التزام به حمایت نظامی از تایوان خبر داد؛ به نظر می‌رسد که دولت دموکرات جو بایدن که چند روزی است زمام قدرت را در کاخ سفید به دست گرفته، ادامه دهنده رویکرد خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در مواجهه با پکن است.

توافق آمریکا و انگلیس برای ادغام نیروها به‌ منظور تشکیل گروه حمله مشترک

مقامات دفاعی ارشد آمریکا و انگلیس این هفته توافق‌نامه‌ای را برای ادغام برخی نیروهای نظامی در ۲۰۲۱ به منظور تشکیل گروه حمله ترکیبی، امضا کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تهدید صلح جهانی, جنگ سرد, جهان, غرب اروپا

چین، پمپئو و ۲۷ مقام دیگر آمریکا را تحریم کرد

به دنبال تحریم مقام های آمریکا از سوی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه چین هم روز چهارشنه در بیانیه ای اعلام کرد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و ۲۷ تن دیگر را تحریم کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

وزیر دفاع بایدن: چین جدی‌ترین رقیب

جلسه تأیید ژنرال “لوید آستین”، گزینه انتخابی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا برای سرپرستی پنتاگون، ۱۹ ژانویه و یک روز قبل از تحلیف بایدن، در کمیته خدمات مسلح سنا برگزار شد.

ادامه

استرالیا, افغانستان, امریکا, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, ژاپن, کره جنوبی

دولت ترامپ چین، کوبا، ونزوئلا، کره شمالی، روسیه و ایران را دشمنان ایالات متحده خواند

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا با صدور دو دستورالعمل دولتی اعلام کرد موازین نظارتی جدیدی را برای کنترل انتقال فنآوری‌ها و فعالیت‌های افرادی که ممکن است با سرویس‌های نظامی خارجی همکاری کنند، افزایش می‌دهد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا