ناتو ادعای اوکراین درباره کره‌شمالی – روسیه را تایید نکرد

دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف نمی‌تواند گزارش‌های مربوط به حضور پرسنل نظامی کره شمالی در کنار نیروهای روسیه در درگیری اوکراین را تایید کند. به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیشتر مدعی شده بود که کره شمالی به مسکو سلاح و سرباز می‌فرستد. خبرگزاری ملی اوکراین در نشست خبری از مارک روته، ... ناتو ادعای اوکراین درباره کره‌شمالی – روسیه را تایید نکرد

ادامه

اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, کره جنوبی, کره شمالی, ناتو

پالتیکو: اتحادیه اروپا نتوانست کشورهای خلیج فارس را متقاعد به همراهی با تحریم‌های خود علیه روسیه و حمایت از اوکراین کند

رسانه آمریکایی می‌گوید به پیش‌نویس بیانیه اجلاس آتی کشورهای حوزه خلیج فارس و اتحادیه اروپا دست یافته که نشان می‌دهد ابروکسل نتوانسته کشورهای خلیج فارس را متقاعد به همراهی با تحریم‌های خود علیه روسیه و حمایت از اوکراین کند. به گزارش ایسنا، فردا چهارشنبه، قرار است اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج ... پالتیکو: اتحادیه اروپا نتوانست کشورهای خلیج فارس را متقاعد به همراهی با تحریم‌های خود علیه روسیه و حمایت از اوکراین کند

ادامه

اتحادیه اروپا, امارات, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, خلیج فارس, روسیه, غرب, گزارش

قانونگذار آمریکایی: اتفاقات وحشتناک غزه حاصل مهار نشدن نتانیاهو توسط بایدن است

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت‌های دولت جو بایدن از جنایات اسرائیل مخالفت کرده و جنایات به وقوع پیوسته در نوار غزه را حاصل «مهار نکردن» این رژیم از سوی دولت بایدن دانست. به گزارش ایسنا، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اتفاقات وحشتناک ... قانونگذار آمریکایی: اتفاقات وحشتناک غزه حاصل مهار نشدن نتانیاهو توسط بایدن است

ادامه

آمریکا, آمریکای جنوبی, اسراییل, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین

تحلیلگر غربی: آمریکا و اروپا با کمک به اوکراین اقتصاد خود را نابود کردند

روزنامه‌نگار و تحلیلگر آمریکایی و صربستانی گفت: آمریکا و متحدان اروپایی‌اش با تمرکز بر جنگ بی‌حاصل با روسیه، اوضاع اقتصادی و نظامی خود را در داخل کشورهایشان نابود کردند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: در حالی که آمریکا و متحدانش با چالش تداوم تامین سلاح اوکراین مواجه‌اند، جنگ نیابتی در آن کشور ... تحلیلگر غربی: آمریکا و اروپا با کمک به اوکراین اقتصاد خود را نابود کردند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, صربستان, غرب, ناتو

تحریم‌های چین علیه شرکت‌های آمریکاییِ تامین کننده سلاح برای تایوان

وزارت امور خارجه چین در بیانیه خود آورده است که تحریم‌هایی را برای سه شرکت مرتبط با ارتش آمریکا و ۱۰ عامل فروش سلاح های آمریکا به تایوان اعمال کرده است. وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های آمریکایی تامین کننده سلاح برای تایوان اعمال کرده است. ... تحریم‌های چین علیه شرکت‌های آمریکاییِ تامین کننده سلاح برای تایوان

ادامه

آمریکا, تایوان, تحریم, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

قراردادهای فروش بوئینگ و ایرباس به ایران لغو می‌شوند

به گزارش رویترز، «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا که در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه اجرای دستور دونالد ترامپ برای اعمال تحریم های علیه ایران صحبت می کرد، گفت: براساس توافق اصلی (برجام) مجوز فروش هواپیمای تجاری، قطعات و سرویس و خدمات صادر شده بود که این مجوز لغو می شود.

 

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا سه شنبه شب پس از ماه‌ها انتظار و گمانه‌زنی درباره سرنوشت «برنامه جامع اقدام مشترک» موسوم به «برجام»، اعلام کرد که واشنگتن از این توافق خارج می شود و تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران را باز می‌گرداند.

 

بدنبال امضای برجام، ایران ۲۰۰ هواپیمای مسافری سفارش داده بود که شامل ۱۰۰ هواپیما از ایرباس، ۸۰ هواپیما از بوئینگ و ۲۰ هواپیما از شرکت ایتالیایی فرانسوی «ای تی آر» می شد. فروش همه این هواپیماها به مجوز صادره از سوی دولت آمریکا نیاز دارند.

 

بوئینگ در سال ۲۰۱۶ پس از توافق هسته ای قرار داد فروش ۸۰ هواپیما به ارزش ۱۷ میلیارد دلار به ایران ایر منعقد کرده بود.

 

در همین حال وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است مجوز برای هواپیما بوئینگ به ایران پس از دوره ۹۰ روزه لغو خواهد شد.

 

این در حالی است که شرکت هواپیمایی اروپایی ایرباس روز سه شنبه پیش از تصمیم دونالد ترامپ اعلام کرده بود پس از اعلام نظر رییس جمهوری آمریکا تصمیم گیری خواهد کرد.

 

وزارت خزانه داری آمریکا می گوید که برهه ۹۰ روزه در ششم اوت به پایان می رسد و پس از آن مجوز معاملات شرکت های تجاری آمریکایی با ایران لغو خواهد شد.

 

این در حالی است که یک منبع مطلع به رویترز گفته است، مجوز بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران تا سپتامبر ۲۰۲۰ اعتبار داشت.

 

دنیس مویلنبرگ، مدیرعامل بوئینگ دو هفته پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود: «ما هیچ تحویلی به ایران که بخشی از برنامه تولید امسال این شرکت باشد نداریم، در نتیجه این تحویل‌ها طبق پروسه دولت آمریکا به تاخیر افتاده است».

 

او در عین حال تاکید کرده بود که از بابت پیش‌نرفتن قرارداد با ایران مطابق برنامه از پیش تعیین شده، بوئینگ به مشکلی برنخواهد خورد.

 

بوئینگ طبق برنامه می بایست در اردیبهشت ماه ۹۷ ، ماه جاری، اولین هواپیما که مدل بوئینگ ۷۷۷ است را به ایران ایر تحویل می داد.

مهر

تحریم‌های تجاری آمریکا ۱۳۰ میلیارد دلار برای کوبا هزینه داشته است

به گزارش رویترز، یک کمیسیون اقتصادی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های تجاری و مالی غیرمنصفانه آمریکا علیه کوبا بر اقتصاد این کشور در طول حدود ۶۰ سال گذشته ۱۳۰ میلیارد دلار هزینه تحمیل کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

بررسی لایحه تحریم فروش تسلیحات نظامی به ترکیه در کنگره آمریکا

در پیش‌نویس لایحه بودجه دفاعی آمریکا قرار شده است که تا زمانی که پنتاگون گزارش کاملی از روابط نظامی ترکیه با آمریکا ارائه دهد، از فروش هر گونه تجهیزات بزرگ نظامی به ترکیه جلوگیری شود.

ادامه

امریکا, تحریم, ترکیه, جهان, خبر

وال‌استریت‌ژورنال از گسترش حمایت از تحریم ایران در اتحادیه اروپا خبر داد

علی‌رغم عدم اجماع میان اعضای اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه لوکزامبورگ برای توافق در خصوص تحریم‌ ایران، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال از گسترش حمایت‌ها در بروکسل برای اعمال این تحریم‌ها خبر داده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, ایران, تحریم, خبر