هشدار عفو بین‌الملل نسبت به همدستی آمریکا و اسرائیل در کشتار مردم غزه

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد در صورتی که آمریکا ارسال سلاح به اراضی اشغالی را متوقف نکند، در جنایت جنگی اسرائیل شریک خواهد بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ عفو بین‌الملل پیش از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره طی امروز چهارشنبه، نسبت به «همدستی در جنایات جنگی» به آمریکا هشدار داد و از آنها ... هشدار عفو بین‌الملل نسبت به همدستی آمریکا و اسرائیل در کشتار مردم غزه

ادامه

آمریکا, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش

قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست

نماینده کنگره آمریکا در اعتراض به حضور نتانیاهو در کنگره می‌گوید: باید از خود بپرسیم: چگونه می‌خواهیم در صحنه جهانی نماینده باشیم اگر از یک متهم جنایتکار جنگی برای سخنرانی در جلسه مشترک کنگره دعوت می‌کنیم، زیرا او صدها هزار غیرنظامی فلسطینی، اکثراً زنان و کودکان را مجازات می‌کند، ما به عنوان یک ملت طرفدار ... قانونگذار آمریکایی: کنگره جای سخنرانی یک جنایتکار جنگی و عامل نسل‌کشی نیست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحلیل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, زنان, صلح, فاشیسم, فلسطین, کودکان, نئولیبرالیسم, نسل‌کشی

شلیک موشک به بیمارستان کی‌یف با استفاده از سیستم موشکی نروژ بوده است

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: موشکی که به بیمارستان کودکان در کی‌یف اصابت کرد به احتمال زیاد از سیستم دفاع هوایی که توسط نروژ تامین شده بود، شلیک شده است. به گزارش سه شنبه شب ایرنا از “خبرگزاری تاس”, وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین که به درخواست ... شلیک موشک به بیمارستان کی‌یف با استفاده از سیستم موشکی نروژ بوده است

ادامه

اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, سازمان ملل, غرب, کودکان, ناتو, نروژ

نیویورک‌تایمز کشتار نظامیان اسیر روس به دست مزدوران آمریکایی را افشا کرد

نیویورک‌تایمز از قول یک پزشک نظامی آلمانی نوشت، اعضای گروه به‌اصطلاح «کمپانی منتخب» که یک گروه مزدور بین‌المللی است که از جانب اوکراین می‌جنگد، به صورت مداوم در جنایات جنگی شامل کشتار سربازان روسی زخمی یا اسیر دست داشته است. به گزارش ایسنا، نیویورک‌تایمز از قول «کاسپار گروس» سرباز سابق آلمانی که به عنوان پزشک ... نیویورک‌تایمز کشتار نظامیان اسیر روس به دست مزدوران آمریکایی را افشا کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, گزارش, یونان

دیوان کیفری بین‌المللی برای دو مقام ارشد نظامی روس حکم بازداشت صادر کرد

دیوان کیفری بین‌المللی خواستار بازداشت دو مقام دفاعی ارشد روسیه به اتهام «جنایت جنگی» و «جنایت علیه بشریت» شد. به گزارش ایسنا، دیوان کیفری بین‌المللی امروز «سرگئی شویگو» وزیر دفاع پیشین روسیه و «والری گراسیموف» ژنرال برجسته روس را به ارتکاب آنچه آن را جنایت جنگی توصیف کرده متهم کرد و در حکمی خواستار بازداشت ... دیوان کیفری بین‌المللی برای دو مقام ارشد نظامی روس حکم بازداشت صادر کرد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, جنایات جنگی, دیوان داوری لاهه, روسیه

صربستان به دنبال شکایت از ناتو

تیم حقوقی صربستان در حال تکمیل پرونده ای برای شکایت بر علیه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به دلیل استفاده این سازمان از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده در دهه نود میلادیی و در جنگ داخل یوگسلاوی سابق است.

 

به گزارش ایرنا از رسانه های خبری صربستان، «سرجان آلکسیچ» وکیل دادگستری صربستان در رابطه با پرونده شکایت علیه ناتو گفت که اولین شکایات و دادخواست بر علیه اعضای پیمان ناتو به دلیل استفاده از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف شده (در زمان بمباران‌های صربستان طی سال ۱۹۹۹) در حال اقدام است.

 

وی تاکید کرد که همراه با این دادخواست اسناد و مدارک پزشکی دال بر استفاده از اورانیوم ضعیف شده نیز به پیوست ارائه خواهد شد.

 

به گفته وی؛ تا پایان ژانویه امسال(بهمن) چندین شکایت بر علیه اعضای سازمان ناتو ارائه می‌شود و در آینده نیز پرونده های قضایی بیشتری تشکیل خواهد شد.

 

پنج شهروند صربستان قرار است امروز (چهارشنبه یک بهمین ۹۹) از ناتو شکایت کنند و انتظار می‌رود تعداد پرونده های قضایی روز به روز افزایش یابد.

 

آلکسیچ با اشاره به اینکه تمامی این روند ممکن است یک یا دو سال طول بکشد و ما در صورت لزوم آماده رفتن به استراسبورگ هستیم،  افزود که میزان جبران خسارت در دادگاه مشخص می شود، اما معتقدیم که حداقل ۱۰۰ هزار یورو است.

 

تیم حقوقی صربستان که در این زمینه فعالیت دارد همچنین شامل وکیل ایتالیایی «آنجلو فیوره تارتالجا» است که در ده ها پرونده قضایی علیه ناتو پیروز شد.

 

این وکیل ایتالیایی در مدت بیست سال گذشته در تلاش برای اثبات کردن این است که گلوله های ناتو مستقیماً باعث بیماری های جمعی سربازان ایتالیایی که در کوزوو اقامت داشتند، شده است.

 

در جریان بمباران‌های ناتو طی سال ۱۹۹۹ حدود ۲۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی به دلیل آلودگی ناشی از اورانیوم ضعیف شده مبتلا به بیماری سرطان شده‌اند.

 

در حملات هوایی ناتو علیه یوگسلاوی سابق و صربستان که در ۲۴ مارس سال ۱۹۹۹ انجام شد، ۷۹ روز ادامه داشت و در آن ۱۹ کشور عضو ناتو شرکت داشتند.

 

بنابر آمارهای اعلام شده از سوی نهادهای مختلف در صربستان، در حملات ناتو حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کشته و بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شدند.

 

در عملیات هوایی ناتو علاوه بر صدمات جانی، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ خانه مسکونی، ۱۴ فرودگاه، ۱۹ بیمارستان، ۲۰ درمانگاه، ۱۸ مهد کودک، ۶۹ مدرسه، ۱۷۶ مکان فرهنگی و تاریخی و ۴۴ پل ویران شد.

 

ناتو ۲ هزار و ۳۰۰ حمله هوایی علیه ۹۹۵ هدف در سراسر این کشور انجام داد و در این مدت یک هزار و ۱۵۰ هواپیمای جنگی ۴۲۰ هزار موشک و بمب به وزن نزدیک به ۲۲ هزار تن را بر نقاط مختلف یوگسلاوی سابق فرو ریختند.

افشاگری نظامیان هلندی درباره کشتار عامدانه مردم افغانستان

دو نظامی هلندی که در افغانستان مستقر بودند بتازگی افشا کردند در یک ماموریت به دستور مافوق‌های خود به سوی شهروندان افغانستانی تیراندازی کرده و آن‌ها را کشتند.

ادامه

استرالیا, اسیای مرکزی, افغانستان, جهان, حضور نظامی, خبر, هلند

اعتراف انگلیس به جنایات جنگی خود در عراق

یک روزنامه انگلیسی از پرداخت ۲۵ میلیون دلار از طرف وزارت دفاع انگلیس برای حل و فصل دعاوی اثبات نشده مربوط به «جنایات جنگی» نظامیانش در عراق خبر داد که برخی آن را اذعان ضمنی به ارتکاب این جنایات قلمداد می‌کنند.

ادامه

انگلستان, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, غرب اروپا